Käyttäjän Jätkä pätkät kirjoittamat vastaukset
-
Oletko sinä sitten vähennellyt vain 0,25 centin kolometrikustannuksia?
Kyllä kaikilla muilla on aivan varmasti ollut 0,25 €:n kilomerivähennys.Jätkä pätkät 24.1.2016, 18:58Tammen pistykarsintaohje on siis aivan erilainen kuin koivun?
Leikataanko oksat pintaa myöten, vai onko juuressa kaulus kuten koivussa? Ranskassa olimme tammimetsässä ja siellä käyttivät alikasvuskuusia harjaamaan runkoja ja siten estämään simultaanioksien syntymistä runkoihin. Etupäässä kasvatetaan ja vaalitaan tyvipalaa. Loppu jopa jätetään metsään, siellä oli runkoja, joista oli neljä – viisi metriä tyvestä viety ja loppurunko, jopa 50 senttiä paksuna, oli metsään jätetty.
Jos kone ylettyi, pistimme pätkiksi ja lastulevytehtaalle haketettavaksi.Jätkä pätkät 24.1.2016, 18:39Et kai kuvittele, että VAG-konsernin autoissa voisi olla Lambon tekniikka muissa kuin Lambossa?
Tuntumaa on otettu Kuplasta alkaen ja sen jälkeen Polo, useita Jettoja sekä bensa, että dieselinä, Passat oli joukossa ja pari LT:tä. Audeja on ollut pari kpl ja vieläkin on pihassa yksi Tdi.
Työnantajan ajoneuvona oli Transporttereita.
VAG:lla on varsinkin bensakoneina valtava kirjo erilaisia. Se on kuitenkin ollut päivänselvää, että ykkösenä on Audi ja vasta kun sitä konetta ei enää käytetä Audissa, se asennetaan johonkin muuhun, listaltasi puuttuu mm. Seat, taitaapa puuttua myös Porshe.Jätkä pätkät 24.1.2016, 15:36Kunhan joskus onnistuisit tekemään edes 20 % samassa ajassa. niin sinulla olisi varaa puhua jotain, mutta oletkin vain jonkinlainen heinänpolkija.
Käytännössä on niin, että joka ei mitään tee, sille ei mitään satukkaan.Jätkä pätkät 24.1.2016, 15:32Oktavia on keikkunut myyntitilastoissa ja vertailuissa kärkitiloilla, mutta nuo muut mallit eivät ole samalla tavalla menestyneet.
On ihme juttu, kun katsoo takaapäin vaikka kymmenvuotiasta Oktaviaa ja saman ikäistä Feliciaa, niin ei uskoisi, että ovat tulleet samasta tehtaahta – niinkuin eivät olekaan. Kovasti kukkii jo tuo toinen.
Sotkan tekniikka perustuu Volkkarin vanhentuneeseen tekniikkaan, joka taas perustuu Audin vanhentuneeseen tekniikkaan. Kuitenkin näyttää, että Sotkassa käytetään niitä osia, jotka on Volkkarin laadunvalvonnassa luokiteltu kakkoslaatuun.
Piirimyyjän asentaja purki Volkkarin ovea, kun jokin osa sisällä ei toiminut. Arvioi laadun olevan justiin samassa suhteessa Audiin, kuin on oven painokin.Jätkä pätkät 23.1.2016, 20:33Videolla tehty ”kiekotus” ei tapahtunut käskyn mukaisesti, jos käsky oli rasittaa sahaa mahdollisimman paljon.
Jätkä pätkät 23.1.2016, 19:14Metsurin hommissa olen ollut aikoinaan ja käväisin siinä alkuvaiheessa metsurikurssin.
Myöhemmin jatkoin Kurun normaalimetsäoppilaitoksessa ja menihän aika pitkä jakso myös Kullaalla.
Siinä välissä työskentelin vuosikausia metsähallituksella lähinnä urakkatöissä. En todellakaan halunnut aikapalkalle – esim leimuulle, mutta kyllä sitäkin joka vuosi ainakin kuukausi tehtiin.
M-sahalla etupäässä, RS-hommat olivat selkäsairaitten metsurien työtä ja he tienasivat ihan hyvin, vaikka emännän piti aamulla kiskoa housut ja saappaat jalkaan.
Sahannut olen molempiin polviin laipankärjellä, kummallakin kerralla tuli kolmesta hampaasta jälki ja vettä polviin. Viiltosuojan teho ei riittänyt.
Opetushommissa olen ollut yli 35 vuotta.
Tuosta arton hötkyilystä sen verran, että videolla näytetty hosuminen ei anna kunnon tulosta, väsyttää vaan.
Jees-mies on jo tietonsa ja taitonsa esittänyt – niitä paljoa ole.Jätkä pätkät 23.1.2016, 17:21Jos se HVA:n video on edellä esiintyvän herran näyttelemä, niin sillä sahaustekniikalla sahaaville on yleensä huomautettu, että moottorisahalla ei tarvitse itse hangata, kone hoitaa terän liikuttamisen.
On tietysti hieman nolo paikka, kun joutuu neuvomaan vanhaa miestä, mutta Vakolan kenttämestari kertoi, että heidän testiensä mukaan kiekko irtoaa nopeimmin, kun sahan asentoa ei muuteta , vaan hammas leikkaa koko matkalla. Toki se edellyttää, että lastut mahtuvat terän mukaan, eikä terä pysähtele kesken sahauksen.Jätkä pätkät 23.1.2016, 12:18” /Palvelut/Profiili/?userId=3507
RE: sahasin jalkaan, kärkipyörän korjaus
Itse tein tuulenkaato savotan jäi jäljelle normikannot. olisiko jäännyt kannon pituus jotain 10-20cm. Maa jäässä juurakot jäi siihen asentoon missä olivat. En kyllä ole missään nähnyt pitkiä kantoja meillä päin.
Lähetetty: 19.01.2016
Lähettäjä: arto ”
Ne ohjeet on painettuna vihkoseen, jota on kustantanut työsuojeluhallitus taikka opetushallitus.
Minä olen aina tehnyt ja opettanut aivan erilaisella tyylillä.Mutta puhuakseni siitä HVA:n mainosvideosta, jossa kaksi keski-käistä ukkoa kehuvat kovasti Huskus, niin arvostelisin sekä kiekotusta – ihan päin persettä sahan käyttö – Samoin karsinta on sellaista hosumista, että siinä ei ole mitään järkeä.
Koitin löytää oman kilpakarsintavideoni, jossa vetäisin pohjat koko kisoissa ja lopuksi joku totesi, että ”Niin oli, kuin olisi Lambadaa tanssinut! ” Olisi ollut poljilla katsottavaa reilu 20 sekuntia ja täysin virheetön suoritus.Jätkä pätkät 22.1.2016, 13:10Nyt on kyläkaupassa mojova ketjutarjous: Viisi teräketjua kahdellakympillä, eli ketjua kohti tulee hintaa neljä euroa.
Sinne siis rynnätkäämme halpoja ketjuja hakemaan.