Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,451 - 2,460 (kaikkiaan 3,118)
  • MaalaisSeppo

    Jesse on tyytyväinen, kun 8000 km jälkeen ei pösössä ole ilmennyt valmistusvikoja. Itse ajelin sokolootalla reilut 250000 km, kunnes vaihdoin. Akku ja takaiskarit vaihdoin juuri ennen auton vaihtoa. Kulutusosia.

    MaalaisSeppo

    Yli 200 km/h nopeudella sähköauton toimintamatka supistuu alle neljäsosaan. Latauspisteitä pitäisi olla melko taajassa. Pitkä matka veisi lopulta enemmän aikaa suurella nopeudella kuin kohtuullisella, kun otetaan huomioon välilataukset.

    Diesel-autolla tankkausväli on niin pitkä, ettei turhaan täydy pysähdellä. Pitkää tankkausväliä käytti eräskin tuttava diesel auton oston perusteena. Itse tankkaan n. 1000 km välein.

    MaalaisSeppo

    Dieselautoista tuli mieleeni nämä Vihreiden esillä pitämät ympäristölle haitalliset tuet. Yksi on Vihreiden mielestä dieselin bensiiniä alhaisempi verotus. Tämä pitäisi korjata. Lasketaan bensiinin vero dieselin kanssa samalle tasolle, niin tuki vähenee noin miljardilla ja Vihreätkin taputtavat karvaisia käsiään.

    MaalaisSeppo

    Valtio sääntelee kaikkea liiketoimintaa. Niin myös metsäalaa. Kannattaa selvittää sääntelymekanismit ennakkoon ennen alalle ryhtymistä. Turha jälkeenpäin valittaa. Ketään ei Valtio harhauttamalla houkuttele alalle.

    Sääntelymekanismien epäkontia on tietysti hyvä pitää esillä ja informoida niistä päättäjiä. Puun tuotanto on mielestäni nykyään melko vapaa turhasta sääntelystä.

    MaalaisSeppo

    Suunnitelmana on tehdä omarahotteinen metsätie. Puomi alkuun ilman muuta.

     

    MaalaisSeppo

    Minulla on tähän asti ollut käsitys, että yrittäjille raha tulee asiakkailta. Tästä tulovirrasta osa menee palkkoihin ja eläkemaksuihin. Pakko ei töitä ole tehdä.

    Autoiluun palatakseni, niin autoilijan selkänahastahan sitä revitään suhteellisesti enemmän euroja yhteiskunnan kassaan kuin palkoista. Se ei kuitenkaan näytä herättävän suuria intohimoja. Koetaan ehkä enemmän vapaaehtoiseksi kuin palkoista perittävät. Autoilu ehkä ymmärretäänkin enemmän vapaaehtoiseksi kuin töissä käynti. Kummatkin ovat kuitenkin vapaaehtoisia, mutta useimpien elämää helpottavia seikkoja.

     

    MaalaisSeppo

    Pelkän maapohjan markkinat ovat ohuet. Maapohjan hinta on kai enemmän tai vähemmän arvio.

    MaalaisSeppo

    Miksi käyttää käsitettä ”paljaan maan arvo”? Yksinkertaisinta olisi sanoa, että näillä lähtöarvoilla tulojen ja menojen nykyarvo on sitä ja sitä.

    MaalaisSeppo

    Mistä löytyy paljasta metsämaata, jonka arvo on nolla tai peräti negatiivinen?

    MaalaisSeppo

    Saksasta saanee kohta tänne edullisia dieselmersuja. Suomessahan ei autojen päästörajoja kiristetä takautuvasti. Jos auto täyttää tyypihyväksynnän aikaiset normit, niin saa ajaa vaikka maailman tappiin.

Esillä 10 vastausta, 2,451 - 2,460 (kaikkiaan 3,118)