Käyttäjän Jovain kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,801 - 3,810 (kaikkiaan 4,481)
  • Jovain

Entäs miten on metsänomistajan motomitan kanssa. Yleensä myyjä mittaa. Sitähän teollisuus ei ole hyväksynyt metsänomistajalta. Vai onko edelleen kysymys tarkoituksenmukaisuuksista käytännöstä.

Jovain

Tämä ei ole Ranelle. On sillä sensuurillakin välinsä mitä esitetään, keskustellaanko itse asiasta, vai tommottesta jostain alatyylin tankerofabiasta. Eipä silti, sossuille (vasemmistolle yleensä) on ominaista hallita mainitulla tavalla isommissakin kysymyksissä ja onhan sitä valtaa saaneet ja ovat saaneet hallita. Vähempi älyisiä viedään kuin pässiä narusta. Tulokset puhukoon puolestaan ja kakkua on jaettu, kaikki mulle ja toisille vähemmän, metsänomistajalle ei ainakaan yhtään mitään. Mehtäukolle muistutus asiasta, ei ollut se asia.

Jovain

Sottaile mitä sottailet mehtäukko. Pahemman luokan terroristi olet joka tapauksessa. Tuohon päiden kääntymiseen,” ei ole päitä tainnut kääntyä valitettavasti”. Ei ole kääntynyt ja onhan sekin nähty. Eriävästä mielipiteestä ollaan heti muistuttamassa, niitäkin joilla olisi jotain annettavaa, ja enimmäkseen selitellään satuja, ainakin alatyyli täytyy olla…. Fiksummat ovat hiljaa, eivätkä osallistu tällaiseen keskusteluun valitettavasti…. Raatilaisten omat intressit menevät kaiken edelle. Oiskoon punaväriä liikaa, siihen ainakin vuorineuvokset vahvasti viittaa….

Jovain

Voisithan sitä itsekin selventää tarkoittamastasi laista, mitä tarkoitat? En koe olevan keskustelijan asia lähteä asiaa hoitamaan. Ja onhan esillä ollut ainakin Mhy-laki ja kantelu kilpailu- ja kuluttajavirastolle, sekä oikaisuvaatimus eduskunnan oikeusasiamiehelle.

Jovain

Rane2: Hyvä kysymys, laista en kuitenkaan tiedä, eikä ole minun asiani siitä mitään tietää. Toimituskaupasta ja nykyisin noudatettavasta pystykaupasta on LV aloittamissa viestiketjuissa ja muissa aineistoissa ollut kyllin tietoa. Eikä tämä aihe heinäpelloista vie kovinkaan kauas, sillä sääntelyn purkaminen ja mahdollinen kilpailun avautuminen, lisää toimeliaisuutta ja toimintatapoja metsässä. Vaikuttaa myös metsänhoitoon, joka ei missään tapauksessa voi olla huono vaihtoehto yhden tavan metsänhoidolle sen lisänä. Kysymys on myös avoimista kysymyksistä, niin kuin viime aikojen uutisoinnista on saatu lukea.

Jovain

Minulla ei ole utopioihin antaa selitystä?

Jovain

Joo, olisikohan ”tarkastaja” ollut asialla, sillä kommentteja on poistettu ja ilman mitään erityistä syytä. Asiasisällöt ovat ilmeisesti olleet teille muutamalle saivartelijalle kiusallisia, poistettu on ja haluatte edetä tällaisella ”itse asiassa ei yhtään mitään” linjalla. Totean vaan, että aika vaikea teidän on osoittaa musta valkeaksi, sillä siitä valkeasta on puute metsätaloudessa. Toisaalta ette sitä varsinaisesti ole pyrkineetkään osoittamaan, mieluummin etenette tällaisella herjaamis, peittely ja väistämislinjalla.

Jovain

Sensori on poistanut muutakin. ”Jospa se vastaus ongelmaan oli sen luonteinen, että piti poistaa”. Onhan se valitettavaa, että poistetaan ja kuitataan henkilökohtaisuuksilla….

Jovain

On siellä tuottajajärjestöissä näitä rahattomia hevosenostajia, jotka ovat onnistuneet metsänomistajien puuntoimitukset estämään. Itse kuulut siihen samaan joukkoon, olethan sossujen etuuksista kiinni pitävä. Ihan samoilla koneilla ja sopimuksilla metsänomistajat puita toimittavat, puuttuu vain lupa ja kauppasopimus. Ja siihenhän sossut ei suostu, pidetään pystykaupan etuuksista kiinni ja metsänomistajat sivuraiteella.

Jovain

Syysmyöhä on muutenkin hyvä aika hoitaa taimikoita. Syksyllä raivattuina lehtipuut eivät veso. Kesällä ja ennen muuta keväällä raivattuna uutta vesakkoa nousee aivan tolkuttomasti.

Esillä 10 vastausta, 3,801 - 3,810 (kaikkiaan 4,481)