Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset
-
Minäkin ajelin voortilla (1.6) 400.000 km ilman ulkopuolista huoltoa ja nyt vielä tyttö jatkaa. Eikä koske öljyyn. Öljynvaihtovälinkin pitensin heti kättelyssä 15000>20000 km, kun on helpompi muistaa parilliset vuosikymmenet (=nuukuus). Kyllä voorti on paras auto ja öljynä Tb:n tiamontti. Suodattimetkin olen ottanut milloin mistäkin, ja hyviä ovat olleet venttiilillä taikka sitten ilman, sitä en tiedä.
Moniin töihin riittäisi hyvin ellei paremmin ammattikoulupohja, mihin tänä päivänä vaaditaan maisterin tutkinto. Kyllä ammattimies tulee kokemuksen kautta, ei koulusta.
Ennen kaikkea korkeasti koulutettujen pitäisi perustaa paljon yrityksiä, mutta nyt ne valuvat valtion-ja kuntien helppoihin ja hyväpalkkaisiin virkoihin, joissa kallis koulutus menee aivan hukkaan.
Suuressa osassa pohjoissuomea metsälön keskimääräinen kasvu on todellakin vain 1-2 m3/vuosi, joten kiertoajalla (100), puuta tulee 100-200 m3.
Siellähän ne laitokset missä puu. Itse olen laskeskellut, että keskimääräinen puunkasvu kiertoajalla (100 v) minun metsissä on 1-2 m3/vuosi. Etelässä varmaankin 5-7 kertaa enemmän.
Ssab:n projekti on vasta kehitysasteella, eikä voi missään nimessä valmistua ennen pyhäjoen ydinvoimalaa, koska sähköuunit vaativat valtavan määrän sähköä, mutta ilmoitus hiilipäästöttömyydestä antaa yhtiölle toimintarauhan. Romumetallin keräys/kierrätys on hyvä asia, jonka johdosta maaseutu on siistiytynyt paljon. Suomessa hyvä ympäristöteko olisi purkaa heti kaikki pienet vesivoimalat. Vaelluskalat kiittää, vaikkei vaikutakaan ilmastoon.
Nokian kasvun esteenä oli aikanaan, ettei maapallon väestö enään riitä yrityksen kasvattamiseen. Vaikutusvaltaisen teollisuuden tarve ei suinkaan ole vähentää ihmispopulaatiota, jokainen uusi ihminen kun on potentiaalinen asiakas ja suuri väestömäärä lisää kysyntää ja kasvua, samalla myös lisää saastumista. Tunnetusti poliitikot ovat suurpääoman juoksupoikia, joten tulevat päätökset koskevat pääosin vain kuluttajia.
Justiinsa kävin kävelemässä 30 ha taimikoita. Kaikki hyvin kasvaneet yli 2 metrin korkeuteen päässeet taimet oli syöty, alta on kylvetylle alueelle tulossa lisää, mutta ne syödään sitä mukaa pois, kun ne kasvaa hangen yläpuolelle. Ei tässä hommassa ole mitään järkeä.
Vihreen ministerin kannanotot on sitä luokkaa, että pistän heti lihoiksi turvemaita vähintään 100 ha, jos hakkuurajoituksista on pienintäkään todellista uhkaa. 10000 m3 pois hiilinieluista, ja sitten vielä voimallisesti ojamätästän aukot. Sitä saa mitä tilaa.
Hyvävelikerhoja suomessa ja muuallakin länsimaissa riittää, korruptio on todella vaikea kitkettävä. Kaikista pahin on MTK, joka on metsänomistajalle susi lampaan vaatteissa, hirvipolitiikka hyvänä esimerkkinä.
Ps. Kepun kannatus muuten enään 11,7%. Kepun äärioikeistolainen sosiaalipolitiikka puree todella hyvin.