Käyttäjän Jätkä pätkät kirjoittamat vastaukset
-
Jos metsätaloutta harjoittaa ja tavoitteena on saada myytyä puitansa parhaaseen mahdolliseen hintaan, kannattaa pitää suhteet kaikkiin puunostajiin avoinna.
Metsäliiton jäsenenä saa puunsa myytyä myös sinne.
Makin erosimme metsäliitosta, mutta syy oli, että möimme metsät pois. Omaan käyttöön jäi vain noin viisi hehtaaria lähinnä kotitarvemetsää ja tonttimaata, sekä toisella kappaleella ranta-aluetta, jossa nyt kaksi ”meidän ” huvilaa, kolmas suunnitteilla.
(Pari kertaa olen myynyt metsäliitolle, vaikka ensin ei tarjousta kuulunut. Otin esiin lausekkeen: Metsäliitto ostaa jäseniltään puuta aina)
Ja aina kaupanteon yhteydessä on tullut jäsenmaksun verran ylihintaa.
Ihan hyvä osuuskunta, ilman sitä olisi suomessa heikompi metsäteollisuus ja kehnommat kantuhinnat.Jätkä pätkät 26.1.2016, 15:17Pihalla moottorisahaa pitää käyttääkin. Teikäläisten on turha puhua kovista kierroksista, jos et ole varvikellolla mitannut.
Ensimmäinen pikku-Tihi on minulla varmasti pitkästi yli 20 vuotta sitten ostettu 20. Se on vieläkin täysin työkunnossa ja pojat sahailevat sillä ja ms 200:lla sekä ms 250:llä polttopuusavotassa. Nyt on menossa isoa, tukkikokoista koivua ja pojat palastelevat ne takakauhaan , ajavat markille ja täräyttävät Timcolla ristikkoterän kanssa sopiviksi klapeiksi. Alle 15 senttiset pannaan bilke s3:n läpi.
On mitattu Jonssista paraimmillaan 17700 kierrosta, mutta silloin alkoi jo voimaa puuttua koneesta.
Jos moottorisahurin ympärillä leijuu savupilvi, kun hän sahailee käyntilämpöisellä sahalla, on joko jotain pielessä, taikka Jesse askareissaan.Jätkä pätkät 25.1.2016, 21:57Se ei ole enää mikään kirjoitusvirhe, vaan täydellinen sekoaminen asiassa, jossa yrittää olla mestari.
Ei kannattaisi ainakaan hybridihaavan taimia mennä laskemaan, jos ei tajua, mikä ero on € :lla ja c :llä.
Jo niin kauan, kuin olivat vielä markat käytössä, sai matkakustannuksista vähentää markan kilometri.
Ja noita Veropapereita kaipaaville: Täällä verottaja ei ole kuullutkaan moisesta, vaan pisti paperit postiin.
Tosin lähetteessä luki, että jos ei ole toimintaa, voi paperit hävittää.Jätkä pätkät 25.1.2016, 21:42Sen kumitutin vaihtaminen ei mikään ulkomaan temppu ole, mutta varmasti harvinainen vika.
Jätkä pätkät 25.1.2016, 21:39Kyllä se on jo ollutkin tiedossa, että jessellä menee bensaa sahan kanssa niin paljon, ettei tankillinen kestä varttituntia.
Se märkä, mikä jessen pakoputjkesta roiskuu, ei ole hikeä eikä vettä, vaan palamatonta bensaa.
Jos moottorisaha alkaa nöyrästi leikkaamaan parinkymmenen asteen pakkasessa heti, kun sen nyppää käyntiin, niin yksi asia on varma: Ei ota kone lämpimänä 9000 kierrosta enempää.
Nuo kiinassa tehdyt sahat ovat juuri sellaisia, vaikka vähän säätäisikin.
Sahan pitää ottaa kuormittamattomana väh 14 000 kierrosta, jos sen kanssa on hakkuulla.Jätkä pätkät 25.1.2016, 19:46Kyllähän puolustusvoimien maastoautokantaa edustaa vahvasti Toyota. Ne vaan on maalattu maastovärein, joten saattaa olla, että kaikki eivät niitä näe.
Jätkä pätkät 25.1.2016, 17:01Burlille sanoisin, että kalliimmankin luokan saha / kone ei toimi kunnolla, jos sen säädöt ovat aivan perseessä.
Juuri koskaan, tuskin milloinkaan, olen sahannut jonkun toisen säätämällä sahalla ilman, että olisin halunnut sitä ruuvata.
Raksamiehillä saha pitää olla säädetty niin, että sillä voi alkaa sahaamaan heti, kun sen nyppää käyntiin. Metsuri ei sellaisella sahalla montaa leikkoa sahaa.Jätkä pätkät 25.1.2016, 12:36Dacia on varmasti hintansa väärti ja enemmänkin. Jos hinkuaa nelivetoa käytettynä, niin isot pojat kertovat, että ainoastaan Toyotat kestävät satojatuhansia kilometrejä, siis voimansiirroltaan.
Jos haluaa hieman tietoa erilaisten autojen arvostuksesta ja käyttökelpoisuudesta, niin voisi vilkaista Nettiauton valikoimia. Siellä jotkut merkit ja mallit esiintyvät pienillä kilometrimäärillä ja nuorina hyvin edullisin hintapyynnöin, kun taas yleensä parempilaatuisissa autoissa on todella isot kilometrimäärät, vaikka vielä pyyntihinta on korkeahko.
Sieltä näkee hieman suuntausta, vaikka eihän sekään ole mikään ”Jumalan sana”.Jätkä pätkät 25.1.2016, 12:36Dacia on varmasti hintansa väärti ja enemmänkin. Jos hinkuaa nelivetoa käytettynä, niin isot pojat kertovat, että ainoastaan Toyotat kestävät satojatuhansia kilometrejä, siis voimansiirroltaan.
Jos haluaa hieman tietoa erilaisten autojen arvostuksesta ja käyttökelpoisuudesta, niin voisi vilkaista Nettiauton valikoimia. Siellä jotkut merkit ja mallit esiintyvät pienillä kilometrimäärillä ja nuorina hyvin edullisin hintapyynnöin, kun taas yleensä parempilaatuisissa autoissa on todella isot kilometrimäärät, vaikka vielä pyyntihinta on korkeahko.
Sieltä näkee hieman suuntausta, vaikka eihän sekään ole mikään ”Jumalan sana”.Jätkä pätkät 25.1.2016, 09:33Lapsen tieto, naisen muisti.
” /Palvelut/Profiili/?userId=96
RE: Metsänomistajan parempi uusi auto
Ei ne Seat ja Porshe mihinkään unohtunut vaan en vain näe tarpeelliseksi sekoittaa enempää asioita kuin jätkä pätkät jo tekee.
Porshe on kuitenkin oma lukunsa ja se elää suht omaa elämäänsä.
Toki isommissa edustusluokan VW.ssä kuten juuri esim. Touareg on samoja ratkaisuja kuin Porshenkin citymaastureissa. Esim. joku päivä juuri valolampun vaihdossa joku huollon kaveri sanoi että samanlainen umpioratkaisu kuin Porshessakin. Seat taas halppiskamaa joka on ehkä turhin VW-konsernin ostos vaikka niitä jonkinverran myydään.
Ei mikään massamenestys massatuotteelle kuitenkaan.
Audi-lumosi ei kyllä perustu mihinkään. Se muoti oli ja meni jo.
Sehän stailattiin menevän urheilijan imagoon mutta kun ei enää aivan siinäkään imua joten hiipumaan päin. Laatua on kuten yleensä saksalaisessa mutta ei yhtään mitään ylivertaista.
Lähetetty: 11 h, 48 min sitten ”
Tuolla moitittiin Passatin moottorin öljynkulutusta. Minulla oli Passat 1,8 bensakoneella ja sillä oli ajettu jo yli satatuhatta km. Pieniruokainen 5-pyttyinen, joka ei syönyt öljyä nimeksikään. Ajoimme sillä 10 000 km:n lenkin, josta puolet vedimme esuntovaunuakin, eikä öljyä tarvinnut lisäillä. Sama moottori kuin pikku-Audissa. Meillä oli käytössä 6 -7 Transportteria, jotka uutena söivät öljyä n. 0,5 % l / tkm. Kulutus loppui tykkänään 50 000 km:n jälkeen.
Audin ja Volkkarin ongelmana on ollut moottorit ja vaihdelaatikot. Uusimmat uutuudet eivät välttämättä ole valmiita siinä vaiheessa kun tulevat markkinoille.
Kuitenkin jokin merkki on edelläkävijä, jonka uusissa malleissa on jotain uutta mukavuutta ja tekniikkaa. Audi on juuri sellainen, siksi siinä esiintyy lapsentauteja useammin kuin Skodassa.