Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Suorittavan kommenttiin sen verran ettei sekään huono ole jos konekauppiaatkin hyötyvät.
Olin tuolla Oripään maatalousnäyttelyssä ja vaikka metsäkalustoa oli vain vähän niin kutenkin satsauksia traktorikalustoonkin aika monessa kokoluokassa oli tehty. Ja myyntiä varten tietty.
Ei se metsärahoille huono sijoituspaikka ole kalustokaan jos jo kodintarpeet on tyydytetty ja leivän päällä on särvintä ylijäämäksi asti.
Pieni traktorisovitteinen energiaharvesteri tai jopa pikku-Sampo niin moottorisaha jää aika helposti eläkkeelle.
Ja työstön mankujaa piisaa.jees h-valta 9.7.2012, 13:30Eikös siellä itäsuomessa juuri ole kaikkein hirvivapaimpia vyöhykkeitä?
Mitä täällä olen seurannut keskusteluja. Pedothan siellä avittaa.
Onko nyt joku mhy-tai muun perusvaiva neuvonnassa?
Lyödään kalliit kuusentaimet kalliilla hoitokuluilla reheviin pohjiin.
Toki lehtipuukin pitää harventaa mutta mitä olen itse kasvatellut sen metsäksi kasvatus on ollut havupuuta huomattavasti helpompaa.
Tämä vielä A.Jalkasen kommenttiin.
Ja tuo hirvituho ei ole joka-alueongelma joten ehkä olisi siinäkin hiukan ympäristöopilla paikkaa.
Kuten olen maininnut jopa hybridihaavan kasvatus on onnistunut ilman suojausta hirvialueellakin. Onkohan hiukan liioiteltua väittää että syö vaikka mustikat maasta. Meinaan se hirvi.jees h-valta 9.7.2012, 12:00Jos joku tietää mikä mättää kertoisko nyt myös minulle?
jees h-valta 9.7.2012, 11:53Suhteutin vain siihen tuntimäärään mitä tulee itsekkin kevätkesästä maastossa touhuttua. Ja silti ylen harvoin osuu kohdille. Syyspuolen hirvikärpäset kyllä joka reissun riesa.
jees h-valta 9.7.2012, 10:54Tuolla suorittava myönsi aivan oikein ettei luvat ole muusta kiinni kuin metsästäjistä.
Jos annetaan riistanhoitopiiriin sellainen viesti ettei ole hirviä tällä alueella se on sitten siinä. Mikään muu taho sitä asiaa ei todenna.
Ja silloin mennään aivan väärän tahon ohjastamana ja lujaa.
Omakohtaisesti tiedän tapauksen kun marraskuun alkupuolella seura lopetti metsästyksen kun ei autolla ajellen löytäneet jälkiä.
Viereisen lähes samoilla kulmilla metsästävän seuran ammuttiin luvat loppuun. Mutta ne kävivät jahdissa edes loppuun asti.jees h-valta 9.7.2012, 10:34Voidaan kysyä onko tuo parituhatta sitten paljon vai vähän.
Kun aletaan hysterisoida jollain asialla niin se on paljon mutta jopa pienenkin kansakunnan suhteessa se on murto-osia.
Toki tarkkailun arvoinen asia mutta onhan niitä miljoona muutakin ”pöpöä” joita pitää varoa.
Elämä on vaarallista.jees h-valta 8.7.2012, 21:13Eikös Iron Man vähän voisi ottaa Tanelin vinkistä vaarin ja lopettaa tuo anton-tyylilaji jopa siitäkin tympeämpänä versiona.
jees h-valta 8.7.2012, 21:08Pidä pää visusti tyynyssä vain Miisu ukkosella. Ei se riskipeli ole mitään niin lujahermoista vaan tyhmyyttä tai tietämättömyyttä.
Jos ukkonen nousee aivan päälle ja olet hakkuuaukolla niin olet se johdin joka ottaa salaman vastaan. Ja sitä ei kannata kyllä yrittää.
Täällä myös ukkonen kolahti vaisusti muutaman kerran ja vettä tuli hetken kaatamalla. Nytkin kyllä sataa mutta jo rauhallisesti.jees h-valta 8.7.2012, 20:15Ainakaan omakohtaisesti en ole alkanut karttaa metsään menoa punkin pelon takia. Olin nytkin kaatosadekuuron jälkeisessä metsässä kun mietin että varmasti pitkää heinikkoa on kaatunut akkupaimenaitojen langoille. Ja kun jonkun homman alkaa ei sitä sitten tule helpolla lopetettua joten kastelin itseni ”litskaksi” ja pääpiirteittäin tuli homma hoidettua.
Vaikka punkki on tosi inha otus niin jotenkin pidän hirvikärpäsen kuitenkin vielä vastenmielisempänä. Se kun on taas kohta jokapäiväinen varma tuttavuus. Punkki nyt on aika harvoin suuri riski jos sitä huomaa varoa iholtaan. Eli syyni tietysti aina metsän jälkeen. Enkä nyt aivan noita antonin puoliomia tutkimuksiaan todesta ota. Uskon että pärjään aivan riittävän pitkään omilla tolpillani vaikka oireet pääsikin tasapainoaistimuksiin.jees h-valta 8.7.2012, 20:00Kyllä se Miisu juuri noin on ettei niitä koneita sentään aivan joka touhuun tarvita. Tuo Umpin intoilema kitkemismasiina vain kuvastaa koko touhun älyvapautta. Ennen kuin tuon sortin arsenaalia ruvetaan taimikkoon tälläämään voitaisiin miettiä onko tässä kotimaan kuusettamisessa enää järjellä mitään tekemistä.
Jos on rehevä, helposti lehtipuuta lykkivä pohja saattaisi olla hiukan järkeenkäyvämpää ottaa lehtipuu kasvatukseen kuin yrittää sitä kaikenmaailman rautaromuarsenaalilla estää.
Pitäisi ison metsäherran ymmärtää mitä tästä touhusta seuraa.
Kun tämä 70% viljeltyjä on isoa puustoa on kuusitukki kuidun hintaista ja sitä tupataan joka paikkaan missä kuluu. Polttoon, hiukan vielä selluun ja se mitä rak.tavaraksi ylibuukatuille menee.
Ison firman etu on tätä mutta miksi ihmeessä yksityinen pieni metsänomistaja tukee tuollaista raaka-aineen hinnan romutuskehitystä?
Saattaa kyllä olla että luontomme tekee näistä kuvitelmista lopun mutta siinäkin on jälleen kärsivänä tukilisäverkosto myös.