Käyttäjän Jätkä pätkät kirjoittamat vastaukset
-
Jos tarkoitus on kasvattaa myyntipuuta (kuitupuuta ja tukkia), niin on ehdottomasti hoidettava taimikot ja kahteen kertaan, sekä lopettaa energiapuun kasvatus totaalisesti, oli korko millainen tahansa.
Vaihtoehtoja ei ole. Myös harvennushakkuut on tehtävä ajallaan ja siinäkin on hyvä toteuttaa harvennusmalleja.
Se vaan on fakta, eikä muutamien neropattien räknäily täällä muuta tilannetta suuntaan eikä toiseen.Jätkä pätkät 13.4.2016, 20:03Ajatteleppa metsuri motokuski moottorisahaa, jossa petilaakerin ulkopuolella on stefa, öljypumppu, kytkinkeskiö ja vasta sitten vetoratas. Akselin pää on siis jopa viiden sentin päässä petilaakerista.
Kun kampiakselin yhdistävä tappi (jossa on laakeri ja kiertokangen alapää) – liikahtaa puristus-sovituksessaan ketjujarrun rykäyksestä, alkaa akselin pää vemputtaa.
Kyllä se helposti puoli senttiä ketjua pompottaa ja sormiin se tuntuu todella herkästl. Myös vauhtipyörään tulee heittoa, mutta vähemmän.
Olemme sen todenneet kymmenistä sahoista. Jos rakenne on samanlainen kuin HVA:ssa ja sen Jonseders-kopioissa, ei havaittavaa heittoa ole ollut juurikaan.
Nuo pölvästit saisivat ihan omissa oloissaan ihmetellä asioita, niin hekin vaikuttaisivat täysijärkisiltä.Jätkä pätkät 13.4.2016, 16:20Tehtaalla, jossa kampiakselit valmistetaan, ajetaan jokainen akseli heittokellon kanssa ja kokeillaan, saadaanko heitto toleranssien sisään. Akseli oikaistaan kopauttelemalla vastapainoihin.
Jätkä pätkät 13.4.2016, 14:03”Elfingillä aikanaan oikaisimme sorvissa akseleita ja ne meni helpohkosti vasaralla napauttamallasuoraan linjaan, Onpas hassu juttu, Ei maahantuoja kunnosta romuja, Uutta osaa tilalle. sahattu useita Raket / Jonsered. Koskaan ei kampura liikkunut. Enkä ole kuullut muillakaan käyneen niin.
Lähetetty: 1 h, 55 min sitten
Lähettäjä: arto ”
Sopii kysyä Hallikaiselta. Koneet olivat takuukorjattavia ja me olimme maahantuojan järjestämäsä koulutuksessa.
Olen ollut tilaisuudessa kolme eri kertaa.
Ja arto: & Jeesuksen kesseli – MINÄ tiedän, en luule!Jätkä pätkät 12.4.2016, 20:47”Hieman ihmettelen näitä salaliitto- ja pimeäkauppa väitteitä.
Mitä hyötyä metsäyhtiöillä olisi lahjoa puunkorjuuyrittäjiä?
Kaipaisin jotakin selvitystä tällaisten väitteiden tueksi.
Väittäjän tietämys maatalouspuolelta paljastui aika heikoksi.
Onkohan metsäpuolenkin tiedot samalla tasolla?
Lähetetty: 2 h, 40 min sitten
Lähettäjä: Puun takaa ”
Olen kyllä samaa mieltä. Väitteet salaliitoista ja korruptioista lahjuksineen ovat suoraan Anuksesta. Sellaisille väitteille ei ole minkäänlaista pohjaa.
Ennen olisi sanottu, että tuolloin puunkorjuuyrittäjä ”paskoo omaan taikinasaaviinsa.” Tai että ”hulluilla on hullujen puheet”.Jätkä pätkät 12.4.2016, 20:38Tuon suuruinen heitto akselissa ei merkitse mitään. Jonsseiaa oli joskus heittoa niin paljon, että kun ketju roikkui puolisenttiä, ja veti narusta, se joka pyörähdyksellä nousi laippaan kiinni.
Kun kampiakseli on koottu kolmesta osasta, se saattaa äkkipysähdyksessä nuljahtaa hivenen ja ”se on siinä”.
Elfingillä aikanaan oikaisimme sorvissa akseleita ja ne meni helpohkosti vasaralla napauttamallasuoraan linjaan.
Mutta jos akselissa on heittoa, se syö laakerit helpostikin.Jätkä pätkät 12.4.2016, 16:07En oikein usko neulalaakerissa olevan vikaa, koska se kyllä näkyisi silmällä, kun sitä katselee. Tuosta vipottamisesta tuli mieleen Raket / Jonsederin vika, joka syntyi helposti, kun ketjujarru jysähti päälle kovilla kierroksilla. Terälaitteet pysähtyivät niin äkkiä, että kampiakseli vääntyi kieroksi.
Hieman enemmän sahatuissa Raketeissa oli kaikissa akseli kiertynyt, sen tuntee käteen, kun nostaa teräketjua hieman irti laipalta ja vetää käynnistimestä pari kierrosta. Jos akseli on suora, se ei nypi teräketjua, jos akseli on kierossa, se nyppii.Jätkä pätkät 11.4.2016, 21:08Kyllä monet maataloustuottajat kuskaavat omia vijojaan, juurikkaitaan ynnä muita tuotteitaan ostajien vastaanottopisteisiin.
On kuitenkin selvä, ettei vähäisten määrien kuljetusten takia kannata rekkaa hankkia, vaan se hoidetaan joko ulkopuolisen yrityksen tai ostajan kalustolla.
Ainakin tähän asti on liikennelupajärjestelmä rajoittanut myös sitä, että rekan omistaja ajaisi myös muiden tuottajien tavarat tehtaalle.
Eläinkuljetusautoja on kyllä Laurinkaan vaarallista alkaa hankkimaan omia kuljetuksiaan varten.Jätkä pätkät 11.4.2016, 20:52Ei milloinkaan – ei koskaan ole tarvinnut kytkinjousta vaihtaa siksi, että se on liikaa löyhtynyt.
Vielä tuota tyhjäkäyntiä voisi ehkä testata ottamalla ketjun ja terälevyn pois ja kokeilemalla säätöä ketjujarru päällä ja ilman.
Ilmavuotoa voisi esiintyä joko imukaulassa tai impulssikanavassa, Kaasutin on tietenkin tanakasti kiinni sylinterissä?
Muuttuuko käynti, kun sahaa kallistelee kaatoasentoon, katkaisuasentoon, tai käynnistimen kyljelle.
Jos se vaikuttaa käyntiin, on vika Stefoissa ja siihen auttaa vain niiden vaihto.Jätkä pätkät 11.4.2016, 07:33Myös ”pulpettikatossa”, kuin myös ”tasakatoissa” on käytetty sangen usein ristikkorakennetta, ellei koko sydeemi ole tehty nykyisin niin suosittujen liimapalkkien varaan.
On toki elvä, että yhden lappeen katto kuormittaa rakennusta eri tavalla kuin tasapainoitettu harjakatto, eikä esim kevytrakenteiset seinät ole riittävästi vinotuettuja.
Joskus jopa tuulikuorma käy liian suureksi ja rakennelma kärsii.