Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Ja kukas sen sitten määrittelee?
Kun niitä susia tuntuu olevan jopa eri väreissä.jees h-valta 3.7.2012, 09:45Jo konetyypin nimi kertoo olennaisen. Monitoimikone ja silloin vain taivas on epämääräisenä rajana sille kuinka monipuolisen laitteen ihminen nerokkuudessaan siitä vielä kehittää.
Siihen voidaan laittaa vaikka kaukosäädettävä robo kuleksimaan konemiehen ohjaamana ja kätevillä keinonivelillään ja sahasormillaan siirtelemään näkemäesteet huitsin nevadaan.
Voihan sillä olla oma majoitus siinä koneenkuljettajan vieressä ja omillakin hallintalaitteillaan korjailla pääkäyttäjän virheitä.jees h-valta 3.7.2012, 08:55Puhutaan myös ykkös-ja kakkosammateista.
Ja kakkosammattini on hyvin kunnioitettava >puuntuottaja>.omasta mielestäni. Roisosti sanottuna ei siihen muiden mielipidettä sitten tarvitakkaan.jees h-valta 3.7.2012, 08:39Tämän aamun Satakunnan Kansa taas keroili talousmiehestä joka aika suorasanaisesti kehotti alkamaan haeskella polkua jota pitkin saamme kotimaamme irrotettua koko koalitiosta. Vielä edes tyydyttävän ”sään” aikana. Täysin sekään ei pelasta enää hurjaksi menevästä maksajan roolistamme mutta ehkä jättää siemenen oman laarimme pohjalle.
jees h-valta 3.7.2012, 08:31Aha, anton sai hepulin kun kerrankin edes sivuttiin hänen paatoksella pitämäänsä myyrä-pienpeto-sunmuut tappoprikaatit-aiheistoa. Varo nyt kummiskin heittämästä ihan volttia siellä harvassa kuusikossasi kun se punkin pirulainen voi vaania sinuakin jonkun kaurispukin syömän kuusennäreen latvatupsussa. Josta se voi pelkästä maantärähtelystä tipahtaa hiukan tärähtäneeseen olletikin aika harvansorttiseen latvatupsuusi.
jees h-valta 3.7.2012, 08:22Älähän nyt vierailija urputa. Olenhan minä omien metsäkiinteistöjeni paras ammattilainen. Eipä siellä kyllä muut juuri huseeraakkaan. Paitsi joku kaivinkonejulli silloin tällöin.
Minun mielipiteisiini nyt sitten taas on näköjään löytynyt se tuttu ja turvallinen ärsytyskynnys jolla nämä metsämantran toistokoneet ovat saaneet pahoja ähkyoireita. Tätä esiintyi jo vanhan palstan aikoihin runsaasti ja olenkin ollut huolissani kun sitä ei vielä paljon ole esiintynyt. Olen näköjään saanut takaisin uuden palstan jälkeisen masennuksen aiheuttaman häiriön jälkeisen kesäterän joka alkaa kraapia joidenkin vatsahappoja lähes munaskuita myöten.jees h-valta 2.7.2012, 21:40Eipä nuo ole häirinnä. Anti olla vaan. Mahdutaan varmasti kun järjellä ja kunnioituksella eläinkuntaa kohtaan eletään.
Aivan sama onko istutettu vai astutettu.jees h-valta 2.7.2012, 21:37Tämä kommenttini kumpusi pelkästään nimim.paskolammin kommentista joka totesi että harvapa luopuisi mökkitonttinsa puustosta. Joten kun itse olen siitä jopa mielellään luopumassa olen sitten niitä harvoja jotka kyllä luopuvat. Mielellään.
(Kumma kyllä, kun seuraillut olen, jopa moottorishojen ääni on kyllä varmin kevään merkki monellakin mökkitontilla ollut viimevuosina.)jees h-valta 2.7.2012, 20:53Punkkitartunnan tuntuu saavan jopa hakkuuaukon risutähteistä.
Eli oma tapaukseni oli kun taimetin kuumana päivänä ja laitoin jossain vaiheessa päivää t-paitani risun nokkaan kun alkoi olla niin hikinen olo. Ilmeisesti paita oli sitten vetänyt punkin puoleensa ja kun laitoin sen päälle uudelleen se pääsi iholle. Oli viikon kiinni ja sitten aloin yhtenä aamuna kummastella tasapainoaistin häiriötä.
Kun tulin yläkerran portaat alas tunne oli kuin leijuisin jotenkin ilmassa ja tasapaino oli aivan hakusessa. Aamutoimien jälkeen sitten huomasin oudon patin aivan vyötärörajassa. Kun nappasin siihen aivan pelkin sormin kiinni sain verta täynnä olevan punkin hyppysiini. Kun menin töihin sama tunne oli koko ajan ja kun todella alkoi hieman huolestuttaa tuo horjahtelu kävin lääkärissä joka määräsi heti parin päivän vuodelepoon ja antibiootille.
Se kyllä sitten auttoi nopeasti.jees h-valta 2.7.2012, 20:29Suorittavakin voisi jo alkaa tuota ”ruokapöytä”-matineaansa hiukan miettimään.
Mitä ihmettä motomies tekee jos kuusikot lakkaa kasvamasta. Lämpösummamuutosten tai lisääntyneiden itikkatuhojen, puhumattakaan myrskytuhoista, nimittäin jos ei moton pukilta pysty muuta puimaan kuin kuusta. Olisko jäänyt ammattitaito hiukan puutostilaan?
Kyllä meidän ja suorittavien urakoitsijoiden on hyväksyttävä työsarakseen lehtipuumetsät ja niitä ei voi kasvattaa jos ei hirvimäärää saada pysymään kurissa. Ja jos ei ampumakuntoisia löydy on peto toiseksi paras vaihtoehto. Ja muuttuu vapaasti lisääntyessään ravinnon runsudesta johtuen ykkösvaihtoehdoksi aika nopsaan.
Tätä lehtipuukasvatusta on myös energiapuu parhaimmillaan rehevissä pohjissa ja nekin pui joku konemies. Lisääntyvässä määrin. Nopeasti lisääntyvässä. Ja se on kyllä myös suorittavien leipää.