Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset
-
Sähköautojen akut kolaritilanteessa ovat yhtä vaarallisia kuin usassa aikanaan tehty auto, jossa bensatankki oli takapuskurissa. Sähkö tappaa takuuvarmasti, ja palotilanteessa akkujen palokaasut tappaa pelastajatkin.
Ranskan presidentti houkutteli usaa pariisin ilmastosopimukseen työpaikkojen turvaamiseksi eli kysymys on todellakin kauppapolitiikasta nousevia kehitysmaita vastaan. Ympäristöllä ei mitään tekemistä asian kanssa, se on näin vain helpompi syöttää tyhmälle kansalle. Päästöt tehdään vain eri vaiheessa ”prosessia”, ja näin se hyväksyttävämpää. Esim. Usa on blokannut taidokkaasti ylivertaiset eurooppalaiset diesel-autot omilla säädöksillään.
Toyota Yaris hybridi 100000 km kestotestin keskikulutus 6,4l. Ei paljon Toyotan vehkeet kehuja saa. Karmeita ajaa suuremmissa nopeuksissa, ja kulutus nousee jyrkästi.
Meidän 2x suurempien mersujenkin keskikulutukset 5 litran molemmin puolin. Volkkareissa oli keskikulutus 4,5 litran tuntumassa. Saa siinä hydridiä hakea, joka pystyy samaan. Meillä ei juuri kaupunkiajoa ole.
Hybridit ovat monissa testeissä olleet selvästi suuriruokaisempia kuin normiautot. Näiden autojen kehitys on vielä aivan lasten kengissä. Saksalaisetkaan eivät ole löytäneet vielä oikeaa eko-auton mallia, kun testeissä hybridit ovat kuluttaneet normiajossa 70-80% luvattua enemmän.
Eipä asfalttiakaan vedetä talvella, hiihtokeskuksissa ei lasketella kesällä, yms. Kyllä puutkin joutaa hakata pesimäaikojen ulkopuolella. On nimittäin paljon lyhempi seisakki.
Akut ovat ongelmajätettä pahimmasta päästä. Lisäksi sähköautot eivät toimi talvella, lämpö ei riitä, saati ilmastointi kesällä. Sähkökään ei riitä pakkasella. Lisää ydinvoimaloita? Sähköauto on täysin kuollut ajatus suomessa. Todellisuudessa polttomoottori on koko prosessi huomioiden kaikista ympäristöystävällisin, sekä edistää metsien kasvua lannoittamalla niitä.
Ilmeisesti valtion ja kuntien työntekijöiden tilinauhassa pitäisi olla kooste, mikä teollisuuden ala heidätkin elättää. Suomen ympäristö-ihmisille ohjeet tulevat keskieuroopasta ja he toimivat niiden mukaan. Kukahan niitä ”naruja” loppujen lopuksi vetelee?
Haponkestävää on meidän autojen pakoputket. Luulisi olevan pläkkipeltiä kestävämpää. Urean ongelma on juuri pakkaskestävyys, siksi systeemissä on lämmitys. Vaikea keksiä dieseleistä moitittavaa, mukavia ajettavia, ja keskikulutukset 5 litran pinnassa.
Kyllä meidän dieseleissä joutuu aina joskus kusemaan tankkiin, ei tule typpipäästöjä ja maailma pelastuu.
Saksan metsäteollisuus palkkasi taannoin greenpiecen suomen metsäteollisuutta vastaan. Näin ne asiat maailmassa etenee. Hautalakin on ehkä ”aivopesty” kätyri?