Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,881 - 4,890 (kaikkiaan 5,084)
  • Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Ammattiliitot on oikealla asialla, ja maa pysähtyy, jos ahtaajat tai AKT menevät lakkoon. Työläisten edunvalvonta on suomessa erittäin heikolla tasolla verrattuna keskieuroopan maihin. Sieltä pitäisi ottaa mallia.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

”Mitä ne persaukiset puunmyyjät tuolla tilillä tekevät, kun on pakko nostaa rahat. Useilla ei ole varaa maksaa edes Metsäliiton jäsenosuusia, vaikka rahoille saisi markkinoiden parhaan koron.”

Juuri tämän takia puun hinta matelee. Metsänomistajat ovat persaukista ja yksinkertaista porukkaa, jotka myyvät puuta pilkkahintaan. Kuitupuusta pitäisi saada pystyyn vähintään 30€/m3 ja hankintana 45€/m3. Metsänomistajiin pitäisi saada edes vähän ”liikemiestä”.

Suomen ruokasuositukset tulevat suoraan MTK:n keskuskonttorista, se siitä.

Maatalouden niin kuin yritystenkin tukeminen pitäisi olla sosiaaliturvan luonteista. Ketään ei pidä rikastuttaa veronmaksajien rahoilla, piste.

Olin hiekkalaatikolla leikkimässä naapurin pojan kanssa ja otin väkivalloin sen kaikki lelut. Tosin sen veli otti ne väkivalloin kohta takaisin. Näin ne asiat menee hiekkalaatikollakin.

Kummankin omistaneena, itse pidin huskun 339:sta. Mielestäni siinä oli parempi ergonomia kuin tiilin 200:ssa. Tehoissa en huomannut eroja.

Mikä ihme tuossa 100 ha:n aukossa on? Minulle niitä on lähivuosina tulossa useampia, enkä tunne pienintäkään huonoa omatuntoa, bisnes, on bisnestä. Sato (=pitkäaikaisen työn tulos) on joskus korjattava. Lisäksi metsäriekot ja jänikset tarvitsevat isoja avohakkuita, joihin muodostuu hyvin marjaa tuottava maapohja, syväauraus olisi siihenkin paras vaihtoehto. Se on minun mielestä oikea ympäristöteko, ja pidän itseäni luonnonsuojelijana parhaasta päästä!

Maa-ja metsätalouden aiheuttamista vesistöpäästöistä, maatalouden osuus on n.90%. Kokonaisuudessaan vesistöjä kuormittaa maatalous noin 50-60% (typpi, fosfori, kiintoaineet). Haja-asutuskin yllättävän korkealla.

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/93262/Toivonen_Tiina.pdf?sequence=1

Kyllä ne peltomaan kiintoainepäästöt tänä päivänäkin edustavat 90% vesistöjen kiintoainepäästöistä. Maatalouden ympäristötuet ovat silmänlumetta. Edelleenkin monen navetan virtsavedet päätyvät lähes suoraan vesistöihin. Turpeennostolla on nykyään yllättävän pienet vaikutukset. Livojokikin on täysin kirkasvesinen, kunnes ihmisasutus alkaa, sitten vesi sameneekin hetkessä.

Voi teitä kepu-uskovaisia, jotka luulette kepun auttavan sorkkaeläin ongelmaan. Sehän on aiheuttanut ne ja pelaa MTK:n kanssa kaksilla korteilla. Siitä on turha valittaa, jos on kepua äänestänyt ja lyönyt itseä kirveellä jalkaan.

Hirvet ja porot syövät suurimman osan minun 1-2m3/ha/vuosi metsänkasvustani. Taidan myydä ne, ja muuttaa espanjaan, kun portugalissakaan ei ole enään verosopimusta.

Ei vihreät kaikessa ole väärässä, mutta yleensäkin euroopan teennäinen vihreys johtuu siitä, että eu:n jätteet viedään kehitysmaihin, joissa ne levitetään maaperään ja mereen. Jos kaikki eu:ssa kulutetut tavarat/pakkaukset jäisivät eurooppaan, se olisi hukkunut jätteisiin jo ajat sitten. Kulutuksen vähentäminen ja kierrätys eu:n alueella on ainoa lääke tähän ongelmaan. Jokaisen maan pitäisi käsitellä jätteensä itse.  Puusta tehdyt tuotteet ovat viimeisen päälle ekoloogisia, joiden käyttöä tulisi lisätä kaikkialla, ja puun käyttöä tukea eri käyttökohteisiin. Vain hyvin kasvava puu sitoo hiilidioksia tehokkaasti. Vanhat kasvunsa päättäneet metsiköt joutaa hakata pois. Se on ympäristöteko parhaasta päästä.

Esillä 10 vastausta, 4,881 - 4,890 (kaikkiaan 5,084)