Käyttäjän mehtäukko kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 9,951 - 9,960 (kaikkiaan 10,619)
  • mehtäukko

    Timppa..” Voiko parempaa bisnestä olla.  Täällä kumminkin jotkut kitisevät yhtenään siitä kuinka kannattamatonta metsänkasvatus on…”

    Niinpä. Ihminen ei taida olla mihinkään tyytyväinen.On niin pessimistinen asenne. Olipa kuka mitä hyvänsä, metsä omistuksena,työ- ja vapaa-aikaympäristönä on on monessa suhteessa lyömätön.

     

    mehtäukko

    Keskuslämmitys hakkeella v:sta -98 tuottaa jonkin verran tuhkaa. Mahdollisilla hankiasilla se on ollut kaikista kivuttominta levitellä ojitetuille mäntyrämeille.

    Ja onhan neulanen tumman vihreää ja latvakasvua piiiitkä tappi.

    mehtäukko

    Tähänhän tämä verovaroin toimiva sosialisointiperiaate tuossa toimii.

    Onse pirullista hivuttamista ties mihin liekaan.

     

    mehtäukko

    Haamu-ura on haahuilua juuri noilla Wanhanjätkän mainitsemilla teeseillä ja hyvin usein muutenkin. Kun maasto on monipolvista ja -mutkaista, pistot paikkaan jossa se on asiallinen hoitaa monen nikaran työskentely-alan. Niissäkin moton puinti sivuilleen ajokoneen ulottuville säästää kuorman kanssa poukkoilun ja monet kolhutkin.

    mehtäukko

    Tuosta kuskin ”terveellisyydestä”  ei voi olla kahta mieltä. Yleisesti ottaen  jos moton kuljettajaksi raivaisi monipuolisesti,sahaisi manutöinä,ajaisi tekeleitään riittävät määrät.

    Sitten vasta motolle.Sitä määttiijä arvostaisi uusia asioita.

    mehtäukko

    Keskusteluissa on turhaa meuhkata arvuutuksilla että ONKO joku motokuski oivaltava vai ei tekemään pikkumotolla ajo-urat jo 2-harvennusta ja yleiskonetta silmällä pitäen!? Se pitäisi iskostaa nuppeihin kuljettajakoulutuksessa.

    Jos hän tekisi siten, että ajo-uran reunaan jääviä puita jättää siten epäsäännöllisesti, että seuraavassa harvennuksessa reunimmaisia napsien urasta tulee se 4-4,5 m:n levyinen, asia olisi mallillaan. Toisin hoskaten se on hyvin usein 5 jopa 7 metriin leveä.

    Tai ymmärtää tehdä sitten kerralla yleiskoneen ajo-uran.

    Ja jos/kun leimikosta otetaan parrua ja ylispuutukkeja, kyllä näistä haamulta tehtäessä värimerkkaus jää nurjalle puolelle,-oli miten oli. Samoin kaikki havut ja latvukset, jotka olisivat tarpeen ajo-uran juurenniskoille.

    mehtäukko

    Näkemyksiä on.

    Oma on sellainen, että täytyy olla hyvin kokonaisnäkemyksen omaava pikkumotokuski, että leimikko ei ole lopulta täynnä uria,- ja leimojakin.

    Jos haamuilta tehdään värimerkattuja ptl, värit jää usein väärälle puolelle ajo-uraa.Lumi vain pahentaa tilannetta.

    Jos ajo-ura hakataan ahtaaksi ja pikkukoneelle, seuraavassa harvennuksessa hotua piisaa.

    mehtäukko

    On tai ei. Luulisi,että semmoinen puistohakkuu,pihapuu, maisemanhoidot…Joko jollain kunnalla/kaupungilla suoraan tai esim. Myhistyksen listoilla joilla sattuu olemaan ko. hoitosopimukset

    mehtäukko

    Kunhan ensimmäinen kulkija tai työmies on menehtyneenä uutisissa, korjaavia ohjeita alkanee ilmaantua ?!

    Liian usein jätetään järeitä runkoja pommeiksi. Isot haavatkin kun motolla katkaseisi 5-6 metristä, ötököille jäisi järsittävää ja tikalle paukuttamista.

    mehtäukko

    Kuten mainitsin, Kuhmo Oy:llä on laatutyvet ja sen mukainen hinnoittelu.

Esillä 10 vastausta, 9,951 - 9,960 (kaikkiaan 10,619)