Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,721 - 4,730 (kaikkiaan 5,327)
  • Korpituvan Taneli

Peräkylän Tarzan:
    ”Rööri roopekin sitten liittyi illalla meidän kännissä kirjoittavien iloiseen joukkoon. Tervetuloa! ”

Niinpä näytti liittyvän. Olen pitänyt häntä fiksuna miehenä, mutta eipä hänkään oivaltanut poistaa aamulla illan jätöksiään.

Siinä olisi muillekkin miettimisen paikka. Jos tulee kupin kumarassa kumarreltua liikaa illalla, voisi jälkensä siivota aamulla, tai sitten kun siihen kykenee.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli

Vielä itse tuohon mottikisaan.

Mietaa on tietysti hyvä kassamagneetti, silloin kun houkutellaan maksavaa yleisöä paikalle, mutta vain silloin. Hänhän elättää itsensä noilla keikoilla ja kirjoillaan, joten rahan pitää liikkua, että Mietaan saa liikkeelle.

Kun kerran naisiakin on paikalle tulossa, niin miksikäs ei järjestettäisi myös naisten sarjaa, jos osallistujia löytyy. Voisi olla esim, pölkyn pituus klapin mittainen tai muuta vastaavaa.

Kehitelkää pojat, tästä voi kehittyä ihan hyvä tapahtuma. Minä ainakin olen yleisön joukossa, vaikka noille kaavailluille maille taitaa matka olla aina yli 500 km, riippumatta siitä kuka se järjestäjä sitten onkin.

Korpituvan Taneli

Tässä ollaan taas kohta ajautumassa vuoden 2010 linjoille, jolloin ei saatu kaikkia koskevaa tapaamista aikaan ollenkaan, kun Anton alkoi järjestää omaa valittujen henkilöitten tapaamista ja mm tukki omilla viesteillään tapaamista koskevan ketjun niin ettei järjestelystä tullut mitään.

Minä ainakin ilmoitan heti kättelyssä että en osallistu sellaiseen tapaamiseen, joka ei ole kaikille palstalaisille avoin.
    No, mikäs on kieltäytyessä olinhan esim. v2010 nimenomaan Antonin boikottilistalla, hänen valittujensa tapaamisen suhteen. Kun kieltoa ei ole tietääkseni purettu, niin ulkonahan minä olisin kumminkin.

Tämä mottikisan ympärille kerättävä tapahtuma olisikin ollut taas jotain uutta. Tähänastikkin tapaamiset on järjestetty hyvin erilaisissa ympyröissä. Eikä ole edes suotavaa, että siitä tehtäisiin joku kaavoihin kangistunut ja vielä vähemmän valitun joukon tapahtuma.
    Joka vuosi erilainen konsepti ja eri puolilla maata, sekä tietysti täysin rajoittamaton osallistuminen, ovat miekestäni tapaamisen onnistumisen edellytykset.

Jos Rööri-Roopella on mahdollisuuksia järjestää kisa ja tapaaminen, niin OK. Eiköhän samalta suunnalta löydy muitakin aktiiveja, jotka voisivat olla hänellä kaverina järjestelemässä.

Korpituvan Taneli

Puun takaa:
    ”Antoni painottaa tuota asiallisuutta aina silloin tällöin. Koskeeko asiallisuusvaatimus mahdollisesti myös häntä itseään? ”

Ei se ole koskaan häntä koskenut.
    Kielenkäytön asiattomuus aika ajoin on Antonilla tarkoituksellista. Ainakaan minä en tiedä kyllä miksi.

Korpituvan Taneli

Raaka-Aarne:
    ”Voisiko joku tietävämpi nyt vastata Miisulle, joka on kenties palstan sympaattisin ja asiallisin kirjoittaja.”

Miisun kysymys tietääkseni oli ”miten FB liittyy tämän palstan suositummuus listaan?”

Antonhan FB tänne sekoitti, joten Anton myös vastatkoon. Eikähän siihen kukaan muu voi vastatakkaan kuin Anton. Raaka-Aarnehan edellytti että vastaajan pitäisi olla tietävämpi. Jos Antonilta kysytään, niin kukaan muu kuin hän, ei täytä sitä kriteeriä. Tosin muilla on hyvinkin perusteltuja muitakin näkemyksiä asiasta.

Korpituvan Taneli

Kyllähän se niin on että silloin se huumori vasta on oikein kunnon huumoria, kun se hymyilyttää sanojaa, sivullisia ja kohdettakin.
    Erityisen tärkeää huumorissa on ettei sillä loukata kohdetta.

Jos kaikki se joka naurattaa sanojaa, mutta ei ketään muuta, on huumoria, niin silloin tunnustaudun auttamatta huumorintajuttomaksi.

Korpituvan Taneli

Kerrankin voin olla kuusmottisen kanssa samaa mieltä.

Iron Man on joskus vähän ajattelematon kirjoituksissaan, viimeaikaisista en oikein ymmärrä tuota Jees H-vallan mollaamista.
    Olenhan minäkin häntä jos asiasta ojentanut.

Tästä huolimatta em. ei oikeuta mihinkään nälvintään ja jatkuvaan heittelyyn. Se tuo vain kaikille pahaa mieltä ja ruokkii edelleen samanlaista kielenkäyttöä.
    Se ei todellakaan ole mitään huumoria.

En ollenkaan jaa sitä, joidenkin mielestä nykyaista, huumorikäsitystä, jossa sanotaan ihan mitä vaan ja kun toinen loukkaantuu, hölötetään vitsi, vitsi,vitsi. Eksä ny huumoria ymmärrä.
    Jos se on huumoria, niin minut voi huoletti luokitella täysin huumorintajuttomaksi.

Korpituvan Taneli

Pysyn perintesellä linjalla. Mitä nyt muutamalla palalla, jotka jotenkuten sopivat kuuselle, olen yrittämässä kuusen alla kasvatusta, pääasiassa istuttaen. Sitten aikanaan ylispuuhakkuu. On kyllä vielä kaukana urbaaniharsinnasta.

Samaa mieltä, että on parempi että annetaan hiukan siimaa, jos sillä saadaan jotain liikettä aikaseksi, näillä uinuvilla paloilla.
    Taitaa vain olla niin että kauimmas metsästään vieraantuneet eivät ainakaan ymmärrä yhtään mitään siitä peitteisenä kasvattamisesta. Menee silloin sitten hakkuut pelkäksi rahapuiden kaadoksi ja sitten vain jäädään odottamaan uutta satoa. Ei edes roskapuuta raivata pois, koska siitä kasvaa se uusi metsä.
    Jos tällä lakimuutoksella saataisiinkin aikaan todella intensiivinen jakuva kasvatus, niin se olisikin jotakin se. Pelkään pahoin että seuraa pelkkää keräilytaloutta.

Korpituvan Taneli

Se että on muutakin kuin tiukasti metsäasiaa ei häiritse kovinkaan pahasti.

Se että sitä soopaa tungetaan ketjuun kun ketjuun on paljon pahempi. Monesta asiaketjusta on karkoitettu sellaisia kommentoijia, jotka eivät kommentoi usein, mutta olisivat kiinnostuneita joistain asioista.
    Kun siellä sitten vakinaisemmat kirjoittajat ryhtyvät setvimään omia henkilökohtaisia synkkyyksiään, näiden arempien tulokkaiden kiinnostus hiipuu.

Siis yhdenasian ketjuja, soopaketjut erikseen.
    Ketjun aloittajan asettamaa keskustelunaihetta pitää muutenkin kunnioittaa. Hyvänä esimerkkinä, etteivät hirvet ja myyrät saa vallata jokaista ketjua, vaikka tärkeitä eläimiä ovatkin.
    Tietenkin kaikissa ketjuissa pitää kommenttien pysyä hyvien tapojen mukaisina.

Korpituvan Taneli

Onhan se vanhan palstan ketju minulla seitsemänä tekstitiedostona tallessa.

Minä en teille tuomariksi rupea. Pistakää nyt oikein kunnon viekkauskilpailu pystyyn ja korikaupalla kossua panokseksi. Mutta tuomaroikaa sitten itse, kun oikeat tulokset luette.

Esillä 10 vastausta, 4,721 - 4,730 (kaikkiaan 5,327)