Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,891 - 4,900 (kaikkiaan 5,327)
  • Korpituvan Taneli

Ostaa ja myy:
    ”Voi tulla hallituksella kiire säätää laki joka kieltää happoliuotusaltaat koska siihen sisältyy ennakoimattomia riskejä. Tämä on osoitettu sillä että vaikka altaat on rakennettu parhaan tietämyksen pohjalta eivät ne pitäneet. Ainesmäärät ovat aivan liian suuria. ”

Ei kai tässä uusia lakeja tarvita, pitää vain nykyisten lakien pykälistä pitää kiinni.

Ei oikein vaikuta siltä, että altaat olisi rakennettu parhaan tietämyksen mukaan. Jos on 1,5 mm muovikalvo hiekan päällä, eikä mitään muuta pidäkettä, niin kai meille käytännön ihmisille on selvää kuinka siinä käy. Viisaat, liikaa kirjoja lukeneet, a siantuntijat saattavat tietenkin suunnittelupöydällä laskea että pitäähän se.

Onko joku kuullut joskus että tällaisten altaitten mitoituksessa olisi tapahtunut virhe niinpäin, että tulipahan tehtyä tarpeettoman iso, meidän prosessille? Miksiköhän virhe tapahtuu vain yhteen suuntaan?

Senverran tiedän prosessiteollisuuden menettelytavoista, ettei mitään suojeluinvestointia tehdä, ellei ole pakko tai sitten siihen pitää saada yhteiskunnan tukea.
    Joskus on käynyt jopa niin että jokin kierrätysinvestointi on pakotettu tekemään ja jälestäpäin on todettu että sehän maksoi ihan itsensä. On tullut energian tai kemikaalien tms säästöä niin paljon.

Niin tuiki tärkeitä kuin työpaikat ovatkin, niin niiden varjolla ei pidä katsoa läpi sormien tälläisiä asioita.

Terveisin Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli

Profiilikuva on nimenomaan profiilikuva. Se on pieni yksinkertaisesti siksi ettei se hidasta kohtuuttomasti ketjun latausta.
    Kisi on muuten oivaltanut hyvin profiilikuvan luonteen.

Ne kuvat joista pitää saada yksityiskohtia näkyviin laitetaan lukijoiden kuviin.
    Olen muuten monen muun kanssa samaa mieltä siitä, että lukijoiden kuvissa saisi olla kunnolliset zuumausmahdollisuudet, siellä ne olisivat paikallaan.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli

Tuohon aloittajan mainitsemaan hommaan löytyy kyllä laitteita. Kun puhutaan siellä raivauspuolella risuista, niin ei pidä ostaa kovin suurta sahaa, paino on kuitenkin myös tärkeä ominaisuus.
    Itsellä tilhin 450, johon olen kyllä tykästynyt. Olisikohan se 460 nyt se sopiva tilhi. Tilhin valjaatkin ovat aika hyvät, mutta kyllähän husku on valjaissa kielenmitan edellä. Meilläkin emäntä käyttää tilhissä huskun XT valjaita.

Korpituvan Taneli

Minulla ei ole erikseen tietoa kontortasta. Voi olla etteivät kovin paljon eroa keitto-ominaisuuksiltaan nuo kaksi.

Jotain kertonee sekakeitoista se että kun kuusi erotettiin erikseen keitettäväksi, niin männynkin laatu parani.

Tuo ”ilomielisyys” ei välttämättä aina tule tehtaan laadunvalvonnasta asti. Siinä on niin monta kaupallista viheltäjää ja söheltäjää välissä. Ostajilla on tarve myös palvella, että saavat sitten muutakin kauppaa aikaan.

Korpituvan Taneli

Jees H-valta:
    ”Onko Taneli jo Satakunnan Kansan alueen ulkopuolella? ”

Satakunnan kansa on satakunnan kansaa. Moon kuule pohojalaanen, jonset soo sitä vielä tienny.

Korpituvan Taneli

Hemputtaja:
    ”Pahin moka sellun keitossa on kuitenkin tikkuviinan lopetus. Sitä suren. Sitten tehdään kaikenmaailman biodieseleitä (ravinnollista, mutta juomakelvotonta) ja etanolibensoja. Mikä vika oli tikkuviinassa. ”

Se tikkuviinan teko oli vanhan sufiittiselluprosessin osa. Nämä tehdaslinjat hävitettiin jo viimeiset 80-luvulla. Tosin ne viinapannut ajettiin alas jo 60-luvulla. Sai kuulemma ulkomailta halvempaa ja parempaa viinaa. Mutta eihän sitä tikkujen makua kuitenkaan mikään voita.

Korpituvan Taneli

Kukahan tässä nyt sitten oikein lietsoo ja mitä?

Korpituvan Taneli

Kokeilin myös ja mikä sotku.

Sanottiin että tiedot ovat peräisin vuodelta 2006 suunnitelmatiedoista. Silloin tosiaankin tehtiin nykyisen suunnitelmani maastotyöt.
    Sitten ei kuitenkaan löytynyt toiselle tilalle tietoja ollenkaan, vaikka suunnitelma oli myös sille.

Suunnitelman kuvionumerointi oli muutettu ja ehkä osa sekoilusta selittyy sillä, että tiedot ovat osaksi seuranneet kuvionumeroa ja osaksi ne ovat seuranneet todellista kuviota.
    Muutamia hupaisuuksia
    Kuviolle oli merkitty hoitotoimenpiteeksi taimikonm perustaminen. Ihan hyvä olen samaa mieltä, mutta tarvitaan kuitenkin aukkohakkuu ennen sitä, se ei ollut listalla.
    Minulla on 73 istutettu peltomännikkö joka harvennettiin energiapuuhakkuulla 2010 tuli reipas 100 kiintoa/ha. Jäisinne toki puutakin eikä nyt ihan pelkkää sellupuuta. Kuviotiedoissa aukea, 0m³/ha, eikä mitään toimenpiteitä seuraavalle 5 vuodelle.

No mitäs noista luettelemaan. Paljon käyttöä hankaloittavia ohjelmointikömmähdyksiä. Tästä riemusta olisi sitten pitänyt maksaa 60 euroa vuodessa???

Korpituvan Taneli

Nyt tuli postia asiasta, palataan asiaan myöhemmin.

Korpituvan Taneli

Jaa, Anton meinaa että ”nosta sinä se tuore latva, niin minä nostan tämän kuivan tyven”.

Anton oli armelias vänkärille, tavallisesti homma meni toisinpäin.
    Tai sitten jos vänkäri oli hyvin nuori poika tai jo paappaikäinen mies, niin ajomies itse nosti ja vänkäri pani vain puukangen aina sopivaan väliin ”murranteeksi”.
    Näin vipuamalla teimme ja purkasimme isäukon kanssa tukkikuormia. Alkuaikoina niin että minä asetin kangen ja myöhemmin niin että isäukko asetti sen.

Esillä 10 vastausta, 4,891 - 4,900 (kaikkiaan 5,327)