Käyttäjän Kurki kirjoittamat vastaukset
-
<<<Minä olen itse alentanut omaa palkkaani vapaaehtoisesti 10% määräaikaisesti yrityksen lomautuksen ajaksi. Ei tässä ole mitään sen kummempaa, toimeksi vaan! Vähän voi tulla rutinaa, mutta kyllä se siit<<<
Julkisen sektorin palkkojen laskulle on hyviä perusteita:
– ovat olleet vuoden 2008 jälkeen perusteettomia, kun mitään uutta jaettavaa talouteen ei ole tullut – ovat ryöstö muilta suomalaisilta
– säästöt saataisiin aikaan eikä tuollainen -25% näkyisi kulutuksessa mitenkään
– työttömiä ei tulisi
– veroja ei tarvitse nostaa – kysyntä säilyy- ei vaaranna kasvua, jota tarvitaan kipeasti
– julksen sektorin koko pienenee, mikä on hyvä asia
– velanotto vähenee
– kohdistuu hyväosaisiin (työssäkäyviin) ei köyhiinMinkäpä sitä kovalle myrskyllle voi, sillä harvennus on aina riski muutaman vuoden ajan tuulipa mistä suunnasta hyvänsä..
Ja tarkoitin sitä, että jos puhaltaa aukkoon päin eikä harvennuksella kaadu puita, niin ei niitä siellä aukon reinallakaan aukkoonpäin kaadu.
Kokonaan eri juttu on sitten se, että aukon suunnalta harvennukseen päin kohtalainekin tuuli jo kaataa reunapuita.Kyllähän se tuuli pääsee keskemmällä alemmaksi koko latvukseen ja kaatava voima kasvaa.
Totta on että kostealla paikalla mäntykin on pintajuurinen joten kaatuu helpommin.
Kuusikin pintajuurisena on paremmin kiinni kuivemmassa maassa kuin kosteassa.Ei kai syöksyvirtauksiin mikään ennakoiva toimenpide auta.
Silloin jos puu ei kaadu juurineen se menee poikki.Tosiasiassa leikkaukset tulisi tehdä ilman veronkorotuksia ja kohdistaa ne julkisen sektorin hyväosaisten (700 000) palkkojen laskemiseen 25 prosentilla.
Vuoden 2008 jälkeen kuntien ja valtion palkkoja on nostettu niin, että nyt pitää löytyä joka vuosi tästä eteenpäin rahaa näihin palkkoihin 7000 miljoonaa euroa vuodessa enemmän kuin 2008.
Tuo 7000 miljoonaa on juuri Suomen kestävyysvajeen suuruinen.
Lisäksi mitään perusteita noille palkankorotuksille ei ole ollut olemassa, sillä Suomen talouteen ei ole tullut mitään jaettavaa 5 vuoteen.
Minä suon ilomielin julkiselle myös oman osan kakun kasvusta, mutta tämä tällainen on kyllä ryöstö muilta suomalaisilta veronmaksajilta.
SAK imoittautuu taten näiden palkankorotusten maksunkerääjäksi metsäman ja peltojen kiinteistöverotuksella.
Pöyristyttävää.<<<Ehdotan, että veropohjaa laajennetaan SAK:n jäsenyyteen. Reilut miljoona jäsentä maksaa ay-veroa vuodesta 2015 alkaen 200 euroa vuodessa, jolla valtio kerää reilut 200 miljoonaa. Tämä voidaan tulouttaa täysimääräisenä kunnille.<<<
Tuon lisäksi voisi poistaa ay-jäsenmaksujen vähennysoikeuden verotuksessa.
Siitäkin tulisi lisää verotuloja 200 miljoonaa.Empä ole juuri nähnyt puiden kaatuneen aukolle päin.
Itse olen pitänyt peltojen reunat pusikkoisina ja kieltänyt harvenuskset hakkuissa 10 m matkalla, joten tuuli ei pääse harvennettun puuston sisään maanpintaa myöten.
Tuuli nuolee silloin vain latvuksen yläosaa ei koko latvusta ja puut pysyvät paremmin pystyssä.Miksi juuri palmuja?
Koristepuiksiko?
Kyllähän tietenkin suomalainen saaristo palmuineen muistuttaisi kesällä erehdyttävästi Polyneesiaa.Jospa Venäjä ottaisi uudelleen käyttöön puun vientitullit vastatoimena Venäjä-pakotteisiin, jossa Suomikin on mukana.
Venäjäähän ei voi kiristää kansainvälisin sopimuksin esim. WTO-jäsenyyteen vedoten, joten Venäjältä voi odottaa ihan mitä tahansa järjettömiä tekoja.Onhan palmupuu hyvää helmipuuainesta.
Varmasti parempaa kuin suomalaiset puut.
Ja vielä eksoottisen näköisiä ulkoasultaan.Onko tuo hehtaarin uudistamiskustannus laskettu tuon kuokittujen 20 aarin mukaan.
Kait se silloinkin hehtaarin alalle laikkujen kuokkiminen lienee maksanut vähän enemmän.Puu lienee ollut silloin hinnoissaan, kun vertaa nykyistä kantohintaa ojitusmätästysksen 500 e/ha hintaan.