Saha oli taas huollossa. Primeri pumpun letku oli antanut ilmaa löysästä liitoksesta. Nyt saha ei sammu kaasua painaessa mutta kylläkin miettii puoli sekuntia kaasutettaessa. Lieneekö vika vai ominaisuus. Huoltohenkilö sanoi että saha säätää itseään köyhemmälle sisäänajon jälkeen, kun moitin tuota miettimistä (uutena saha ei miettinyt yhtään vaan ärjäisi heti kierrokset tappiin). Ei siitä haittaa ole kun karsii ja kierrokset ovat kokoajan hieman ylhäällä mutta kun yksittäisen oksan sahaat poikki ehtii tavallaan jo nojata oksaa kohti ennenkuin saha kiertää. Kuinka muilla onko samoja mietteitä, eli annanko olla vai haenko jälleen uuden mielipiteen seuraavalta huoltohenkilöltä?
Ostin 550:n g mallin marraskuussa ja olen sillä joitakin päiviä sahaillu. Aluksi saha tuntu tosi hyvältä,juuri vääntö oli mahtava 346:n verrattuna. Sittemmin paras teho loppui ja ilmaantui vika jossa moottori sammuu kun tyhjäkäynniltä antaa kaasua. Saha kävi päivityksessä viime viikolla, mutta tulos ei ollut haluttu. Käyhän se ihan hyvin kun sitä tyhjänä kierrättää ja tyhjääkin käy mutta ei kuitenkaan mee puuhun sillai kun uutena. Olen koittanut avata ja sulkea lämpöluukkua ja vaihdella teippausta kkotelon alareunassa ilman tulosta. Kuljen tällä viikolla taas huollon ohitse ja mietin mitähän siihen voisi vaatia tehtäväksi kun huoltomieskään ei ole ihan omimmillaan tämän sahan kanssa.