Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset
-
Polaris on mönkijöiden kunkku, CanAmi tarvitsee jalkapallokentän kääntyäkseen ja syö tulppia. Polaris rajussa käytössä 14 vuotta, eikä tehty muuta kuin öljyt vaihdettu.
Yksi asia on myös paino, kun ajat mönkijän kiinni, se on myös kiinni kunnolla. Vinssille pitää löytyä vahva puu, kanto, tms. sen irroittamiseksi. Kevyempi lähtee paljon helpommin irti.
Mönkijä on oikea yliveto metsätöissä, kulkee puitten välistä, menee pahemmista paikoista mitä traktori, märällä suollakin, yms. Yksittäisten puiden haku helppoa, ei tarvitse ajouraa. Työvälineiden ja polttoaineen kuljetus metsään käy nätisti. Neliveto lyhempänä ketterämpi, ehdottomasti se. Minulla mönkijä tehokäytössä ja aivan korvaamaton.
Julkiset toimivat hyvin helsingissäkin vain päivävuorolaisille, pienituloiset asuvat kaukana ja ovat vuorotöissä. Oma auto välttämätön.
Komppaan jeessiä, itsekin poistuin kyseisen puulaakin rahoittamisesta heti kun se oli mahdollista, kun se ei tuo minulle mitään lisäarvoa. Mhy ja MTK ovat pahasti epäonnistuneet metsänomistajan etujen ajamisessa. Sorkkaeläinpolitiikka minulle tärkein.
Vihreillä on möläytyksiä, joiden seuraamuksia eivät älyä itsekään. Selvä populistipuolue.
Tänä kesänä on satanut paljon liikaa, kankaallakin montut vettä täynnä. Tulipa tänne sateista jopa tilastomerkintöjäkin. Suomessa säät vaihtelevat todella paljon jopa paikkakunnittain, on sade-ja ukkosherkkiä paikkoja johtuen maanmuodoista. Suomi sään suhteen suurimaa.
Kovasti on minunkin kämpät nousseet, toisin on landella.
Mainos väliin: 1001-renkaat…
Osta ja unohda on paras taktiikka. Ammattitreidaajana on pumppu kovilla, kerron sen vuosien kokemuksella. Nyt tyydyn metsän parin prosentin tasaiseen tuottoon, asunnot tuottaa hieman enemmän.
Sama mikä auto, jos renkaan korkeus on 50 tai alle ja vieläpä run flatit. Rengasmelua kuuluu. Tavallinen pehmeä 60- tai 55-sarjan rengas korjaa jo paljon.