Käyttäjän kkiila kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 97)
  • kkiila

    Mittarilla saa todennettua konkreettisesti kierrokset mitä ei muuten tiedä vaikka olisi millainen säätäjä tahansa. Ainakaan jos tekee muille ja huoltaa.

    Valmistajat on määritelleet eri laitteille kierrokset +- mitä terälaite, lisävaruste, moottori kestää turvallisesti ja toimii ympäri vuoden tehokkaasti.

     

    kkiila

    Huoltaja ei itse testannut sitä kuinka oireilee?  Koska kaasutin ja sytystysosia vaihdeltu

    kkiila

    Sama kampiakseli, 353 346XP. Erot vain moottorin luonteessa, joita erilaiset kanavat ja sylinterin suunnittelu tuo.

    Tehty kaksi niin samanlaista ”eri” mallia siksi että voivat veloittaa ”ammattisahasta” enemmän. Samat osat kun säästää valmistuskustannuksia ja osavalmistajilta voi ostaa isompia sarjoja.

    Alkuperäisen 346XP sylinteri ja mäntäsarjan saan suomesta kauppialta n 170eur sis alv, Usasta husqvarna kauppiaalta $100, näitä voi nyt sanoa edes noin normaaleiksi hinnoiksi moottorisahoille..

    Husqvarna on teetättänyt näitä sylintereitä ja mäntiä vaikka missä maassa ammattisahoihin, kuten esim mahle.

     

     

    kkiila

    Jos säätö ei pysy niin testaa ja huoltaa kuntoon, netissä vaikea antaa ohjeita kun pitäisi tietää että vianetsintä / testaus on kunnossa.

    Laadullisesti 353 on yhtä hyvä kuin 346xp

     

     

     

     

    kkiila

    ” Suomalainen kuluttaja maksaa tuntuvasti enemmän kotimaisesta ruoasta ”

    Suomessa ”kourallinen” ihmisiä on päättänyt että lisätään ruoan hintaan ihmisille 14%  arvonlisäveroa.  Puolet korkeampi kuin Saksassa.

    Muutenkin verotus on liian korkea tähän yhteiskuntaan.

     

    kkiila

    Nesteen pumpulta ois tarkotus käyvä viikon parin sisällä hakemassa vähän enemmän alkylaattia kun käyntiä lähellä mistä sitä saa, niin sitten saa vertailla vähän tarkemmin.

    Kanisterissa en bensoja ostele jo sen muovijätteen takia ja onhan se hintakin aika korkea.

     

    kkiila

    Sahojen valmistajat kauppaa ”omia” öljyjä kun saavat rahaa niistä aika hyvin. Tunnettuja merkkejä kun käyttää niin purkissa olevalla merkillä ei väliä, huonoja 2t öljyjä ei taida olla myynnissäkään.

    Nyt on menossa 4L teboilin kanisteri puolisynteettistä, sitä ennen stihlin superia, ultraa ja castrol, joku mobil racing ja husqvarna. En viitsi maksaa ylimääräistä.

    Sahaan välilllä enemmänkin polttopuuta eli menee ostajalle katkottuna ja pilkkoo itse. Sahalle saa tuossa käytössä kyllä oikeaa pitkäkestoista kuormitusta enemmän kuin metässä.

    Säädettävän kaasarin hyvä puoli on  että sen saa säädettyä että ei kuumene ja voitelu kunnossa.

    Automaattisesti säätyvät hakee max kierroksia kuormituksessa joten käyvät kuumempana, riski on suurempi tietynlaisessa käytössä.

    kkiila

    Kyllä sillon vajaa 20v sitten 020 – ms 200 mallinimen uudistus stihlillä meni nappiin kun tuli vielä nelikanavainen sylinteri ja muita uudistuksia.

    Kiertää kyllä kevyesti verrattuna muihin sahoihin ja huipputeho tulee korkeilla kierroksilla.

     

    kkiila

    Kulutus riippuu aika paljon miten sahaa käyttää ja kuormittaa, terän kunto.

    Säätöjä ei haeta sahoissa sillä silmällä kuinka tankki kestää minuutteja.

    Husqvarnan video josta vähän aloittelijat näkee teroitusta ja viilan.

    http://://www.youtube.com/watch?v=lNs4LWwBKvk

    kkiila

    Toimivassa kunnossa olevan merkkisahan kun ostaa niin isoja vikojahan ei voi olla. Sen tuntee ja kuulee kuinka toimii. Vuodethan ei kuluta sahoja vaan käyttö ja käyttäjästä johtuvat viat/häiriöt. Kulmavaihteenkin saa aika nopeasti rikki väärällä käytöllä.  Normaali terävä terä rasittaa vähemmän ja tankilla sahaa paljon enemmän.

     

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 97)