Käyttäjän Izuzuuppinen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 88)
  • Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Liekö yhtään jäljillä, jos Visakallon bensankulutusta koettaa muuttaa raivauskerroiksi seuraavasti: yksi tankillinen on 1 litra eli tankillisia on ajettu 300 kpl. Lisäksi jos oletetaan, että ukkeli on jaksanut liikehtiä päivässä 6 tankillisen verran, niin raivauspäiviä on tullut 50. Vastaavasti eväsleipiä on kulunut 50 kpl ja kahvia on juotu 100 kupillista eli Juhla Motriinaa on mennyt paketti jos toinenkin.

    Omat lukemat ovat aivan naurettavan pieniä tähän verrattuna paitsi kahvin osalta, jota on mennyt suhteessa enemmän kuin bensaa. Bensana on ollut jo vuosia pienkonebensa.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Sähköautot on hyvin koteloitu ja suojattu veden tunkeutumista vastaan jo ihan sähköturvallisuussyistä.

    Polttomoottorisilla kulkineilla veden pääsy imusarjaan ja sieltä itse räjähtelytapahtumaan tuottaa mielenkiintoisesti vääntyneitä kiertokankia ja jossain tapauksissa avaa myös suoran katseluyhteyden paikkoihin, joihin ei muuten silmä yllä.

     

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    AtuonvaihTaunut vaikua kiian akut. Mitäh.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Nostokoukun osaltahan asiat ovat hoidossa. Kannattaa ostaa automobiili, jolla voi tehdä sitä mitä sillä itse haluaa tai täytyy tehdä. Superökyautolla ei pääse kaikkialle eikä hieman enemmän elämää nähnyt vekotin ole just se kaupunkiperheen suosikki.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    225 mm terän kehänopeus on 12,5% suurempi kuin 200 mm terän. Jos saha jaksaa pyörittää terää samalla nopeudella koko leikkuun ajan, niin sahaus on siis tämän verran nopeampaa. Lisäksi jos sahan ohjaimissa oleva metsähenkilö liikehtii risukossa nopeammin eli hyödyntää aikavoiton, säästyy aikaa vastaavasti.

    Toki, mikäli tarinan metsänkunnostajan kunto ei vastaa 225mm terän leikkuutehoa ja jalat liikkuvat yhtä jäntevästi kuin märät nuudelit, ei 225mm terästä ole hyötyä.

    Itselläni on -490:ssa 225mm terä, mutta ukkelin toiminta alkaa hyytyä neljännen tankin jälkeen.

    Suurin tehokkuustekijä taitaa kuitenkin olla terän leikkaavuus eli terävyys. Terä on hyvä teroittaa ainakin joka toisen tankillisen jälkeen paitsi jos tavoittelee mahdollisimman pitkää leikkuuaikaa ja savuntäytteistä tunnelmaa.

     

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Toyota RAV4 hybridi näyttää maksavan hiukka vaille 50k€, ja sillä saa Toyotaa, mutta jos ei tartte kaikkia noita juttuja, niin täyssähköisen nelivetoisen kiinalaisen MG:n saa 41k€:lla. Hieman vähemmillä ominaisuuksilla tuo samainen irtoaa myyjän otteesta 31k€:lla.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Sektorisuojan etureunaa en ole teroitellut, mutta tuota täytyy kokeilla josko sillä olisi jotain vaikutusta terän ja suojan väliin jäävien risujen kertymiselle.

    Omassa metsässä voi kokeilla myös uimahousuissa ja Reino-tohveleissa raivaamista. Odotan ensimmäistä Youtube-videota aiheesta.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Pököön ei taida saada polttoainetta alle 1,7€/ toisin kuin sähköautoilevat naapurit, jotka joutuvat toisinaan ajamaan lähes nollahintaisella pörssisähköllä. Kauhea kärsimys.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Raivattujen kantojen pituus on iän ja kokemuksen myötä kasvanut ja samoin työtahti.

    Pitkät kannot ovat muuten ihan käteviä, mutta tuppaavat hankaloittamaan kävelyä. Lisäksi täytyy koettaa olla kaatumatta, koska silloin olo muuttuu tukalaksi.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Tolopainen on jäljillä ja tehnyt kotiläksyt 😊

    10…13c/l voi tulla lisää hintaa. Voipi sitten tehdä kukin omat laskelmansa ja mietiskellä, että mitähän kannattaisi tehdä.

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 88)