Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 941 - 950 (kaikkiaan 5,333)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Harrastelija unohtaa tarkoituksellisesti, että suuri osa noista aborteista olis joka tapaukseesa kuitenkin tehty ja aiheutettu vakavia terveysriskejä, jopa naisten kuolemia. En minäkään niin varaukseton abortin puolustaja ole, mutta pitää kuitenkin ottaa ympäröivä todellisuus huomioon.

    Täysin  kuolleena syntynyt ajatus on että aborttikiellolla väkisin kasvatettaisiin väkilukua. Kyllä Suomen väkiluku kasvaa kunhan politiikka on tarpeeksi lapsi ystävällistä nuorten ihmisten mielestä. Tilastot osoittavat vääjäämättä että nyt asiat eivät ole siltä osin kunnossa.

    Siis se Soinin mielipiteen vapaus? Ainakin olisi hyvä ulkoministerinä ollessaan pidättäytyä ottamasta kantaa muiden maiden aborttiasioihin. Kotimaan politiikassa voi sitten tuoda kantansa hyvinkin jyrkästi esille.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Mielenkiintoinen kysymys Visakallolla!

    Tolopaisen filosofia siitä meni yli hilseen, varmaan hänellä itselläänkin.

    Gla pohti asiaa mielestäni hyvin. Kovin moni asia vaikuttaa kunkin mielipiteeseen tahdomme sitä tai emme tahdo.

    Jonkun organisaation mielipiteitten esille tuominen ei välttämättä tarkoita etteikö henkilö olisi myös itse sitä mieltä. Esim. Suorittava porras leimautuu täällä sekä motomiesten ja koneurakoitsijoiden mielipiteinen äänitorveksi että toisaalta hyvin yksipuoliseksi hirvimiesten äänitorveksi. Minä en silti ainakaan yhtään epäile etteivätkö hänen mielipiteensä olisi ihan aidosti hänen omiaan, ihan riippumatta siitä mistä ne on ammennettu.

    Se omalla nimellä kirjoittaminen on keppihevonen, jolla aina silloin tällöin ratsastetaan. Mitä lisäarvoa se toisi? Millä tavalla esim minun mielipiteitteni arvo muuttuisi, jos en olisikkaan Korpituvan Taneli, vaan esimerkiksi Jussilaisen Tuomo tai Järviharjun Simo tai kolehmaisen Pentti?

    Oikeat nimet vaatisi sitten rekisteröinnin yhteydessä pankkitunnus kirjautumisen ettei kukaan pääse vetämään välistä. Lisäksi me menettäisimme lukuisan joukon OMIA mielipitetä metsäorganisaatioissa työssä olevilta, heidän kun pitäisi sitten laulaa tiukasti työnanjansa lauluja.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Silloin kun tietä ei vielä ole, vaan jonkinlainen penkka, niin silloin kai maastoliikennelaki kieltää liikennöinnin.

    Mielenkiintoista olisi tietää milloin maastoliikennelain pykälät ovat voimassa ja milloin eivät. Esim minulla on lukuisia piennartien pätkiä. Ovatkokohan ne lain tulkinnassa maastoa vai tietä?

    Ei sillä, ei ole ollut ongelmia ylimääräisistä kulkijoista niillä. Hirvimiehille olen antanut luvan niitä käyttää, että saavat hirvensä vähemmällä vaivalla pois. Olihan siellä tänä kesänä ollut yksi isäntä muka marjoja kattelemassa vanhan perävetotraktorinsa kanssa. Ei sitten ymmärtänyt että piennartie päättyi ja jäi mättäänkoloon kiinni. Naapuri kävi nelvedolla nykäisemässä pois. Isäntä vähän nolona kun sai makeat naurut hommasta.

    Vielä ei ole ylimääräisistä kulkijoista muuta harmia ollut metsäautotielläkään, mutta turhan railakkaista nopeuksista olen huomauttanut muutamaa.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Metsuri motokuski:

    ”Hirvikoiramiehillä pitää aina olla isoooot pihdit mukana kun koiria haetaan lukittujen teiden takaa. Sellaista se on……”

    En ole tosiaankaan puomien ja ketjujen kannalla.

    Toisaalta kyllä pitää todeta, että jos joku panee puomin tai ketjun omalla maallaan olevan , sellaisen tien päähän, joka johtaa vain omalle maalle, niin siitä ei sitten mene hirvikoiramiehetkään kuin kävellen. Suomessa on jokamiehenoikeus, mutta se koskee vain jalankulkua.

    Mitään joka-auton oikeutta tai joka hirvimiehen oikeutta ei ole olemassa.

    Joka sellaisen ketjun tai puomin rikkoo syyllistyy rikokseen.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Tuo Tamperelaisen selvennys kyllä kertoo siitä että ilmeisesti ei ole muuta keinoa kuin estää kulku tavalla tai toisella.

    Kameroilla saisi varmaan lisätehoa. Tuossahan vaarana se että ne tavarat jätetään sitten siihen puomin eteen. Eli homma pitäisi saada jotenkin loppumaan. Jonkun kiinnijääminen olisi paras keino, puskaradio kyllä panee siitä sanan kiertämään.

     

    Tuo Jätkän tapaus on ihan selvä, kalastuslaissa on kai joku 150m matka asuttuun rantaan.

     

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Ennen puomin laittoa pitää kysyä itseltään että onko niistä kulkijoista todellista haittaa?

    Jos vastaus on myöntävä, niin seuraava kysymys on että mitä muuta voidaan tehdä haitan poistamiseksi. Keinoja on monia kieltomerkkiä ennen voi yrittää selvittää onko haitantekijä(t) yksilöitävissä ja sitä kautta ongelmat mahdollisuus selvittää. Onko kyse jonkun järjestön tms aiheuttamasta häiriöstä.

    Sitten kieltomerkki, sopivalla lisäkilvellä jne. Jossain vaiheessa voi tietenkin yrittää lisäkilvellä kertoa puomittamisen mahdollisuudesta. Ihan yhdenmiehen tielle kai luulisi olevan laillista panna myös kameran.

    Kuten Arto totesi lukot eivät oikein onnistu, kun niihin ilmaantuu liimaa yms. Eli mieluummin irtopuomi aluksi.

    Jossain vaiheessa tullaan sitten siihen tilanteeseen että on pakko käyttää lukittua puomia. Viimeistään siinä vaiheessa pitää olla kyllä jo sitten kamerakin että häiriköt saadaan kiinni.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Gla:n kanssa sama huomio! Reservuaari indeksi käsitti viestini hiukan väärin.

    Oli sata sivua tai kymmenen, virhe se on kuitenkin. Ketjussa voisi toki olla takaraja, jonka saavutetua ei enää viestejä pääsisi kirjoittamaan. Kovin pitkät ketjut ovat hitaita aukeamaan.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Puomin asettamista pitäisi välttää viimeiseen asti. Kieltomerkein ja kaikin muin mahdollisin keinoin.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Tuohon Tolopaisen kysymykseen minäkin haluaisin vastauksen. Olishan se kiva auto kun bensatankkia pitäisi käydä huoltoasemalla vajuuttamassa!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Juuri näin Puuki, kyllä se sähköautokin saastuttaa.

    Ainoa etu mikä sähköautolla saavutetaan että kaupunkien katutason saasteet vähenevät, kun saasteet siirtyvät autojen ja sähkön valmistukseen. Haja-asutusalueilla ei saavuteta mitään etua

    Polttomoottoriautossa on vielä paljon kehitettävää. Hybridi on siitä järkevä että sillä voidaan hidastus ja jarrutusenergiat ottaa talteen ja käyttää uudelleen.

    Kun polttoaine puolella oikein pihistetään, niin sitten pitää olla joku webasto auton sisätilojen lämmittämiseen talvella.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

Esillä 10 vastausta, 941 - 950 (kaikkiaan 5,333)