Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 361 - 370 (kaikkiaan 21,146)
  • jees h-valta

    Aina kun poistetaan isoimpia puita hakkuulla ollaan ryöstöhommissa. Harvennus kuuluu kohdistua vain alla olevaan puustoon. Mitään susipuita ei juurikaan käytännössä ole olemassakaan.

    jees h-valta

    Ennallistuu, ennallistuu. EU:n pitäisi pyytää lisenssi Venäjältä kun ne hallitsevat jo ennallistamistoimet. Ilman EU:n määräyksiäkin.

    jees h-valta

    Ihanko varastoon noin niinkuin pahan päivän varalle-kko?

    jees h-valta

    Visa kyseli onko kalliota myydä. Kyllä mutta pohjois-satakunnan palstalla ja ei varmaan aivan tämän sorakeisarin ominta aluetta. Siellä kyllä toimii toinen joka voisi olla kiinnostunut mutta en nyt ole vielä sen asian kanssa kiirehtinyt. Sillä kyllä saisi erittäin hankalan tien mutkan oikaistua jos kiertoa vaativa kallio murskattaisiin. Se vain on hiukka arkaa aluetta kun mökkiasutusta on alle kilometrin säteellä kalliosta.

    jees h-valta

    M-G on metsätien rakentaja ja kyseessä vaatimani takuukorjaus. Nyt vain kävi niin että kuski ahnehti ylikuormaa nuppiin ja se tie petti jo ennen varsinaista sovittua korjauspätkää ( noin 100m). Tie ei pettänyt puita ajettaessa vaan ne jäivät nyt rikotun osan taakse. Ei minun intresseissä ole lähteä mitään levittelemään traktorilla kun kyse aivan muiden vastuista. Murskeen on tilannut tietenkin M-G. Mutta hyvänä asian kirittäjänä on tietty takana olevat hakkuun puut joista minä olen jo omani saanut. Kantona taas tuiki verkkaisesti toimiva paikallinen ”sorakeisarin” yritys. Kun kiinnostaa vain isommat eli tehtaat ja niiden jatkuva tilausrumpa. Muutaman tuhannen kaupat on nk. hyttysen pieru siinä yrityksessä.

    jees h-valta

    Nimenomaan, puolin ja toisin. Meidän länsimielisessä uskotaan kaikki olevan vain toisin.

    jees h-valta

    Kyllä ne tuulenkaadot johtuu liian harvaan harvennuksesta. On aivan omaa kokemusta kun itse tekee manutyönä männikön ensiharvennuksen niin YHTÄÄN ei kaatunut perään. Kun moto tulee niin tuulenkaatoja saa alkaa keräillä pois ettei ole liikaa itikkapohjaa. Molemmat kasvatettu taajassa ja laatu edellä.

    jees h-valta

    Tuonne edellisen sivun murskekeskusteluun senverta että sinne mitään pintaa ollut tarkoituskaan vetää vaan sitä samaa karkeaa runkoa kuin tiessä ennestäänkin on. Ei tuo auton painuma mitään suurta ongelmaa aiheuta. Kauhakuormaaja vain tarvitaan levittämään ne pari kasaa koska tie on poikki nyt. Eli yksi täysperävaunurekallinen ”hiukalla” ylikuormalla siihen jäi nyt vartoamaan sitä kuormaajan käyntiä. Oletan vielä tällä viikolla tien aukeavan. Se varsinainen kunnostuspätkä on nyt mietteissä milloin ja miten se tehdään. Paikallissorakeisari ehdotti talvea toimenpiteelle mutta katotaan mitä M-G siitä meinaa. Visa on optimisti haapojen vesonnan suhteen. Saattaa näin olla. Ei siellä syönti nyt ainakaan näytä vielä ongelma olevan.

    jees h-valta

    Taidetaan kohta nähdä ensimmäiset neuvottelukosketukset rauhan eteen. Pienet taktiset ydinasesiirrot ja Ukrainan hyökkäyssotakyvyttömyys ajavat lännen suosittamaan rauhanneuvotteluja aika pian. Venäjä pitää alueet jotka on vallannut. Tosiasiat joutuu tunnustamaan länsivallat vaikka lähettäisivät millaisia tappokoneita. Ei niiden käyttöä pikakursseilla opita. Venäjä on säästellyt ilmavoimiansa juuri noita lännen koneita vastaan. Suhoita ajelee taitavat kuskit kuten olemme monessa härnäystilannevideossa nähneet. Ja oikeata sotakokemusta omaavia.

    jees h-valta

    Niin, surullista kyllä emme tiedä seuraako alan ammattilaiset ja minkä verran tätä keskustelua. Mielestäni pitäisi koska täältä saisivat ruohonjuuritason mietteistä kiinni parhaiten. Ehkä pieni tutkimus aiheessa olisi paikallaan. Tässä muutama vuosi sitten kyllä eräs Metsäkeskuksen kemeratarkastaja kyllä heti otti vinkistä vaarin kun kerroin että kuvia löydät alustavasti tästä keskustelusta. Oli varmasti ainakin jonkinverran seuraillut. Ei tarvinnut opastaa sen enempää. Mutta aiheesta toiseen ja kolmanteen. Tuo metsätie pulma syntyi parin onnettoman yhteensattuman seurauksena. Ensin olin mukana kyseisessä sora-autossa kun ajeltiin metsätielle päin. Sattui poliisiauto perään ja kaveri alkoi hyvin hermostuneena seurailla peilistä ”mustanmaijan” elkeitä. Kertoi sitten että otti ”hiukan” ylikuormaa mursketta kun ajatteli selviävänsä kerta-ajolla tien sadan metrin pätkän kunnostuksesta. Noh, ei pysäytetty joten pääsimme metsätielle häiriöttä. Pisti vain itteni hiukan mietteliääksi. Eikä se piruvieköön sitten pysynytkään pinnalla noin viidenkymmenen metrin pätkää siirtymää ennen kunnostettavaa pätkää. Siinä sitten nuppi akseleita myöten uudehkon metsätien pohjissa. Onneksi jäi senverta suoraan että uskalsi nostaa kipin ja saatiin kuormaa kevitettyä. Iso pyöräkuormaaja jaksoi nokkaa kevittämällä vetää auton pois. Nyt vain kunnostuspätkää tuli lisää. Mutta kerron jatkosta jahka ”sorakeisari” käy paikalla maanantaina. Se kolmas mielenkiinnon aihe on haavikon uudistuksen onnistumisen seuranta. Kun ei ole juuri ollenkaan vesontaa vaikka Visakallonkin mielestä sitä pitäisi olla yhtenä turkkina. Veiköhän keskikesän hakkuu mehut juuristolta? Tällä haavaa näyttää että ryönä sieltä vanhasta peltoheitosta ottaa vallan.

Esillä 10 vastausta, 361 - 370 (kaikkiaan 21,146)