Käyttäjän kaapo123 kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 381 - 390 (kaikkiaan 887)
  • kaapo123

No Peterin Luonnon kirjassa on kappale;Metsä ja Ilmasto.Eli puut metsässä luovuttavat hiukkasia,terpeenejä ja näihin hiukkasiin yhtyy kosminen säteily,ja sillai hiukkaset voivat paremmin ottaa vastaan vesipisarat.Kosminen säteily kokoaa hiukkaset suuremmaksi.Kuuset ja männyt alkavat keväällä heti muodostamaan sokerit kun aurinko alkaa keväällä lämmittämään ja lehtipuut vielä sillon nukkuu.

Merimetsot ja kalat,lohetkin kun kuolevat,jätökset maatuu ja niistä ravinteet imeytyy maahan ja sienirihmasto kuljettää ravinteita puille kun kerran kasveista on löydetty 15N isotooppi typpeä,jota on kaloillakin jokivarsissa.Näin kertoo tutkijat Scott M Gende ja Thomas P Quinn,että 70% kasvillisuuden typestä molekyylianalyysin mukaan typpi on peräisin myös meristä eli myös lohistakin

kaapo123

Metsät kasvaa nopeimmin,ikä  n.20-40v ja hidas kasvu n 60–80v Lopussa puut lahoo maahan myös suojelumetsissä.Eräs metsänomistaja totesi,puut lahovat ja jos niitä ei hakata,hyöty menee hukkaan

kaapo123

No nyt on ilmassa co2 ,422ppm,co2 ja se on ihan normaalia ja antaa kasvua.Monet metsänomistajat eivät kuitenkaan lannoita metsiä eli ne kasvaa ja saavat ravinnon.Ei ainakaan minun äiti lannoittanut metsiä.Peter kertoo luonnon omista lannoitustavoista Luonnon kirjassaan ilman väkilannoitusta,tehdaslannoitteet.Nykyisin on luomulannoitteita

kaapo123

Sienirihmasto myös ravitsee metsää.Peteri puhuu myös kirjassa maaperästä ja maan syvyyden elämästä,30–40 metrin syvyys ja lämmöt.Vaikka Veli Pohjonen haluaisi metsiä 6 milj km2,niin metsät myös lämmittävät ilmaa ja lahovat ja luovuttavat hiiltä takasi.Pohjosen mukaa metsää oli 48% maan pinta-alasta 10 000 v sitten ja Pohjonen on ehottanut sellutehtaiden vesien kiertoa tietyllä metsäalueilla sillai,että tehtaiden vesiä ei laskettaisi järviin.Hän kertoo  asiasta uusi suomi puheenvuoro blogissa.Jne.

kaapo123

No vesi on liuotin.Molekyylianalyysi kertoo,että rannan tuntumassa 70 % kasvillisuuden typestä on peräisin merestä lohen kutemanakin.Tutkijoiden kertomus lehti:Spektrum der Wissenschaft-lehti.Joidenkin puiden sisältämästä typestä yli 80% on peräisin kaloista.Jätökset imeytyy.Sienet kuljettää puulle ravinteita,kyse on typen isotoopista 15N ja tätä isotooppia löytyy merestä ja kaloista.Pohjosen mukaan hiiltä oli puissa 850 miljardia tonnia ja ilmakehässä 550  miljardia tonnia sitten 10 000 v taaksepäin ja nyt tilanne on,että metsien hiiltä on vain 660 miljardia tonnia metsissä ja ilmassa 880 miljardia tonnia ja nyt pitäs ilmasta metsien avulla poistaa hiiltä 150 miljardia tonnia,joka vaatisi metsää 6  miljoonaa km2.Näin Veli Pohjonen.Kuusamo

kaapo123

Veli Pohjonen kirjoitti tänään Kainuun Sanomissa,että metsiä pitäs lisätä niin paljon,että ilmasta saataisiin hiiltä pois 150 miljardia tonnia.Jospa niin.Pariisin sopimuksen jälkeen c02 on noussut ilmassa eikä laskenut Pohjosen mukaan

kaapo123

no kyllä ne lohen typet kulkeutuu puiden juuriin  sienirihmaston avulla, typpi kulkeutuu,isotooppo.Siis kyse on rannikkoalueista tai jokienvarsista kalojen suhteen

kaapo123

No Peter kirjoittaa ,otsake Miten lohi pääsee puuhun.Eli 70% kasvillisuuden typestä on peräisin merestä,lohien kuljettamaa ja siksi sitkakuuset kasvavat kolme kertaa nopeammin jokivarsien metsissä.Joillakin puilla 80 % typestä on peräisin kaloista.Jne.Sienet ovat avuksi puille

kaapo123

Tämä on minun blogi,ja toivon,että keskustelet omissa blogeissa etkä osallistu minun bogiin,joten koeta ottaa todesta,minä en halua sinun kommentteja minun blogiin

kaapo123

Metsäukko voi kommentoida asioita vaikka omassa blogissa,mutta en halua,että metsäukko kommentoi minun blogissani.Pitää myös kunnioittaa Peter Wohllebeniäkin

Esillä 10 vastausta, 381 - 390 (kaikkiaan 887)