Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,621 - 4,630 (kaikkiaan 5,474)
  • Kalle Kehveli Kalle Kehveli

🙂

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Lauteissa tärkeintä on huokoinen kevyt puuaines. Tiheä puuaines imee lämpöä kuin kivi. Onhan se mukava saunoa omasta puusta itse tehdyssä saunassa, missä on vielä itse sahatut haapalauteet. Paljon paremmat löylyt kuin muilla.

Itse näistä asioista paljon tietävänä, suurin osa työntekijöiden työtehtävistä vaativampia kuin normi-insinöörin työtehtävät.

Varsinkin visakolon mailla jää suli viimeiseksi. Suurin yllätys ilmaston lämpiämisessä minulle oli ylälapin ikimetsien nuoruus.

”Vätsärin erämaan nykyiset mäntymetsiköt ovat syntyneet pääosin 1700-luvun puolivälissä. Lapissa vallitsi tuolloin suotuisa ilmastojakso, joka mahdollisti männyn siementen hyvän tuleentumisen ja itämisen. Lämpimät kesät aiheuttivat myös laajoja metsäpaloja, ns. ”Eliaksen aikaisia paloja”, ja kuloalathan tunnetusti taimettuvat hyvin.”

Eli eläkkeet on se suurin ongelma. Eläkkeet välittömästi tasolle 1000€, niin eläkekassat riittävät vähintään 50 vuodeksi.

Ei se niin ole, uutisointia pitäisi saada korjattua. Suurimmat syylliset ovat eteläisessä Suomessa hirvitalous, Kainuussa Rane ja Lapissa porotalous.

Muuten OK, mutta keskimmäisestä en ole ihan varma. Porot ja hirvet eivät kuulu luontoon tässä määrin.

Jees on sen ikäinen ukko, että anna olla tai laita kukkia kasvamaan pörriäisille.

Paperin kulutus on jo pitkään laskenut 5% per vuosi. Nyt korona teki 25-30% loven kerralla. Tehdas olisi kuitenkin voitu sulkea kone kerrallaan. Näin mahtailemalla yritykset uhkailevat valtiota, joten valtion vastaisku olisi kohdallaan. Irtisanomiskorvausvastuu pörssiyhtiöille yhtiön koon mukaan. Vaikka 5 vuoden palkka.

Mersun ehjä moottori oli myyty jo muuhun käyttöön, jossa se menee seuraavat 50 vuotta. Italiassa tehty mersun pakettiauto on muuten aika paska. Hiace on aivan paska ajettava, niin kuin japanilaiset autot yleensäkin. Volkkari näistä siis paras.

Jäikö isukilta perinnöksi?

Esillä 10 vastausta, 4,621 - 4,630 (kaikkiaan 5,474)