Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 381 - 390 (kaikkiaan 21,146)
  • jees h-valta

    Tuolla aiemmin Visa epäili josko vaihteet luotettavat automaattilootassa VW:llä. Ehkä maailman suurimpien autonvalmistajien ei kannata vuosikausia kärsiä samoista ongelmista. Kyllä niille riittää kun ongelma tiedostetaan. Seuraavissa vuosimalleissa ja takaisinvedoilla ongelmat selätetään. En ole mikään VW-fani mutta kestävyyden puolesta voisin kyllä aivan hyvin ostaa T-Rockin tai mitä niitä katumaasturimalleja niillä nyt onkaan. Muutama vuosi tuli volkkarilla ajeltua ja se oli aika kova matkatykki mutta isokulutuksinen. Mitään ongelmia ei sinällään koko aikana ollut. Se yksi turhakevalo siellä kojelaudassa pilasi pitämisajatukset. Koskaan en sillä kuvitellut kyllä matkan kesken loppuvan. Tiukkojakin tilanteita joku silloin koettiin. Pahin ehkä peräkärryllinen tavaraa moottoritiellä syksypimeässä yllättäin edessä. Ylitys isolla autolla sujui mallikkaasti eikä onneksi renkaita mennyt.

    jees h-valta

    Visa sitten aikoo alkaa tutkailla miten ”traktorilla” ajellaan matkaa. Siihen Toyotaan viittaan. Eikä statuskaan häävi ole sillä enää nykyään. Volvo on IN (XC60) jos haluaa näyttää ajavansa nykytrendissä. Molemmat kalliimpia vaihtoehtoja huomattavasti kuin hänen ilmoittama hintatasonsa. Taitaa mennä vaihturikin aika aneemisella hyvityksellä noissa.

    jees h-valta

    Noh, aivan sama mitä takuun pituus on kun auton ikä tulee kuitenkin jo tuon mootttorin kanssa ehtooseen. Edellisessä vaivan aiheutti viallinen komponentti (nokkahihna) ja kun se asia on uudessa jo eliminoitu on moottorilla ikää varmasti tarpeeksi viemään koko paketti maaliinsa.

    jees h-valta

    Jätkälle vain tiedoksi että takuu jatkuu uudenkin moottorin kera aivan samaan tapaan kuin ennenkin. Jos moottorissa ilmenee jotain poikkeavaa laittaa autohuolto jälleen tiedot maahantuojalle ja homma etenee tarpeen mukaisella kaavalla. Varmistin kyllä kun hain auton. Myös auton huollot edelleen aivan vanhaan malliin. Kerran vuodessa/20000km. Ei ranskalaisauto ole lainkaan huono takuultaan nykyään koska hoitavat takuuajan jälkeenkin velvoitteensa mutisematta. DS esim. antaa taksikäytössä aivan ylivoimaisen takuunkin. 7 vuotta ilman kilometrirajoitusta! Juttelin hiljan taksisuharin kanssa joka ajaa 3008:lla taksia Ulvilassa. Ajanut jo aivan mielettömät kilometrit dieselipösöllä ja aikoo jatkaa seuraavankin kerran ranskalaisella. Halvat huolto-ja korjauskulut olivat myös yksi syy hänelläkin merkkiä pitää.

    jees h-valta

    Sitäkin voi ajatella tasan kahdella tapaa vähintään. Mikä on tarve ja onko pakko ostaa uutta autoa? Sehän on kallein auton omistamisen vaihtoehto kuitenkin. Olemme kaikki sen ikäluokan ihmisiä että ajomme on harkittavissa. Kyllä käytetty auto on halpa satunnaisiin hupiajoihin joita lähes kaikki eläkeläisen ajot ovat. Kahden-kolmen vuoden välein uuden osto on kallista hupia. En osta enää uutta autoa tuskinpa. Avolava on tärkeämpi kuin tuo henkilöpiili.

    jees h-valta

    Visan kysymys on hiukan laajaa sorttia. Ja Gla alkoi kuristaa sitä vielä fossiilisten pienellä kulutuksella. Kahden auton taloudessa on jo paljon valintoja tuolla viisii tehtävissä. Olen itse ajellut aika monenmerkkisellä autolla. Mitään mullistavaa en muussa ole huomannut kuin matka-ajon jaksamisessa eli se tarkoittaa hyviä istuimia ja hyviä ajo-ominaisuuksia yleisesti. Ranskalaisautot ovat osoittautuneet piheiksi kulutukseltaan ja sopivat aika hyvin tuohon hintahaarukkaan. Kakkosauto ehkä jokatapauksessa avolava koska se on kätevämpi maastossa kuin henkilöauto ja peräkärry. Nelikkoa siellä tietysti vaaditaan. Mielestäni kakkosauto maastoon saa kuluttaa enemmän fossiilista koska hajulla ei maastossa mihinkään pääse.

    jees h-valta

    Visa sentään oivaltaa että talla pohjaan kun auton tehoja tarvitaan. On myös autoilijoita jotka eivät sitä ymmärrä. Lähdetään vakkarilla ohituksiinkiin! Siellä on sitten hiukan epämukava olo takana jos muuten olisikin paana vapaa. Vartoilla että edessä oleva siirtyy omalle kaistalleen. Joillakin tekniikka menee aina edelle ja kuski suorastaan palvoo sitä.

    jees h-valta

    Niinhän nuo nykyautotkin tuntuu että kun moottori tikkaa hiukan päälle 2000 kierrosta lasissa vielä 130:n vauhdissa että värkeissä olisi varaa vaikka millaiseen nopeuteen. Vaan kun se tosiaan on sitä jossittelua! Ei kulje kun loppuu puhti. En ole uskaltanut yli 160:in moottoritielläkään ja vain hetkellisesti, mutta huomaa kyllä että lähellä huippunopeutta silloin jo ollaan. Ilmoitettu kai muistaakseni 180km/h.

    jees h-valta

    Ranskalaiskoneitahan ne saksmannitkin tosiaan paljon käyttää. Ja Bemari paljon muutakin ranskistekniikkaa. Taitaa Tolopan ”mesehurmos” nyt saada pahan kolauksen!

    jees h-valta

    Aika kauan tuo Ukrainan vastahyökkäys antaa itseään odotuttaa. Liekö rahkeissa kuitenkaan varaa reuhtoa. Länsiapua kuluu koko ajan nyt taisteluissa. Miten niitä keskittää kun ei mitään välirauhaa edes neuvotella. Tolopan kommentit ovat säilyneet varsin hyvin yhtä hulluina koko sodan ajan.

Esillä 10 vastausta, 381 - 390 (kaikkiaan 21,146)