Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset
-
Kiinassa hiilivoimalat tupruttavat savua nyt vain entistä kiivaammin tuottaaseen mopoille sähköä! Polkupyörät kulkivat riisin voimalla.
Wanha jätkälle kommentista täyskymppi. Suomessa olisi pahaa ylireagointia asettaa mitään rajoituksia polttomoottoreille. Saksassakin suuret kaupungit ovat erittäin puhtaita, niin kuin ruotsissakin. Mutta ne maailman lopun saarnaajat, lobbarit, voivat saada tyhmissä poliitikoissa aikaan tosi tyhmiä päätöksiä.
Jesse on kyllä onnistuttu aivopesemään sähköyhtiöiden loppareiden toimesta täysin. Aina kun on jokin trendi menossa, kannattaa kysyä itseltä, kuka tästä hyötyy eniten. Polttomoottorit ovat suomessa vielä seuraavat 100 vuotta, ehkä kauemminkin. Sähköautot ovat sama asia kun ostaisi tuulisähköä, täyttä huijausta. Siitä huolimatta Jessellä on hyvä polttomoottori auto ja pitkään ja säilyttää arvonsakin kohtuullisesti, tosin huonommin kuin saksalaiset laatupirssit.
Lähes jokainen meistä tietää akkujen kestävyyden. Helpointa googlettaa, jos haluaa tietoa. Eivät ole pitkäikäisiä, ja varauskyky heikkenee vuosien mittaan selvästi. Ei ole löydetty vielä ratkaisua siihen, eikä löydetä seuraavaan 50 vuoteen.
<EDIT: kommentti poistettu>
Jessillä on hyvä auto, mutta tulevaisuuden maalaaminen aivan pielessä. Dieseleissä on tämän maan tulevaisuus ja toivo.
Paksuun turvemaahan ei kannata investoida juuri mitään. Tulee mitä tulee luontaisesti. Vesitalouden kunnossapito tärkein, sitten raivaukset. Kuitua tulee kuitenkin pääosin, ja puut erittäin lyhyitä ja huonolaatuisia. Olen sahannut laudaksi ja lankuksi turvemaan tukkeja, melko vänkkyröitä kuivuessaan, saa niistä jotain, kunha ei ole liian nirso.
Sähköautojen akut kolaritilanteessa ovat yhtä vaarallisia kuin usassa aikanaan tehty auto, jossa bensatankki oli takapuskurissa. Sähkö tappaa takuuvarmasti, ja palotilanteessa akkujen palokaasut tappaa pelastajatkin.
Ranskan presidentti houkutteli usaa pariisin ilmastosopimukseen työpaikkojen turvaamiseksi eli kysymys on todellakin kauppapolitiikasta nousevia kehitysmaita vastaan. Ympäristöllä ei mitään tekemistä asian kanssa, se on näin vain helpompi syöttää tyhmälle kansalle. Päästöt tehdään vain eri vaiheessa ”prosessia”, ja näin se hyväksyttävämpää. Esim. Usa on blokannut taidokkaasti ylivertaiset eurooppalaiset diesel-autot omilla säädöksillään.
Toyota Yaris hybridi 100000 km kestotestin keskikulutus 6,4l. Ei paljon Toyotan vehkeet kehuja saa. Karmeita ajaa suuremmissa nopeuksissa, ja kulutus nousee jyrkästi.
Meidän 2x suurempien mersujenkin keskikulutukset 5 litran molemmin puolin. Volkkareissa oli keskikulutus 4,5 litran tuntumassa. Saa siinä hydridiä hakea, joka pystyy samaan. Meillä ei juuri kaupunkiajoa ole.