Käyttäjän Kurki kirjoittamat vastaukset
-
Ei minulla ongelma ole paikan löytäminen, vaan kartan epätarkkuus verrattuna karttaikkunaan.
Kun vertaa satelliittikarttaa, niin karttaikkunan kartat ovat uudempia, jopa 2 vuotta vahoja.
Lisäksi tähän ei saa kiinteistöjen rajoja.
Satelliitttikuva on vielä valjun värinen tai mustasävyinen riippuan elueesta ja kun zoomaa, niin maakohteet muuttuu epätarkoiksi eikä mitään yksityiskohtia voi havaita.
Paremminhan karttaikkunasta aukot näkee.MInulla 8 megan yhteys.
Oisko siinä selitys?
Karttaikkunassakin tuo suurin koko kyllä menee sumeaksi, mutta rakeisuutta ei ole.Huono kartta Karttaikkunaan nähden.
Pienimmän rakeen suuruus on jotain 20ha.Nuokin Destiasta saadut rahat on pian syöty.
Vaikka tehtiin 0-korotus 2-vuodeksi, palkkaperintöä näille kummallekkin vuodelle tulee 1%, joka nostaa valtion ja kuntien menoja jo 500 miljoonaa euroa vuosittain.
Seuraavana on sitten vuorossa Metsähallitus.
Pieni suupala sekin.
Valtion ja kuntien rahantarve perusteettomiin palkankorotuksiin 7000 miljoonaa/ vuosi tästä hetkestä ikuisuuteen vuoden 2008 jälkeen ovat varsinainen moolokin kita.Todennäköisyys, että mätästäjää ei löydy, on 100%.
Yrittäjää et saa töihin.
Joku maatilakaivurin omistaja voisi olla vaihtoehto, mutta konehan ei oikein sovi kannokkoon.
Olen itse yrittänyt saada noin 1 ha alueen ojien kaivua vuosia itse kyselemällä urakoitsijoilta, mutta turhaa oli.
Nyt asiaa hoitaa Metsägroup.
Anna tehtäväksi metsänhoitoyhdistykselle tai metsäfirmalle.<<<Mutta mikäs siinä, turvetuotanto pyörimään omillaan ilman veronmaksajien tukea.<<<
Mitähän tukia tuorvetuotanto saa?
Turvetyöpaikat ovat niitä oikeita työpaikkoja, joista tulee myös verotuloja.
Turpeellahan on nyt turvevero, joka vähentää turpeenkäyttöä kivihiilen hyväksi.Neulasanalyysi maksaa noin 80e.
Laskisin näin boorin tarpeen.
Yaran booriravinne rakeisena 300kg/ha ja booripitoisuus 0,75% tarkoittaa booria hehtaarille 2,25kg/ha.
Vesiliukoisena solubooria 25kg (n.5kg booria) saa riittämään noin 2,5 hehtaarille.Kyllähän sitä rahaa tarvitaan julkisen sektorin perusteettomiin palkankorotuksiin.
Vaikka tehtiin 0-ratkaisu viime syksynä 2-vuodeksi, niin kuitenkin palkkaperintöä molemmille vuosille tulee 1% molemmille vuosille.
Miksi ei jäädytetty palkkoja?
Tuo 2% tarkoittaa että korotuksiin pitää ryöstää lisää muilta suomalaisilta noin 500 miljoonaa euroa vuodessa entisten perusteettomien ryöstöjen 7000 milj. euroa/vuosi.En tiedä millä tiheydellä Suomenkin alueella myyriä koepyydetään, mutta melkoisella varmuudella voi sanoa, että aivan liian harvalla seulalla ja sitten ennusteet paikallisesti ovat sitä mitä ovat.
Tärkeintä tietenkin olisi ennen istutuskauden alkua jo tietää minkä verran myyriä olisi seuraavana talvena.
Istelleni se on aivan sama, sillä joka tapauksessa viritän loukut ensi kesänäkin omille taimikoille.