Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 20,761 - 20,770 (kaikkiaan 21,137)
  • jees h-valta

Ihan vaan hiljaisen kesän palstan piristeeksi…..

jees h-valta

Suorittava se ansiokkaasti yrittää lopettaa työmaitaan.
    Taitaa olla eläke kiikarissa kun jutut noin rouheita.
    Eiköhän suunta ole aivan päinvastoin ainakin suokohteilla senkun hakkuutahti kovenee. Louhikoissa nyt on jo kymmeniä vuosia puut kaadettu siinä kuin muuallakin. Motolla. Täällä hyvä esimerkki löytyy Noormarkun Rudanmaasta. Tieltä katsottuna se on pelkkää kivilohkare-helvettiä mutta kyllä kasvattaa niin komeita mäntyjä.
    Ja hyvin tuntuu kelpaavan. Aukot sen kun suurenoo.

jees h-valta

Sitähän se ylitarjonta teettää.
    Nyt vielä myrsky pahensi tilannetta. Mutta suuri ja vakavan pysyvä vaiva tulee olemaan tukin ylitarjonta joka pitää hinnat tehokkaasti alamaissa. Sitä tulee pahentamaan lakirajan poisto jolloin kaikista vähättelyistä huolimatta tarjonta suorastaan räjähtää käsiin.
    Kyllä varmaan euro pysyy mutta maamme köyhtyy.
    Ja silloin on perusraaka-ainetta halvalla tarjolla.

jees h-valta

En ole aivan kovin ihastunut aivan noita kaikkia sekana istuttamaan mutta juuri lehtipuuhan tuo niitä muuassaan joten voihan niitä kuusiakin sinne joukkoon kasvatella. Hyvin ne siellä näyttää mukana kulkevan. Kunhan ei liian taajaan istuta haapaa ja raudusta. Tuo tämän päivän Metsälehden juttu siitä yhdestä Metsäkeskuksen tarkastajasta sai kyllä vatsahapot sekaisin.
    Vai 1600 lehtipuuta / ha. Ja kun oli jotain yli puolitoistatuhatta niin jopa rätkäistiin merkintä huomautuksiin. Itse käytän tuhatta hehtaarilla kuten virallinen alaraja on ja kasvatan siellä joukossa jotain luontaista mitä sattuu tarjolle tulemaaan.

jees h-valta

Paskolammi varmasti oikeassa. Jos saniainen viihtyy aletaan olla aika lehtomaisissa tunnelmissa ja kuusikin tietysti mutta itse käytän aina lehtipuuta rehevään pohjaan. Kuten tiedämme se ihmisen aika on rajallinen ja työstä pitää palkkansa saaman.
    En siksi noin hidastempoista rehevään pohjaan.
    Tuo myrkkyjen lontraus tulee juuri tuosta kun lyödään olemattomia kuusen rääppiä liian rehevään pohjaan joka kasvaa kaikkea muuta ensin ja sitten ne rääpät jos sattuu jotain jäljellä olemaan.

jees h-valta

Kannattaisin Venäjän ruplaa. Sinnepäin on sitten helpompi lähteä apua ruinaamaan kun tämä hamsteri-EU on eväämme syönyt.

jees h-valta

Ehkei mahdoton mutta noin taajakasvatus ei tuolla aikajänteellä onnistu ilman kovaa lannoitusta. Ja siitä on kovin haluton kertomaan tuo salatieteitten maisteri.

jees h-valta

Tuon kehuskelun todentaminen varmaan aika hankalaa.
    Ensinkin tuo puuston määrän suhde pinta-alaan eli miten todistaa tuo alan (ha) paikkansapitävyys?
    Vaikka hakkuutiedoissa olisi kuvio jolta hakataan niin monesti siihen saatetaan liittää joku naapurikuvion ylispuiden poisto tai joku vastaava ilman mitään merkkiä siitä.
    Aika paljon saat vakuuttaa ja aika paljon aukotonta materiaa näyttää ennen kuin nuo ”kokousedustajat” saati minä täällä ”jälkitarkastajana” uskon tuollaisia höpinöitä.

jees h-valta

Ei se energian tarve tukien vähenemiseen lopu.
    Siitä vain joutuu silloin jotain ostavat firmat maksamaankin.
    Koko systeemi vain kustannustehokkaaksi. Sillä sitä tuen vajetta korjataan. Kootaan hakkuut vähän samoille koneketjuille jolloin ne hommaavat parhaan kaluston tarkoitukseensa.
    Sopimus-ja osaamisasiahan tämä tulee olemaan. Parhaat pärjää ja kehittyy ja loput jää ruikuttamaan ja vartoamaan niitä loppuun kilpailtuja päätehakkuita.

jees h-valta

No eipä niitä minullakaan noita kesähakkuita ylenmäärin muistu mutta en nyt sitä kieltämäänkään rupeaisi.
    Kaupankohteita tarjortaan aina ostajan ostohalujen ja sitä myöten kohdistuvan hinnan yhtälönä ja siinä kesähakkuu kyllä yleensä antaisi parhaan tuloksen. Sitä kauppaa kyllä olen tehnyt vaikka itse työ onkin suureksi osin mennyt lomien jälkeiseen aikaan.
    Mutta sitähän ei kauppaa tehdessä aina tiedä.
    Varmin ja luontoystävällisin on tapa (jota kyllä olen ennakkoraivauksessa toteuttanutkin) jossa vain näkemäesteet ja puun juuret siivotaan raivurilla. Sen tekisi sujuvimmin kaatopään lisälaite.

Esillä 10 vastausta, 20,761 - 20,770 (kaikkiaan 21,137)