Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset
-
Jos sijoittaa metsän uudistamiseen 1200 €, niin verottaja tulee mukaan n 600 € :n panoksella. Muihin sijoituksiin ei.
1800 €/ha on melko paljon uudistamiseen.
MaalaisSeppo 15.8.2017, 19:52Itselläni on vertailupohjana omt-kuvio, jonka edellinen omistaja jätti istuttamatta n. 25 vuotta sitten. Koivua on tullut luontaisesti, mutta laatu niin ja näin. Vähitellen kuusettuu. En tällaista ainakaan itse tee. Energiapuuharvennuksen tein.
MaalaisSeppo 14.8.2017, 12:14Hakkuiden lisääminen vähentää Suomen hiilinielua vain lyhyellä tähtäimellä. Pitkällä tähtäimellä vähentää, koska metsän kasvatukseen panostetaan ko tapauksessa enemmän.
Laajemmin tarkasteltuna Venäjä huomioiden Suomen hakkuiden taantuminen EU:n ympäristövaliokunnan edellyttämälle tasolle vähentää Venäjän hiilinielua enemmän, kuin Suomessa vastaavasti lisääntyy. Hölmöläisten peitonjatko tulee mieleen.
MaalaisSeppo 13.8.2017, 10:31Äänekosken biojalostamon kannalta oli parempi, että vihreiden puheenjohtaja valittiin Jyväskylästä. Koko maan etu on, että ko. puheenjohtaja sekoilee naisten kanssa. Keskittyy siis olen”naiseen”.
MaalaisSeppo 12.8.2017, 15:26Pari päivää sitten oli lehdessä myynnissä 307 sv pösö 3l v6 koneella. Siinä jesse löisi 2 kärpästä yhdellä iskulla. Pösö ja 3l v6.
MaalaisSeppo 9.8.2017, 12:59Sijoittamattomuuskin on riski. Esim omt-maapohjan jättäminen mahona makaamaan suhteessa istuttamiseen.
Munaton ja rahaton mies elänee vähäriskisesti.
MaalaisSeppo 7.8.2017, 22:29Onnistuneestihan nämä kaksi eläkeukkoa pyörittävät näitä traktorivetoisia juttuketjujaan. Liekanarussa monet roikkuvat ihmettelemässä ja haksahtavat samaan aina uudestaan.
MaalaisSeppo 7.8.2017, 22:23Itse tein juuri varhaisperkausta omt-kuusentaimikossa. Pinta-alasta lähes puolessa oli jo ennen istutusta syntynyt ylitiheä kuusitaimikko.
MaalaisSeppo 6.8.2017, 12:33Osuuskoron verotus muuttui vuoden 2015 alussa. Tarkistakaa veropaperinne.
MaalaisSeppo 6.8.2017, 10:47Planterin kanattaa päivittää verotietonsa ajan tasalle.