Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset
-
Tollo ei tiedä palkanmuodostuksesta mitään. Minä olen ollut raskaan teollisuuden palveluksessa yli 30 vuotta ja tiedän, että valtion ja kunnan palkat ovat menneet ohi ja reilusti. Siitä johtuu tämä valtion velkaantuminen, joka porvareiden lupausten tulos.
Wanhajätkä ei taida tietää nykyisestä teollisuuden palkkatasosta juuri mitään. Muutamat jäljellä olevat vanhat saa hyvää palkkaa, muttei nuoret enään. Sen huonompia palkkoja ei makseta juuri missään. TESsin mukaan menee kaikki.
Mielestäni nykyinen verotasoni tämän yhteiskunnan eteen on matala, ja voisin aivan hyvin maksaa 5% enemmänkin auttaakseni vähäosaisia. Minulla on kaikkea yllin kyllin ja paljon liikaakin ja teenkin monen hyväksi vastikkeetonta työtä ilman palkkaa.
Niin muuten nykyäänkin leipomoiden ylijäämät syötetään eläinten rehuksi. Hyvin kuulemma maistuu.
Tollo ei osaa asettua sairaan ja päähän potkitun asemaan. Se osoittaa empatian puutetta, luonnevikaa. Minä maksan veroni hyvällä mielellä ja olisin valmis maksamaan enemmänkin tämän yhteiskunnan säilyttämiseksi.
Kepu jää ulos, se on selvä. Se ei passaa demareille eikä kokoomukselle. Kepu pettää aina kumppaninsa.
Vastahan tollo oli kateellinen työläisille maksettavista palkoista, nyt vaatii lisää. Jokainen euro, joka on maksettu työläisille, kartuttaa valtion ja eläkeyhtiöiden kassaa, toisin kuin porvareiden eurot. Liity sinäkin tollo urheisiin demareihin, niin alkaa bisnekset kukoistaa ja sinäkin saat vaihtaa tojotasi mersuun. Muuten olen viikon ajellut uudella 3-sylinterisellä 308 vuokrapösöllä. Moottorin ääni on aivan karmea. Huonosti käyvä dieselikään ei äännä niin pahasti.
Faktoja tunteva lähtee demarikerhoon. Kepu yritti sote-uudistuksessa vain lisätä veronmaksajien taakkaa. Samoiten maaseutujen tuet ovat tehottomia ja kilpailua vääristäviä kalliita veronmaksajille. Demarit ja kokoomus, vihreiden ja vasemmistoliiton kanssa vievät soten maaliin veronmaksajien kannalta parhaalla mahdollisella tavalla ja laittavat maaseudun tuet kannustavalle tasolle.
Tollokin äänestää demareita, ei uskalla vain tunnustaa tässä porukassa. Metsäteollisuuden palkat eivät ole sen suurempia kuin metalliteollisuudessakaan. Hyviä palkkoja saaneet ovat jo lähes kaikki eläkkeellä, eikä nuorille makseta häävisti. Kunta-ja valtiosektorin palkat lyövät jo nämä palkat pitkine lomineen.
Nyt näyttää taas siltä, että metsänkasvatus on auringonlaskun ala, ehkä olisi viisasta jättää itselle vain polttopuumetsät ja sijoittaa helsingin seutujen asuntoihin. Se on ainoa kasvava alue tulevaisuudessa.
Demareita äänestetään kaikki, vaikka joku vielä epätietoisuudessaan yrittää hangata vastaan. Vain demarit kovalla työllään turvaavat puun menekin pyörittämällä tehtaita täydellä kapasiteetilla. Demarit ovatkin lopulta metsänomistajan parhaita ystäviä, vaikka joku voi joskus laukoa jotain tietämättömyyttään. Metsänomistajistakin on jo suuri osa demareita.
Ydinvoimaa lisää vain ja reilusti, mutta pohjois lappiin tai eteläsuomeen. Suomen keskiosasta ei ole niin väliä. Vanhat autot ajetaan loppuun, se on paras ympäristöteko.