Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset
-
Hirvet karttanevat ihmisperäisiä hajuja. Partureilta kerättyjä hiuksia on käytetty karkoitteena. Mitenkähän toimisivat muut ihmisperäiset haisevat jätökset?
MaalaisSeppo 30.4.2017, 10:37Polttomoottorikielto asemakaava-alueilla ei onnistu. Pääteidenkin liikenne tyssäisi, koska kulkevat monessa paikkaa asemakaava-alueiden läpi.
Sähköautojen meskittävä yleistyminen ei Suomessa onnistu. Siitä pitää huolen talvi. Harva haluaa matkustaa pilkkihaalareissa esim. teatteriin tai oopperaan.
MaalaisSeppo 30.4.2017, 09:39No nyt Jovanilta järkevä ehdotus. Keskustelemalla ei homma etene. Pilotointi on hyvä tapa saada konkretiaa idealle.
Sitkeyttä vaaditaan. Hyvänä esimerkkinä on Kemijärven sellutehdashanke, joka on jo toteuttamista vaille valmis. Nyt Jovain ja Lauri kiireesti Kemijärvelle Nivalan juttusille saamaan hyviä neuvoja.
Pilotin voisi aloittaa puun toimituksilla johonkin MetsäGroupin Keskisuomen puuterminaaliin (äskeinen Maaseudun Tulevaisuus). Näin saataisiin tämäkin idea terminaalivaiheeseen.
MaalaisSeppo 30.4.2017, 09:21Eihän VM:n tavoite ole päästöjen vähentäminen vaan Valtion tulojen lisääminen. Päästöjen vähetämistavoite on oiva väline lisätä autoilusta Valtiolle tulevia tuloja. Koska hallitusohjelman mukaisesti verotusta ei voida kiristää, VM:ssä mietitään pää punasena sopivia vaihtoehtoja. Ehkä joku käyttömaksun korotus tulee suomalaisille autoillekin. Ulkomaisille rekoillehan sellainen on viimeinkin tulossa.
MaalaisSeppo 29.4.2017, 15:12Yksi pöljä on taas saanut aikaan keskustelun, joka jatkuu ja jatkuu toisten pöljien avustuksella. Se kai on tarkoituskin. Ehkä jotkut kilpailevat pöljien keskusteluketjujen pituudella.
MaalaisSeppo 28.4.2017, 07:39Tonttipuiden kaatokuluja ei voi vähentää metsätalouden verotuksessa. Jos tontin kiinteistö on vuokrattu, niin vuokratulojen puolella kyllä. Kotitalousvähennyskin on mahdollista.
MaalaisSeppo 27.4.2017, 09:46Miksei viimeisenä keinona voi kokeilla jousen venyttämistä? Jos ei tepsi, niin ei häviä mitään. Uusi kaasari sitten tilalle.
MaalaisSeppo 25.4.2017, 10:42Ainakin Volkkarin ja BMV:n nokkaketjuissa on ollut ongelmia, joiden korjaaminen on tullut hintoihinsa. Kustannukset vastaavat suunnilleen 10 nokkahinhnan vaihdon kuluja. Tuskimpa mikään auto kestää niin kauan, että nokkahihna ehdittäisiin vaihtaa 100 kertaa. Sokolootalla (1.9 tdi) voisi 3 kertaa olla riittävä, jolloin 600000 olisi lopulta mittarissa.
MaalaisSeppo 24.4.2017, 18:22Osakkeiden, asuntojen ja muidenkin omaisuuserien hintakuplaa ei olisi syntynyt, jos ostohintaa ei otettaisi huomioon myyntivoiton verotuksessa.
MaalaisSeppo 24.4.2017, 12:37Jos verotuksessa on vain hyvin harvojen tuntema porsaanreikä, ei sillä ole valtiontaloudelle merkitystä. Veroasiantuntija Sikanen ehkä voisi Metsälehdessä julkistaa sen meille tavallisille Taaveille. Ehkä olemme kuitenkin niin taitamattomia, ettemme pysty sitä käyttämään.