Käyttäjän Menninkäinen kirjoittamat vastaukset
-
Kyllä tulee ennakko ilmoitus ja uusi ilmoitus kun hakkuu alkaa. Ja myös kun on valmis. Kuten myös hakkuu yhtiön edustaja on kysynyt näkemystä tien kestävyyteen ja siirretty hakkuuta yhteistuumin muutamalla viikolla eteenpäin.
Menninkäinen 13.6.2019, 11:58Viljavuusanalyysi on pieni hinta puiden kasvuhäiriöitä. Pellossa yleensä on kasvuvoimaa ja vesitalous kunnossa. Kunhan puut eivät kärsi minkään ravinteen puutoksesta. Pellonreunus tuomet voivat olla myös vitsaus jos meinaa kuusta laittaa tulemaan.
Menninkäinen 14.4.2019, 18:04Jos ei ole mitään sopimusta aikatauluista, niin ostaja voi odotella vaikka sinne asti että tie kuivuu. Rahathan siellä on jumissa, mutta kaikkien kannalta varmaan parasta ettei sitä tietä lähdetä kelirikko aikaan rikkomaan.
Menninkäinen 14.4.2019, 13:10Sehän sen ratkaisee mitä sopimuksessa lukee. Usein sovitaan ostajalle kuukausi aikaa kuskata puut. Joten pitkäänhän nuo on ollut. Sekin sopimuksesta yleensä löytyy onko varastopaikka talvi, kesä vai kelirikkokelpoisen tien varressa.
Menninkäinen 5.4.2019, 12:17Jos ei ammattikoulupojilla meinaa ketjua pyörittää pitää tuo tuntipalkkakin olla realistinen. Valmistunut, ilman työkokemusta olevan motokuskin lähtötuntipalkka on 13,34€/h. Siihen sitten matkakustannukset, ateriakorvaukset ym. päälle.
Menninkäinen 5.4.2019, 11:01Aika pienillä palkkakustannuksilla meinas puuki motoa pyörittää.
Menninkäinen 28.3.2019, 07:28Ei se tie aikoinaan itsestään ole siihen tullut. Mitä lie silloin sovittu
Menninkäinen 26.3.2019, 21:53Istutusmänniköistä tulee ihan kelpo tavaraa. Kunhan hirvet, maapohja, istutus ja muokkaus on oikealla tolalla.
Menninkäinen 22.3.2019, 12:03Kyllä tässä vielä jotain tekopalkkaa on jäänyt tukillekin. Kun vertaa pystyhinnoista mitä maksetaan harvennuksilla tukista.
Menninkäinen 22.3.2019, 10:51Ainahan noissa on epävarmuustekijöitä kannattaako vai ei. Jotain hajoaa niin ei kannata.
Tukit menee meillä tukkeina. Hankintakaupan tukkiosuus oli lähellä 50%. Parrun ja pikkutukin ottajia ei oikein lähellä ole. Tai on tavallaan mutta eivät matkojen takia pysty kokonaishinnoissa kilpailemaan.