Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,491 - 2,500 (kaikkiaan 3,139)
  • MaalaisSeppo

Jos sijoittaa metsän uudistamiseen 1200 €, niin verottaja tulee mukaan n 600 € :n panoksella. Muihin sijoituksiin ei.

1800 €/ha on melko paljon uudistamiseen.

MaalaisSeppo

Itselläni on vertailupohjana omt-kuvio, jonka edellinen omistaja jätti istuttamatta n. 25 vuotta sitten. Koivua on tullut luontaisesti, mutta laatu niin ja näin. Vähitellen kuusettuu. En tällaista ainakaan itse tee. Energiapuuharvennuksen tein.

MaalaisSeppo

Hakkuiden lisääminen vähentää Suomen hiilinielua vain lyhyellä tähtäimellä. Pitkällä tähtäimellä vähentää, koska metsän kasvatukseen panostetaan ko tapauksessa enemmän.

Laajemmin tarkasteltuna Venäjä huomioiden Suomen hakkuiden taantuminen EU:n ympäristövaliokunnan edellyttämälle tasolle vähentää Venäjän hiilinielua enemmän, kuin Suomessa vastaavasti lisääntyy. Hölmöläisten peitonjatko tulee mieleen.

MaalaisSeppo

Äänekosken biojalostamon kannalta oli parempi, että vihreiden puheenjohtaja valittiin Jyväskylästä. Koko maan etu on, että ko. puheenjohtaja sekoilee naisten kanssa. Keskittyy siis olen”naiseen”.

MaalaisSeppo

Pari päivää sitten oli lehdessä myynnissä 307 sv pösö 3l v6 koneella. Siinä jesse löisi 2 kärpästä yhdellä iskulla. Pösö ja 3l v6.

MaalaisSeppo

Sijoittamattomuuskin on riski. Esim omt-maapohjan jättäminen mahona makaamaan suhteessa istuttamiseen.

Munaton ja rahaton mies elänee vähäriskisesti.

MaalaisSeppo

Onnistuneestihan nämä kaksi eläkeukkoa pyörittävät näitä traktorivetoisia juttuketjujaan. Liekanarussa monet roikkuvat ihmettelemässä ja haksahtavat samaan aina uudestaan.

MaalaisSeppo

Itse tein juuri varhaisperkausta omt-kuusentaimikossa. Pinta-alasta lähes puolessa oli jo ennen istutusta syntynyt ylitiheä kuusitaimikko.

MaalaisSeppo

Osuuskoron verotus muuttui vuoden 2015 alussa. Tarkistakaa veropaperinne.

MaalaisSeppo

Planterin kanattaa päivittää verotietonsa ajan tasalle.

Esillä 10 vastausta, 2,491 - 2,500 (kaikkiaan 3,139)