Käyttäjän kaapo123 kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 781 - 790 (kaikkiaan 887)
  • kaapo123

No voihan näitä lukea semmosetkin,jotka ei tänne kommentoi.Kommentoikoon se joka haluaa,minä kirjoitan tänne,koska lukijoina on myös niitä,jotka ei tänne kommentoi ja onhan muitakin lehtiä,jotka käsittelee metsäasioitakin

kaapo123

no nämä minun suvun metsät ovat lähtöisin jo Ruotsin vallan ajoilta 1700-luvun lopulta ja niitä sitten on kulkeutunut suvussa mukana.Ruotsi menetti Suomen 1808 mutta silti metsäasioissa noudatettiin Ruotsin lakeja ja kruunu anto talonpojille hoidettavaksi metsiä veroja vastaan

kaapo123

Jos puu kasvaa harvassa,silloin pituus ei kovin kasva,mutta paksuus kasvaa ja oksat

kaapo123

No täällä Metsälehdessä on kertomus WWF Metsäopas,10.5.2016,nimimerkki ammatti Raivooja kertoo,että sekametsät parempia kuin yksipuulajimetsät. Nythän on sillai,että kaikkihan me käytämme esim metallia,vaikka kaivostoimintaa arvostellaan ja puutakin käytetään,vaikka metsienhoitoa arvostellaan.Mehän olemme pitkään lukeneet lehtiä ja  ja pahvilaatikoihin on pakattu tavaroita ja autolla ajaa nekin,jotka arvostelevat päästöjä.Eli,jos pitäs jotain muuttaa,niin miten sitten eletään.Voi arvostella,mutta miten ite elää

kaapo123

Allan Savory:Näin estämme aavikoitumisen ja kumoamme ilmastomuutoksen,You Tube video TED-kertomus

kaapo123

No koneet rasittaa juuria ja märkyyttä voi estää kun puut kasvaa tiheässä, hakkuut tehtävä talvella,ei kesällä,veden pitää mennä myös maan sisään,maa ei saa olla liian tiivis, siksi pitää olla aluskasvillisuuttakin.Maassa pitää olla myös kasveja,että vesi ei haihdu ilmaan ja maa ei kovetu,kosteus pitää olla sopivaa.Raskaat koneet ei saa kovettaa maata liian tiiviiksi

kaapo123

Metsässä jos on raskaat koneet ja ne jyllää kesällä,tulee juuristo vahinkoja ja tauteja syntyy ja laatu heikkenee ja lahoaminen alkaa hitaasti ja varmasti.Ihminen on myös metsiin toiminnallaan aiheuttanut vahinkoja puillekin

kaapo123

Taitaapa porkkanakemppi ryömii alakuusten oksilla talvehtien,siellä onkin pimeää eli pimeässäkin elämää,valokin on hiukkasia

kaapo123

Kuusen alaoksat elävät vaikka oisi pimeääkin,koska valo on myös hiukkasia ja kuuset muodostuvat atomeista.Valo voi olla aaltoliikettä ja hiukkasia eli kuusen alla on valoa hiukkasina ja hiukkaset luovat myös hajujakin.Lääkärilehti Duodecim:Kari Enqvist:Mitä valo on,fyysikko.Porkkanakemppi elää kuusen oksalla talven,vaikka on pimeääkin.Kuusen oksat elää,vaikka oisi pimeääkin siksi,että kuusi on sopeutunut elämään varjossa ja tarvitsee vettä.Olen minä nähnyt kuusikoitakin,tiheitäkin.Kasvit voivat elää pimeässäkin,kun ne ensin sopeutuvat elämään

kaapo123

Kuusen alaoksat ei kuole,vaikka oisi pimeä ja valoa niukasti.Porkkanakemppi talvehtii kuusen alaoksilla ja ei kuole,vaikka oisi pimeääkin ja sitten kemppi rientää porkkanaan kun eka lehdet tulee porkkanaan

Esillä 10 vastausta, 781 - 790 (kaikkiaan 887)