Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 21,534)
  • jees h-valta

    Toloppa oikeilla jäljillä. Kyllä Fordit jenkkilän kamana kovia pelejä ovat. Yleensä näkee motoketjun huoltoautoina avolava-fordeja ja letukoita.  Saa huoletta tipauttaa täyden polttoainetankin lavalle. Ja menee perille sitä varmemmin mitä enemmän painoa päällä.

    jees h-valta

    Sitä polttoainettahan edelleen myydään ja kun ajot liittyvät tuottavaan työhön niin aina kannattaa ostaa kestotuotteita.

    jees h-valta

    Jenkkien polttomoottoriautoja nyt sitten ostamaan kun meitän sieltä muiden EU-maiden tavoin pitäisi lisätä autojen-kin ostoa. Laadukkaita ja pitkäikäisiä autoja sieltä kyllä saa. Tuo oma avolava nyt 21 vuotta vanha ja monella tapaa aivan uuden veroinen auto. Ainoastaan varmaan kiinasta tuotetut digimittaristot on alkaneet prenkata ja näyttävät silloin kun niitä sattuu huvittamaan. Kosteus ulkona asumisesta on syy.

    jees h-valta

    Pavekka tuolla meinasi että ilmaisessa puussa. Minulle ja monelle muullekkin tuollaisista koivutukkirungoista maksetaan ihan eurovaluuttaa ja kelpaa kyllä lähes kaikille firmoille. Lisäksi myös poltinpuuyrittäjät yms. Ehkä sen linkin kuvan opetuksena voisi sanoa ettei ihan kaikkien kannattaisi metsään sahaa raahata. Tuolla viisii voi tappaa ittensä.

    jees h-valta

    Just noin pihkatappi! Aivan turhaa byrokratiaa asiassa jossa kunnolliset metsien rehelliset hoitajat vain tekevät kansantalouden hyötytyötä. Aika paljon ylimalkaisemmalla toiminnalla nuo rahat varmasti oikeisiin töihin menisivät. Sateliitilla voivat hiukan perään kurkkia mutta jos työn jälki ennen-kuviin näkyy myönteinen heti käsittelyyn ja maksuun.

    jees h-valta

    No joo, aivan varmasti täyskärryllinen tuoretta painaa perässä kyllä. juuri viimeksi pelastui yksi jyrkkä mutka ajouralla kärryn vedolla. Kun sisäkulmaan jäi sopivasti vanha kannon mötkäle lähes täydellä kuormalla. Ei traktorin veto enää auttanut. Mutta kiipesi aika nätisti kannon yli kun laittoi vedon kärryyn ja samaan aikaan hiukan rykäisyä traktorilla. Kannon yli uskalsi kiipeyttää kun oltiin alaspäin laskevassa kulmassa kuitenkin. Ei kaatovaaraa. Tänä talven lumilla pärjää noilla mutta en kiistä etteikö lumitalvena ongelmia tule ilman ketjuja. Tienpäällä ajoa vain senverta paljon että mieluummin näillä. Nastat toimii kyllä jäisellä tiellä aivan hyvin.

    jees h-valta

    Sain juuri viime viikolla syksyn taimikon hoidosta Metka-tuen joka oli automaatilla myönnetty. Meni tosiaan melkein puoli vuotta että joku laittoi hakemukseni automaatille. Toki se on ollut rahoista kiinni sekin huikea 380,00 euroa mutta ei noin kyllä saisi olla. Tuet pitää käsitellä nopeasti ja rahat saada kuukauden sisään hakemuksen laitosta. Jos on lisäselvitettävää sekin pitää tapahtua nopeasti. Miksi meidän pitää kärsiä jos valtio säästää? Mehän vielä yritämme ylläpitää ”puujalan” toimivuutta tulevaisuudessakin. Tuo tukiasia vain halutaan ajaa alas. Metsän ystäviä ei taida paljon sittenkään päättäjissämme nytkään olla.

    jees h-valta

    H-vallankin parhaita viljelypeltoja on nyt sitten ostettu datakeskuksen pohjiksi kaupungin maanhankintaan. Saapa näkyä eteneekö vai onko tämäkin taas vain nk. hanke.

    jees h-valta

    Kuusiuskovan aloituksen tehokasvatus kyllä sopii haapaviljelyn termiksi. Senverta hyvää kasvu on. Tehoa merkitsee nopea päätehakkuu eli 20-30 vuotta, ihan oman maun mukkaan. 250-350 mottia/ha tuossa ajassa kyllä krapistelee kuusiuskontoa kummasti. Siksi Visa varmaan sitä termiä vieroksuukin.

    jees h-valta

    Kokenut meinasi tuolla edellisellä että ristikudosta ja ketjuja metsään. Olen aiemmin Valtralla ajanut kaikki puut kymmeniä vuosia metsästä vyörenkailla (Continental) eikä juontokouratyöskentelystä huolimatta ole rengasta mennyt. Ketjujen suhteen olen erittäin kriittinen, ne myös ohjaa kovia oksatappeja hinkkaamaan renkaan sivua ja pysyvät vielä kauan matkassakin. Sellaisen rengasrikon olen naapurilla kyllä nähnyt.

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 21,534)