Käyttäjän kuusessa ollaan kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 131 - 140 (kaikkiaan 1,643)
  • kuusessa ollaan

    Oranssi logbullet taitaa olla ainoa, jota myydään enemmän, olikohan jo yli 20kpl. Se finnbull metkossa taisi olla toinen valmistunut yksilö, eka vasta myyty.

    Logbulletin suosiota nostaa se, että on hinnaltaan mönkijä+kärrypaketin hintainen, mutta selkeästi maastokelpoisempi ja tehty puunajoon. Eli ei ole lähdetty tekemään liian kallista ja monimutkaista.

    Muita myydään vain yksittäiskappaleita, kinetic taitaa olla seuraava suosiossa. Sen sijaan traktoreiden metsäkärryjä myydään suhdanteista riippuen paljon enemmän.

    kuusessa ollaan

    Pienmetsäkoneet toimii siihen asti, kun tulee yli puolimetriä lunta, tai riittävä kivikko eteen. Etenkin lumen kanssa oli osa 80-luvun pienkoneista pulassa, farmitrac taas pärjäsi lumessa, mutta kannokossa oli telat vinksin vonksin. Mini Brunetillakin hangessa kulku oli tuskaista ja pyöränpultteja katkeili värinästä. Teloja ei sen telit sitten kunnolla kestäneet, lisäksi loppui voima.

    Jo pienemmän pään keskiraskaatkin metsäkoneet aika tunteettomia eri maastojen vaikutukselle työskentelyyn.

    kuusessa ollaan

    Ei paha hinta 2253 mallista (?), jos tottuu jonssin etukahvaan.

     

    Nykyisin tulevat samalta linjalta hq ja jonssi, eli uudistuksetkin seuraa toisiaan aika saumattomasti.

    kuusessa ollaan

    Jätkälle vaan tiedoksi, että ei suomi ole ainoa moottorisahojen markkina-alue. Kyllä suomeenkin 572.sia on myyty, pihapuukaatajille, jotka usein pölkyttävät rungot klapimittaan…siinä tehokas saha on hyvä ja kestävä.

     

    Enkä ole typerys, joka sahaa ylisuurella ja tylsällä sahalla. Osaan oman 550 viilata siten kuin on omilla hakkuilla tarpeen, nyt työn alla kolmen tukin väljennys.

    kuusessa ollaan

    Ei pidä paikkaansa, esim 572xp paljon järeämmällä alakerralla kuin edeltävä 372xp.

    Painoa on pudotettu rakenteellisilla muutoksilla, kun laittaa avatut 346 ja 550 vierekkäin, näkee eron. Stihli nipisti painoa taasen 261 ei-kriittisten rakenteiden kevennyksillä. Sähkösäädöillä taas saatu korjattua kevyempien vauhtipyörien tuomaa sitkeyden putoamista.

    kuusessa ollaan

    Ixus taitaa olla jäljillä, päivitetty malli lienee epäilemättä tulossa. 550 jäi tehopainosuhteessa stihlin uusimman 261 version jalkoihin, eli tehoa tullee lisää ja tosiaan herkempi autotune.

    kuusessa ollaan

    jpjulku: Pirkanmaalla. Maa ollut ja on jonkinlaisessa roudassa, mutta viimeyön tuuli ollut kyllä erittäin rajua. Ne puut ovat kaatuneet, jotka eivät ole joustaneet, lisäksi tuulen suunta ollut alueelle harvinainen pohjoistuuli.

    Kaarelle taipuneet puut ovat yllättäen tosiaan lähes lumettomia, tuuli on taivuttanut kosteita runkoja samalla kun pakkanen on kiristynyt, nyt rungot tasaisesti kaarevia aina tukkipaksuuteen asti. Nyt sormet ristiin, että tulisi lauhojen päivien putki, ennen lisälumen satamista.

    kuusessa ollaan

    Saapas nähdä, miten käy…

    Tänään kiertelin katsomassa tuhoja, yllättäen vain viisi isoa mäntyä kaatunut juurineen. Mutta kuusikoiden lumettomat latvat rajusti kaarella etelään. Kuinkahan käy kun kelit lämpiää, tai tulee uusi nuoskalumi latvoihin…sähköt ollut jo vuorokauden poikki, naapurin suuri pihamänty kaatui kaapelin päälle ja katkas sen, samalla yksi tolppa säpäleiksi. Tällä hetkellä ei tietoa, koska korjaajat ehtivät paikalle.

    Luontainen rauduskoivikko taas puoliksi maassa, nyt taitaa tulla noutaja koivuille. Juuri ehtivät kahden kuiturangan kokoon, nyt jätän vain ehjiä ja suoria yksilöitä järeytymään ja istutan alle lisää kuusta.

    kuusessa ollaan

    Kunnollisissa 13 napaisissa on tiivis kansi, eli suolavesi ei pääse niin helposti hapettamaan napoja. Samoin pistokkeissa, tiivis liitos käytössäkin verrattuna vanhaan 7napaiseen.

    Jos autossa on uudempi, kannattaa vaihtaa se kärryn pistoke, adaptereita on molemmin päin.

    kuusessa ollaan

    Can-väylälliset nykyautot saattaa olla ronkeleita led-valolliselle kärrylle ja sähköt kikkailee. Niihin on olemassa adapteri, jossa vastukset, tällöin vetoauton sähköt tunnistavat kärryn.

    Yleisin vika kärryissä surkeat maadotukset, kärry on kuin diskopallo…

    Omassa autossa on 13-napainen pistoke, olen vaihtanut omiin kärryihin vastaavan pistokkeen. Samalla saa virrat kärryn peruutusvalollekin, joka on yllättävän tarpeellinen.

Esillä 10 vastausta, 131 - 140 (kaikkiaan 1,643)