Käyttäjän kuusessa ollaan kirjoittamat vastaukset
-
Uudistusalojen kokonaisvaltaisiin avaimet käteen-palveluihin (raivaus+muokkaus+istutus) olisi syytä kehitellä tehokkaampia menetelmiä, huomioiden pienikokoisten uudistusalojen lisääntyminen.
Ja monessa tapauksessa tietämättömyys on suurin syy. Itse seurailen yhtä kuviota, joka hakattiin kymmenen vuotta sitten aukeaksi ja jätettiin sille sijoilleen raivaamatta, sekä muokkaamatta, hyvin tyyppiseen ”metsänrealisoija-sijoittajan tyyliin”. Hyvittavaa on se, että ko. palsta on erittäin näkyvällä paikalla paikallistien varrella, eikä esim. kukaan mhy-väestäkään ole puuttunut asiaan?kuusessa ollaan 4.5.2014, 20:18No, jokos on riittävästi leipää voideltu ja saatu lopullinen päätös parhaasta raivaussahasta, vasta 264:s viestiketjun kommentti tässä…
kuusessa ollaan 4.5.2014, 13:26Vähemmän tasaisen mättään painuminen vaikuttaa paalujuuriseen mäntyyn kuin pintajuuriseen kuuseen…toispuoleiseen aurauspalteeseen vinoon istutetut männyt on ihan eri juttu, ei vertailtavissa.
Mättäänhän suurin tarkoitus on muodostaa lämpenevä ja tasaisemman kasvuympäristön antava paikka taimelle, männyn juuret tunkeutuvat kivennäismaan alla olevaan maatuvaan kunttaan nopeasti ja hakeutuvat sieltä perusmaahan.
kuusessa ollaan 3.5.2014, 08:56Sitten homma menee tosi huumoriksi, kun siirrytään täysin satelliittivalvontaan maatalouden tyyliin…nytkin käydään kädenvääntöä suojakaistojen määrityksistä ja mitä niihin luetaan.
Mitens tässä tuleekin jokin isoonveljeen liittyvä kirja mieleen?
kuusessa ollaan 25.4.2014, 06:32Ko. rataosa pitää käytännössä rakentaa kokonaan uusiksi, jotta se kestäisi nykyiset 25 tonnin akselipainot. Lisäksi rataosa on parista kohtaa kokonaan poikki, esimerkiksi kantatie 65 on rakennettu ratalinjan päälle. Kiskotus ja pölkyt menee uusiksi ja järeämmäksi, ratapenkka on vahvistettava ja sorapinta vaihdettava nykyaikaiselle ratasepelille, tasoristeyksiä poistettava. Ei oo pikkujuttu…
Sinänsä sen radan käyttöönotto olisi ”kiva juttu”, mutta tunteille ei nykyisessä taloudellisessa tilanteessa ole syytä antaa sijaa. Lisäksi ei käytännössä säästä matka-ajassakaan juuri mitään. Tärkeämpää olisi tehdä jyväskylä-tampere osuus kaksiraiteiseksi.
kuusessa ollaan 24.4.2014, 21:40http://yle.fi/uutiset/selvitys_pori-haapamaki_radan_hintalappu_250-370m/6651863
Tossa hiukan hintalappua haaveille pori-haapamäki -osuuden kunnostukselle…eli n. 30 % uuden sellutehtaan hinnasta. Ei kovin realistista haaveilla sen kunnostuksesta.
kuusessa ollaan 24.4.2014, 20:50Eikös Rauman sellutehdaskin ollut aika osunut investointi, oon kuullut sen oleen nopeiten itsensä maksanut suurinvestointi Suomessa?
Mutta kyllä sitä 80luvulla länsisuomen alueella odotettiinkin…muistan kun mäntykuitu ei tosissaan silloin tehnyt kauppaansa, tilanne oli aivan erilainen kuin nykyiset ”kurssiheilahtelut”.kuusessa ollaan 23.4.2014, 21:13Havusellun, siis lyhytkuituisen kysyntä noussee varmasti erilaisten kuitukankaiden ansiosta. Kun investoinnin kokoa miettii, kannattaa laskeskella montako ensiharvennushehtaaria pitää harventaa sen käyttöön…se tukkipuiden latvojen laadukkaampi kuituosa menee todennäköisesti hierrepuolen käyttöön.
kuusessa ollaan 23.4.2014, 19:38Härmälä on tainnut olla vain julkisen tulituksen kohde, kauppojen lopulliset päättäjät ovat oleet eri porukka…tollaisia kauppoja ei pelkkä johtaja päätä.
Mielenkiintoinen tutkinta tulossa.kuusessa ollaan 23.4.2014, 06:49JA SEN LUAUNTAIMAKARAN KANSA EI SITEN KANNUTA RYYPÄTÄ KAHVEETA, KAHVEE LAITAA AINEEVAIHRONNAN VAUTHIIN JA HIKKOILLUTTAA TÄRKEITÄ KIVESNÄÄSAIHEITA ELINMISTÖSTÄ PIOS. JUOTNAVAKSI JOTNAIN MATALASIKURISTA NETSETTÄ.