Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset
-
Olipa kirjoitus suoraan kepun puoluetoimistosta, mutta itsekin olen turpeen kannalla, jopa enemmän kuin vesivoiman, joka ennemmin joutaisi purkaa, ja korvata turpeella.
Kivikossa äestys paljastaa maata tarpeeksi ja pienempiä kiviäkin silmän iloksi. Auraus paksukunttaiseen ja hieno-osaiseen maahan. Kosteille ojamätästys. Niillä pärjää pitkälle.
Lestaatiolaisten myrkyttämä maaseutu ei houkuta enään ketään. Islam pyllistelyineen on siihen verrattuna kevyttä tavaraa, jopa suotavaa.
Tolopaisen kanssa samaa mieltä. Maatalous tulee kokemaan suuria mullistuksia. Karjatilat vähenee paljon, jopa pohjoissuomesta kokonaan.
Suomihan on ollut aina jonkin suurvallan ohjauksessa, ei täällä osata tehdä päätöksiä kuin muiden ehdoilla. Kaupungistuminen on tapahtunut muissa maissa jo ajat sitten, suomi tulee vain hitaampana perässä. Asutustilojenkin elinkaari kesti yhden sukupolven, nyt se on loppu ja talot muuttuvat takaisin maaksi.
Maaseudulle kun lyö euron seinään, niin samalla hetkellä siitä on enään 20 senttiä jäljellä. Kannattaa ajatella asuntoa myös sijoituksena mihin rakentaa.
Jep, siinäpä pääsyyt. Sitten näperrellään aivan tyhjänpäiväisten asioiden kimpussa, jonka tarkoitus on vain rahastaa yksittäistä henkilöä.
Kyllä se on kaukana luonnonmukaisuudesta, kun 30 tonnia hehtaarille levitetään lietelantaa ja vieressä kulkee joki tai järvi siintää pellon takana. Kaikki vedethän on pilannut maatalous. Turvepeltoja raivataan kiireellä lisää, se siitä luonnonsuojelusta ja hiilinielusta.
En minäkään osaa ampua, mutta savikiekkoja lentoon olen joskus kiväärillä ampunut ja osunutkin. Lintuja samoiten kiväärillä lentoon ja osunutkin. Pokaaleja laatikoittain roskiin vienyt, mitäpä tuota niillä elvistelemään. Kuuroksi tullut aivan turhaan satojen tuhansien turhien laukausten takia.
Ps. Pienarilla ja ilmakiväärillä on paljon vaikeampi ampua kuin isommilla, pitempi luodin piippuaika vaatii hyvän jälkipidon osuakseen. Hyvä ampuja treenaa ja opettelee aina näilläkin.
Metsät on jo nyt kaupungeissa, omistus tulee keskittymään sinne joka tapauksessa. Asiat voi hoitaa netin välityksellä, ei tarvetta edes itse käydä metsässä. Hyvä niin, en näe mitään syytä tukea maaseutua ja pitää koko suomea asuttuna. Tämmöistä tarvetta ei enään voi perustella mitenkään. Jos joku haluaa asua maaseudulla, niin asukoon, ja maksakoon itse asumisensa.