Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset
-
Toisaalta nuo haistelukoirat estävät kaiken rakentamisen ruuhkasuomeen, niin jää jotain muuallekin.
Vaikuttaisi 5-6 hirven laumalta.
Mersua huonompaa ei kannata ostaa, mitäpä sitä kitumaan. Lisäksi muutama maailman ympärysmatka ja karibian risteily, niin jaksaa taas taimikkoja raivata.
Valtion velka on muodostunut täysin oikeistohallitusten aikana, samaisen määrän rahaa ovat pistäneet taskuun rikkaat veronkevennyksenä, joka alkoi 1990-luvulla. Pääomaveroa ei ikinä olisi saanut eriyttää tuloverosta.
Jeessillä on hyvä auto, muut vain kateuttaan moitiskelee. Harrikka on huonoin mopo mitä tiedän, tärinä on aivan karmea, pahempi kuin vanhoissa moottorisahoissa.
Kyllä itsekin kun laudoiksi niitä sahailee, huomaa, ettei tuotakaan ”vähän kieroa” puuta olisi kannattanut ottaa. Tuleehan siitä sitten reilusti polttopuuta. Kyllä tukin tarkka ottaminen on ammattilaisen hommaa.
Polaris on mönkijöiden kunkku, CanAmi tarvitsee jalkapallokentän kääntyäkseen ja syö tulppia. Polaris rajussa käytössä 14 vuotta, eikä tehty muuta kuin öljyt vaihdettu.
Yksi asia on myös paino, kun ajat mönkijän kiinni, se on myös kiinni kunnolla. Vinssille pitää löytyä vahva puu, kanto, tms. sen irroittamiseksi. Kevyempi lähtee paljon helpommin irti.
Mönkijä on oikea yliveto metsätöissä, kulkee puitten välistä, menee pahemmista paikoista mitä traktori, märällä suollakin, yms. Yksittäisten puiden haku helppoa, ei tarvitse ajouraa. Työvälineiden ja polttoaineen kuljetus metsään käy nätisti. Neliveto lyhempänä ketterämpi, ehdottomasti se. Minulla mönkijä tehokäytössä ja aivan korvaamaton.
Julkiset toimivat hyvin helsingissäkin vain päivävuorolaisille, pienituloiset asuvat kaukana ja ovat vuorotöissä. Oma auto välttämätön.