Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset
-
Autoveron tuotto on n. 800 miljoonaa/a. Sen kattaminen muilla veroilla on todella vaikeaa. Pitäisi säätää tukku uusia lakeja ja pahoittaa niin suuri joukko äänestäjiä, ettei onnistu. Poliittinen itsemurha.
Metsämaan verottamisella voitaisiin saada kasaan n. 20 miljoonaa, ellei metsämaalle aseteta suurempaa veroprosenttia kuin muille yritystoiminnan kiinteistöille.
MaalaisSeppo 25.1.2017, 12:44Työläisten astumista firmojen johtoon kokeiltiin naapurissa huonolla menestyksellä. Pitäisiköhän täällä kokella työttömien asettamista johtopalleille.
MaalaisSeppo 24.1.2017, 11:41Kyllä menisi kiharaiseksi yksityisteiden maksujen määrääminen, periminen, äänivaltaisuus ja muutoinkin asioiden hoito. Tiehoitokunnan hallintokulutkin kasvaisivat melkoisesti, kun ammatti-isännöinti yleistyisi. Etenkin tiehoitokunnan sihteeri maksuliikenteen hoitajana löisi hanskat tiskiin.
MaalaisSeppo 23.1.2017, 22:37Niimpä. Nyt kun nykyisten verojen kannatus on tapissa, niitä voidaan nostaa.
MaalaisSeppo 23.1.2017, 22:32Tiehoitokunnan toimitsijoilla, on kyllä riittävästi jo nyt puuhaa. Satunnaisten kulkijoiden rahastamisen vaatiminen lopettaisi monen toimitsijamiehen hommat siihen paikkaan.
MaalaisSeppo 22.1.2017, 21:07Riittäisiköhän ulkomaisilta autoilta perittävät maksut lisääntyviin hallintokuluihin. Ministeriön ja tullinkin tehtävät vähenisivät. Myös autoveron vahtiminen.
MaalaisSeppo 22.1.2017, 10:58Visakallion teoria voisi pelittää, kun vaihtaa kalliin käytetyn uuteen halpaan.
On totta, että maahantuojat ovat tinkineet katteistaan kovan autoveron takia. Kovat olisivat katteet, jos autoveron maahantuojat kuittaisivat veron poiston itselleen. Uusi kate olisi nykyinen + nykyinen vero. Ei onnistu, koska uudessa tilanteessa voisi auton ostaa muistakin maista ilman autoveroa.
MaalaisSeppo 22.1.2017, 10:29Jos Visakallion ajatus siitä, että autoveron poisto lisää autojen vaihdossa tarvittavaa välirahaa on totta, niin silloinhan kannattaisi nostaa autoveroa. Tällöinhän välirahaa Visakallion teorian mukaan tarvittaisiin vähemmän. Itse en tähän usko. En ole kuullut tapauksista, että jonkun kustannuserän poisto nostaa kokonaiskustannuksia.
MaalaisSeppo 21.1.2017, 15:46Kaikissa muutoksissa on voittajia ja häviäjiä. Niin myös edellisen hallituksen aikaisessa pysähtyneisyyden tilassa. Jos ei mitään tehdä eniten häviää nykyinen nuoriso ja lapset.
MaalaisSeppo 21.1.2017, 12:52Anttosellakin on tietysti oma lehmä ojassa. Näkee, että perinteinen öljynjajostus on erittäin kilpailtu ala, eikä sieltä ole voitollista kasvua tulossa, vaikka Hilux-metsuri onkin toista mieltä.
Anttonen rakentaa ST1 ykköselle brändiä ja samalla kannattavampaa liiketoimintaa biopuolelle. Tähän kuvaan sopii hyvin polttoaineveron pysyminen pääverotuskanavana. Esim. biodieselin verotuskohtelu voisi tällöin keventyä, mikä edistäisi ST1:n liiketoimintaa.