Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,881 - 2,890 (kaikkiaan 3,195)
  • MaalaisSeppo

Puuki on oikeassa. Havupuut tuottavat ilmaan hiilivetyjä, jotka muuntuvat ilmakehässä pienhiukkasiksi, jotka yläilmakehässä vähentävät auringon säteilyä maahan.

Kun otsoni reagoi joihinkin hiilivetyihin syntyy pienhiukkasia. Ehkä tästä on kysymys.

MaalaisSeppo

Mikä kansa tämän maksaa? Sijoittajathan sen maksaa

MaalaisSeppo

Joo meikäläinen sitä hiilijuttua kirjoitteli.

Puusta tehdyn hiilen varastointi maahan voisi olla järkevää, jos hiili toimisi sanmalla peltojen maanparannusaineena. Hiljakkoin luin jostakin tällaisia ajatuksia.

MaalaisSeppo

Mielenkiintoinen ajatus. Ostetaan metsäpalsta vapaaehtoisesti velkarahalla ja sitten on pakko myydä puuta kesällä niin, että tulee syviä uria, jotka laskevat metsän arvoa. Kehenkähän tämä valituvirsi kohdistuu?

MaalaisSeppo

Ympäristön kannalta parasta olisi lämmittää Pääkaupunkiseutu Loviisan ydinvoimalan Suomenlahteen pumpattavalla hukkalämmöllä.

Tämä on vihreiden arvomaailman vastaista. Siispä kivihiili.

MaalaisSeppo

Naapuripalsta on noiden sadan joukossa. Riskinä on, että ko. kohteessa majailevat tikat, liito-oravat ja muut eläväiset aiheuttavat harmeja meikäläiselle. Toisaalta rauhoitus vähentäisi meikäläisen palstan tuulituhoriskiä.

MaalaisSeppo

Harvemmin ulkoilmassa on enemmän kosteutta kuin sisäilmassa. Itse olen vanhaa koulukuntaa, jolle opetettiin, että rakennukset pidetään alipaineisina, jottei sisäilman kosteus pääse pilaamaan seinärakenteita.

Käytännössä rakennuksia ei ole mahdollisia pitää jatkuvasti yli- tai alipaineina, kun esim tuulee reppaasti. Jos yrittää, voi ulko-ovien avaus olla vaikeaa.

MaalaisSeppo

Pakkokonstit ovat mahdollisia vasta, kun demarit pääsevät valtaan.

Nyt mennään nykykonstein. Eli nostetaan hieman puun hintaa.

MaalaisSeppo

Kahden viikon toimituaika ei koske talvihakkuita.

MaalaisSeppo

Voihan jäsemaksun maksaa rahallakin. Korkokin on hyvä. Näin minä olen tehnyt. Myynyt puut muille ja hintaerolla maksanut jäsenyyden. Groupille olen myynyt vain pienen hankintapuuerän.

Esillä 10 vastausta, 2,881 - 2,890 (kaikkiaan 3,195)