Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,671 - 4,680 (kaikkiaan 5,467)
  • Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Luonnon ja ilmaston muuttuminen pitäisi hyväksyä. Se on NORMAALIA!

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Kyllä metsurinkin pitää saada normipalkka. Valtion tukea pitää lisätä metsänomistajille tai sitten puusta pitää saada parempi hinta.

Männässä reikä tai männänrenkaat palasina, tulppa lyö läpi?

Jos talon lähellä on avo-ojia tai avolammikoita ja niissä seisoo vesi, ovat hyttyset varma vierailija. Tämän voi estää kaatamalla ojaan pullo ruokaöljyä. Munivat että kuoriutuvat hyttyset jäävät öljyyn kiinni.

Minä lannoitan ja hoidan taimikoita nyt, myyn sitten kun on hinta kohdallaan. Aina tehnyt näin. Kaikki mh-työt teen itse paitsi päätehakkuun. Viisas varmaan tekisi erilailla ja tienaisi paremmin.

Tutkimusten mukaan susi alueilla metsäkanalintukannat ovat vahvempia, nimittäin supikoira joutuu siellä ruuaksi.

Sekametsä on luonnollinen ympäristö tuoreillakankailla, kuivat kankaat ovat muutenkin luontojaankin männiköitä ja korvet kuusikoita.

Ojan pohjalla on aina vettä, joten suon ojitukset eivät vaikuta hyttysmääriin, jopa lisäävät niitä. Pikkulintuja tuhotaan eteläeuroopassa suuria määriä, joten vähenemisen syy löytynee sieltä.

Tässä asiassa pitkä ja paksu ei ole hyväksi.

Näitä jk-metsiä minäkin olen joutunut uudistamaan kymmeniä hehtaareja. Onneksi siihen ennen sai tuen.

Jos suot on oikein ojitettu, niin metsänkasvatuksen onnistuminen on lähellä 100%. Ehkäpä 25% soiden ojituksista on tehty väärin, jolloin veden pinta suoalueella ei laske tarpeeksi. Itse olen korjannut paljonkin näitä väärin ojitettuja soita ja hyvin kasvaa.

Kertoo vain että lainsäädäntö ei toimi. Täysin metsästettävä laji. Kanta paljon suurempi kuin merihanhella.

Esillä 10 vastausta, 4,671 - 4,680 (kaikkiaan 5,467)