Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset
-
Hirvenmetsästys on suomen pahimpia mätämunia, joka pitäisi heti puhkaista. Päätöskoneisto on täysin korruptoitunut, piste.
Kieltämättä Lähteen kirjoitelmat puuntuotannon kannalta ovat täysin valheellisia.
Kanki olisi kyllä peruskepulainen, pettää varmasti. Siispä ääni Kulumunille.
Ei lapissa tarvitse raivata, porot ja hirvet tekee sen liiankin kanssa. Samoiten koillismaalla, meneppä koskemaan taimikkoon, niin lopulta ei jää mitään kasvatettavaa.
Jees, lopeta äkkiä se persujen manifestin (Main Kampf) lukeminen. Putin ohjailee persuja euroopan laajuisesti. Seuraavissa vaaleissa sinisten kohtalo.
Linnuille pesimä rauhaa tulee aivan tarpeeksi, kun ohjataan kevään hakkuut kuiville kankaille.
Metsäosakkeille ja muillekin on povattu kovaa alamäkeä, se pitää nähdä ja odottaa, ja sitten kun rauhallisen ajan jälkeen (1-2 vuotta) alkaa yleiset indeksit nousta, rahat kiinni. Osakkeissa pitää aina olla kiinni kärsivällistä rahaa, pikavoittoja saa vain sisäpiirin suhteilla ja lotossa.
Viimeksi samalla alueella piti laittaa 14 ha taimikkoa sileäksi hirvituhon seurauksena ja nyt uuden taimikon aikana en tee mitään hoitotoimenpiteitä etukäteen, pelaan varman päälle.
Kyllä minä olen päättänyt, että taimikonhoitoa en tee, ennen kuin puut ovat kasvaneet hirviltä karkuun. Silloin voi jäädä joku karahka kasvatettavaksi.
Metsän lannoitustuki olisi hyvä asia, jolla saataisiin tuloksia nopeasti. Yleensä olen suoranaisia rahallisia tukia vastaan, mutta tämä hyväksyttäköön ilmastohöpötyksen nimissä.
Itsekin silloin tällöin koneella hakkaavana, minulta ei ainakaan onnistu aluskasvuston säästäminen, eli jatkuva kasvatus. Vaurioita tulee niin paljon, ettei se voi olla näkymättä tulevassa puun laadussa.
Sorkkaeläimet saadaan kuriin vain lain muutoksilla, vapauttaa metsästys. Tähän tuskin on valmiutta, muuten kuin pakon edessä.