Käyttäjän Kökki kirjoittamat vastaukset
-
Joo, niinkuin yllä totesit, koko kaasutinta ei mulle kertaakaan vaihdettu. Oisko vika ollut sitten siinä. Täällä pelattiin vain noiden korjaussarjojen kanssa.
Kökki 11.12.2017, 17:24Kiihdytyspumppu vaihdettiinkin viimeisimmässä remontissa. Lisäks kalvosarja, tulppa ja simpukka. Pajalle saha kuitenkin lähti, koska neulalaakeri paloi kiinni halkaisten vetopyörän kahtia. Neulalaakeri vaihdettiin mun aikana pariin kertaan, vaikka omien huoltotoimieni myötä sitä silloin tällöin voitelin. Tän rempan jälkeen sahailin vielä viime kevään ja onnistuneesti. Nyt syksyllä parin reissun jälkeen alkoi taas oireilemaan, joten ratsu lähti vaihtoon.
Kökki 11.12.2017, 16:45Tyhjäkäynti-ongelma pahin. Käynnistysvaikeudet liittyi moiseen ajoittain. Pajalla vaihdettiin kaikkea mahdollista kaasariin ja kytkinosastolle. Näiden pajalla käyntien jälkeen saha pelasikin useimmiten hyvin, mutta samat ongelmat palasivat aina takaisin. Viikosta kuukauteen ja samat vaikeudet alkoivat.
Kökki 11.12.2017, 14:17Ajelin edellisellä ms200:lla (pitkä laippa) noin 800 kiintoa kaikenmoista puuta ja raivaukset päälle. Loisto saha, mutta pirusti oli pikkuvikoja. Perinteiset käynti-ja käynnistysongelmat kiusasivat. En minä, eikä myöskään paikallinen paja saanut ongelmia pois. Paljon vaihdettiin osia ja säädeltiin ”sinnetänne”. Mutta, mutta potkua riitti ja kun kävi, niin homma toimi. Täksi talveksi ostin tämän uuden 201-sahan. Pikkuisen vähemmän potkua, mutta riittää kyllä mulle. Kaikenpuolin tuntuu hyvältä, mutta pieni kysymyksen poikanen, joka liittyy tuohon teräketjun voiteluun. Mulla on säädetty voitelun säätö täysille, mutta tuntuu kuitenkin siltä, että voiteleeko tarpeeksi? Öljy kestää sen 2.5 tankillista bensaa. Vanhassa lisäilin aina tankkauksen yhteydessä. Kyselin asiaa paikallisesta liikkeestä. Totesivat, että on aivan normaalia. Saha kuulemma pihi öljyn suhteen!! Öljykanavat ja röörit on auki. Tyhjälle kaasuttaessa, ketjulta tulee kyllä öljyö…Mutta tuleeko tarpeeksi, laippa ei kuumene. Mites muilla…?
Kökki 21.8.2017, 11:32Kiitoksia kommenteista. Tuo lähtenyt määrä tosiaan pinomotteina ja alaharvennuksen kautta, mutta onhan sitä siinäkin. Palstasta 3ha vois tosiaan harventaa mänty edellä ja parhaat kuuset jäis tykö. Loppu onkin melko puhtaasti kuusta. Konetta olenkin alunperin harkinnut. Pelko heräsi, kun kävin lähipalstalla katsomassa koneen jälkiä. Urat järkyttävän leveitä ja lähellä toisiaan. Haastattelin ajomiestä ja kyselin koneesta. Ihmettelin miksi 10m puomilla urat noin lähellä toisiaan. Ajomies siihen; no vähän lähekkäin ovat joo…! Tosin tuo kohde oli raivaamaton, jossa näkyvyys huono. En siis voi verrata sitä täysin tähän omaani, jossa näkyvyyttä ja selkeyttä. Kait tuonne kone pitäisi päästää..ja luottaa siihen, että saan ammattitaitoisen kuskin. Kait konemiestenkin kanssa voi sen alotupalaverin pitää, jossa palstan asiat käydään läpi….
Kökki 28.6.2017, 14:06Wanhalta jätkältä hyvä kirjoitus. Ite ajelen suzukilla 1.9 turpodiiselillä GV.Ei pahaa sanottavaa. Kolmas jo menossa. Aikasemmat bensavehkeitä ja tää nykynen diesel. Hoituu metsäajot ja veneen vetämiset. Kiinnostunut tästä uudesta hiluxista. Tiedän et laatuauto, mut tähän uuteen petyin koeajon jälkeen. Pompottaa selkään maantiellä melkoisesti vaikka kehuvat sen henkiläautomaisuuksia. Mainitsin tästä kaupassa, johon myyjä tokaisi; laita 200kg painoa lavalle niin rauhoittuu. Tiiä sitten oliko renkaissa vika tai joku muu pielessä. Pitänee mennä koeajamaan toista hiluxia….onko muilla vastaavia kokemuksia tästä uudesta vai aisteinko olemattomia….
Kökki 17.2.2017, 19:40Tottahan tuokin. Mutta, mutta, kun ne harvennukset kuitenkin on tehtävä. Kuidun hinnalla menee sit kaikki latvaläpimitasta huolimatta. Erikseen koivut, jotka klapiyrittäjälle.
Kökki 17.2.2017, 18:00Useana vuonna karsittu ranka mennyt samalle toimialle. Tienvarteen ajettuna 28 ja nyt viime ja tänä vuonna 30e kiinto. Sopimuksen mukaan puut haketetaan laanipaikalla aina ennen juhannusta ja näin on toteutunut. Meillä kaiketi hyvään hintaan vaikuttanut se, että paikallinen lämpölaitos melko lähellä eli kuljetuskustannukset jäävät alhaisiksi. Niin tai näin, niin mulle kelpaa. Käytännössä harvennuksilta en kuitua ole sahannut aikoihin. Energiaksi menee kaikki tyynni, eikä tarvi niin mitan kanssa heilua. Satakunta.
Kökki 14.11.2016, 10:20Ihan ok. Kunhan nyt testaan onnistuuko kirjoittaminen.
Kökki 27.11.2014, 16:21Kiitoksia vastauksista. Pete toikin esille sen mitä itsekin ajatellut. Maasto tosiaan paikoitellen melko karua ja ylitiheyttä riittävästi. Potentiaalia tuolla palstalla mielestäni on, joten täyskaato on poissuljettu. Neljänä vuonna tuolla jo puuhastellut ja noilla käsitellyillä kuvioilla kasvu on kyllä elpynyt. Pari vuotta tosiaan vielä menee, niin on kertaalleen käyty ja sitten toiselle kierrokselle. Tuota lannoitusta tulee ajatella. Jos moiseen ryhdyn, niin milloin se kannattaisi tehdä? Saman tein vai vasta toisen harvennuskierroksen jälkeen. Voisin laittaa muutaman kuvan, jahka viikonloppuna muistan ottaa kameran mukaan.
Terv.Kökki