Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,111 - 1,120 (kaikkiaan 5,333)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Valkohäntäpeuran kanta lienee jo jossain niin suuri että tuollainen saunanlämmitysmetsästyskin onnistuisi. Nyt olisi oiva tilaisuus kokeilla rohkeasti muutoksia nykysysteemiin eikä vaan jäkittää jääräpäisesti vanhassa.

Annelin ehdottama pyynnin kohdistaminen alkuun pelkästään naaraisiin olisi valkohäntäpeuran osalta oikein hyvä konsti. Sehän on Suomessa vieraslaji, joka pitäisi poistaa kokonaan lajistostamme. Hirvellä on eri asia sen kanssa on syytä pitää huolta siitäkin ettei se mene ihan siihen malliin mitä se Suomessa oli kaksikymmentaluvulla. Tämä siitäkin huolimatta että vahinko eläimeksi sekin on luokiteltava.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Sadan motin erälle niukkoja hintoja, missäpäin Suomea?

Tuo nyt varmaankin tulee muuttumaan. Eikö ne tiedot yksityisillä sitten ole liikesalaisuuksia?

Nämä hankkeet on suunniteltu sillä periaatteella ettei raaka-aineen hinta kovin oleelisesti nouse. Siitä pitää huolen sekin että itärajan takana puuta on melkoisia määriä. Vain silloin jos kuitupuun hinta kansainvälisillä markkinoilla lähtee oleelliseen nousuun, hinta nousee Suomessakin.

Katsotaan nyt ensin saako kapasiteetin nosto Suomessa edes puun reaalihinnan laskun pysähtymään.

Jos puumarkkinoille nyt tulee yllättäin niin niukkaa tarjontaa että hinta lähtee nyt selvään nousuun, niin saattaa vielä käydä niinkin ettei koko hankkeesta jää muistoksi kuin ruma kuoppa.

Kasvaa varmaan puu Harjavallassa, mutta taitaapa niitä hehtaarejakin olla enemmän.

Yllättävä tapa tehdä monia kauppoja vuodessa ja kuitenkin vielä saman ostajankin kanssa.

Tuntuu puomeihin tarvettakin olevan. Juuri luin paikallisesta nettiryhmästä kuinka tulvaturistit ajavat tulvan pehmittämät yksityistiet kohtuuttomaan kuntoon.

Ei ole ollut tarvetta puomiin, eikä vielä edes kieltomerkkiin. Suurin ongelma on ollut liian kova vauhti, ei tahdo liikennemerkkikään auttaa.

En kyllä olisi puomia kovin herkästi asettamassa. Mieluummin kieltomerkki ja kamera tms, jos tarvetta esiintyy.

Olen MJO:n kanssa samaa mieltä. Hirvien kumoon saanti ei ole ongelma kunhan keinotekoiset jarrut saadaan pois.

Vaati ilmeisesti ihan poliittisia päätöksiä että hirven luonne vahinkoeläimenä tunnustetaan ja suojelu lopetetaan kaikilla tasoilla.

Nyt minäkin olen reservuaari indeksin kanssa samaa mieltä.

Puun uudet käyttökohteet vain toimivat reaalihinnan laskun jarruna. Suhteellisen kaukana haaveissa on vielä se tilanne että reaalihinnan lasku edes saadaan pysähtymään, noususta en ainakaan minä uskalla edes haaveilla.

Minulla on 12 vuotta vanha forester, enkä nyt näe mitään syytä rynnätä autokauppaan. Riittää ihan näihin ajeluihin. Mitään liikenteellistä vaaraa en myöskään näe autossani, kun sitä huolletaan jatkuvasti. Kuljettaja lienee ainoa, jonka liikenneturvallisuus on iän myötä laskenut, ei auton.

Tässä pienemmällä ja mutkaisella mökkimaantielläni olen kyllä toisten ohitettavana säännöllisesti, mutta yritän tehdä ohitukset mahdolliseksi toisille. Sitten kun lähdetään tuonne valtateille, niin ohittajien pitääkin sitten jo ajaa ylinopeutta.

Esillä 10 vastausta, 1,111 - 1,120 (kaikkiaan 5,333)