Käyttäjän kmo kirjoittamat vastaukset
-
Myyntiä siirtyy suklaasta ja makeisista kekseihin, jäätelöön ja muuhun makeaan ja rasvaiseen jollain muulla nimikkeellä ja matalammalla alvilla.
Mitäs sitä autolla kun kotona etätöissä toinen puoli työssäkävijöistä. Vaiko -olevista.
Montako koiraa ilvekset on syöneet kun niitäkin on pakko päästä metsästämään?
Ioniqeilla oli pari vuotta sitten reilun vuoden toimitusajat, tuon käytetyn hintaa pitäisi verrata vuoden 2022 listahintoihin. Ja jos silloin maksoi alta 50 000, sai vielä 2000 hyvitystä valtiolta.
Sähkö vedyksi – vety sähköksi hyötysuhde on luokkaa 25-40%. Eipä hyötysuhde tuota kummempi ole jos sähkö tehdään turpeella.
Voi olla ylivoimaisen vaikeaa ymmärtää Trumpin kannattajille sekä Putinin trolleille mutta yritetään kerta vielä. Siis. Tuuli- ja aurinkovoiman tuotanto on säästä riippuvaista. Pohjoismaissa sitä kompensoidaan etupäässä vesivoimalla. Suomessa tuulivoiman vaihtelua pystytään kompensoimaan vesivoimalla n 1000-1500 MW. Lisäksi tuonti+vienti Ruotsiin ja Viroon tuo säätövaraa lähes 4000 MW. Kaasu- ja öljyvoimaloilla pystytään tuottamaan säätövoimaa lisää, mutta näillä tuotettava sähkö on suomalaisittain kallista eli aika vähiin alkaa mennä näiden käyttö. Ja vielä kysyntäjoustot, toivottavasti kenenkään maailmankuva ei tähän sorru mutta vaikkapa paperitehtaat eivät pyöri 24/7 vuoden ympäri vaan säätävät tuotantoaan mm sähkön hinnan perusteella.
No hyvä jos Trumpin selitykset amerikkalaisille estää Tanskaa romahtamasta. Ei haittaa ettei muille tuo logiikka oikein aukea. Vielä kun tilastojen mukaan Tanska tuo sähköä Norjasta ja Ruotsista ja vie sähköä Saksaan. Taitaa olla feikkitilastoja!
Jos auton meinaa parin vuoden päästä ostaa voi hyvin odottaa ja katsoa mitä malleja ehtii vielä tulla markkinoille.
Matkakulut. Työvaatteet jos niitä on ostanut.
Saisi Teslakin hylkyprosentit alas kun laittaisi vuosittaisen katsastustarkistusta vastaavan huollon pakolliseksi. Nykyisellä huolto-ohjelmalla Teslalla ei juuri muuta ole kuin sisäilmasuodattimen vaihto.