Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,721 - 4,730 (kaikkiaan 5,476)
  • Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Jarcrac on myös yksivaihtoehto, jos ei ole käyttörahasta pulaa.

30% nettohinnasta on lopullinen vähennys poistoina.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Sägenspezi varsinkin tilhimiehille.

Pohjoisessa varsinkin poimintahakkuut ovat suolla turmiollisia, kun jäävä puuvaranto ei riitä mitenkään poistamaan ojituksen tarvetta vaan lisää sitä. Pohjoisessa siemenpuu asentoon tehtävät avohakkuut ovat ainoa järkevä toimenpide. Poronhoito pitäisi lopettaa, ei tuota mitään, kuluttaa vain veronmaksajien rahoja.

Vastuuseen pitää saada vahingon aiheuttajat. En ymmärrä miksi maksaa järjestöjen jäsenmaksuja, kun ne eivät tee rahan eteen mitään metsänomistajaa oikeasti hyödyttävää.

Ebaysta saksasta olen saanut tilhin (200) tarvikeosiakin halvalla. On nuo kestänyt.

Enään metri lunta, nyt on aika virittää vehkeet kuntoon, jospa kuukauden päästä pääsisi jo hommiin.

Metsähallituksen keskenhakatut kohteet olivat heikkolaatuisia metsiä, kuitua ei kannata kasvattaa.

Valtion metsien hakkuurajoitteet / jatkuvakasvatus hyödyttää yksityistä metsänomistajaa. Kuitupuun tarjonta vähenee, kun pyrkivät tekemään ne yläharvennuksena.

Liekko tuulimyllykohina psyykkistä tai fyysistä, niin ihmiset kärsivät joka tapauksessa. Ambulanssilla on viety näitä hoitoon sydänoireiden takia. Toyota varmaan keksii kohta tuulimyllyn auton katolle, lataa akkuja kauppareissun aikana ja maailma pelastuu.

Minä olen puun hinnan suhteen vielä tulevaisuudesta optimistinen, vielä ne koittaa hyvätkin ajat metsänomistajalle. Se että ei taida minun ikä riittää sitä näkemään. Nythän puu menee käytännössä ilmaiseksi verrattuna palkkatyöhön.

Puillakin on geeniperimä, niin kuin ihmisilläkin. Kaikista puista ei voi tulla isoja ja laadukkaita. Jatkuvankasvatuksen malli olettaa kaikkien puiden olevan kasvultaan samanlaisia. Harventamalla aloittaen taimikoista saadaan paras puuaines päätehakkuuseen ja puuaines pysyy laadukkaana.

Lisäksi hakkuuaukot kasvavat horsmaa, kukkaa, joista kaikenlaiset elintärkeät tarpeelliset pörriäiset tykkää.

Esillä 10 vastausta, 4,721 - 4,730 (kaikkiaan 5,476)