Käyttäjän Izuzuuppinen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 88)
  • Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Just.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Motokuski oikeassa.

    Kirjoitus voi perustua faktoihin tai sitten vain hiuksenohuesti yhteydessä tosiasioihin. Faktakeskustelijat onnistuvat sekä sivistämään toisiaan että rakentamaan kaikille arvokasta kokonaiskuvaa. Hyödyllistä ja palkitsevaa.

    Manifesti-mielipidekeskustelu jää helposti jurnuttamaan poteroihin ja muuttuu knoppologiseksi verbaaliseksi viihteeksi. Tai sitten menee henkilöihin, jolloin into koko keskusteluun hyytyy.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    333 kommentin jälkeen tilanne tai olla fifty-sixty, siis että sopiiko sähköauto metsähenkilölle.

    Vaikuttaa siltä, että jos on syntynyt ja kasvanut dieselsavussa, ja omistajan ja nykyisen auton välillä vallitsee hedelmällinen symbioosi, ei sähköauto sovellu oikeastaan mihinkään.” Onneton patterikippo. Ei oo mun juttu. Mä ajan tän loppuun.”

    Joukostamme on tunnistettavissa metsäyksilöitä, joilla on lähtökohtaisesti positiivisia odotuksia sähköautoilusta. Kalkulaattorin näpyttelyn sekä pankkitilin saldon tarkistuksen jälkeen asettuu kyseinen yksilö odottamaan sen ”oikean” ilmestymistä. Autolehtiä tälle yksilölle tulee tusinoittain ja iPadin näyttö on jo kuopalla innokkaan autovertailuartikkelien surffauksen seurauksena. Ostopäätöksen jälkeen tämä yksilö on hämmästyttävän hyvin selvillä uuden armaansa sielunelämästä.

    Kolmannen ryhmän muodostanevat metsähenkilöt jotka tuskailevat vaa’ankielenä Hamletin aatokset päässään aina nähdessään uuden sähköauton. Pitäisikö vaiko eikö? Uskaltaisinko vai odotanko? Mitä jos huomenna ilmestyykin auto, joka käy banaaninkuorilla tai jollain muulla utopia-aineella ja uusi sähköauto vanheneekin ihan sekunneissa?

    Toivotamme kaikille mukavaa autoilua omassa turvallisessa ajatuskuplassaan.

     

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Demokratia toimii, mutta ainakin minun silmissäni puheet vailla vastuullisia rakentavia ehdotuksia ovat pelkkää populistista mölinää aivan riippumatta puolueesta.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Sähköajoneuvoilla on pieni rooli myös puolustuksemme huoltovarmuuden lisäämisessä. Käyttämällä sähköä kaikkialla siellä missä se on mahdollista, jää kriisitilanteessa fossiilisia polttoaineita niille ajoneuvoille, jotka eivät voi käyttää sähköä. Armeijat tuppaavat marssimaan dieselillä, mutta siviilit voivat ajella sähköllä.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Nostokoukun kanssa samaa mieltä, mutta en itse keskustelun aiheesta. Meillä on täysin laiminlyöty julkinen taloudenpito.

    Suomi on sosialistinen hölmölä, jonka julkisen sektorin edustajat eivät ymmärrä sitä, että valtaosa heidän käyttämistään euroista tulee avoimen sektorin eli lähinnä yritysten ja avoimen sektorin palkansaajien veroista. Valtiolla kun ei ole yhtään omaa rahaa. Kaikki on veroja tai lainana otettua siirrettyä verotusta. On rakennettu kaikenlaisia etuja kaikille vaikka rahat loppuivat jo 15 vuotta sitten. Sote-kuvion mielipuolisuudesta saa jonkinlaisen kuvan kun suhteuttaa sen valtion budjettiin. 30% kaikesta rahasta menee soteen! Tämä on surullinen maailmanennätys alallaan.

    Taloustasapainosta käytävässä keskustelussa oppositiopoliitikkojen kommentit ovat pelkkää mölyä vailla mitään ratkaisua. Vastakkainasettelun lietsomista. Vailla ymmärrystä kokonaisuudesta. Populistista vastustamista, jonka toitottamisen avustamiseen YLE näyttää käyttävän merkittävästi resursseja. Tätä on vaikea ymmärtää.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Sähkövarastojen tarkoitus ei ole pelkästään edullisen sähkön varastointi mutta myös osallistuminen Fingridin häiriöreservimarkkinoille. Sähkövarastot voivat syöttää tehoa verkkoon erittäin nopealla reagointiajalla ja tukea siten verkon taajuuden ylläpitoa. Tämä toiminnallisuus on välttämätön sähköverkon kannalta, koska taajuuden tulee pysyä tiettyjen rajojen sisällä. Häiriöreservimarkkinoilta saatava hinta on merkittävästi korkeampi kuin perussähkön hinta.

    Tuulivoimayhtiöt ja muutkin sähkömarkkinoille osallistujat rakentavat kapasiteettiä ja sähkövarastoja markkinalähtöisesti, mutta myös suojatakseen meidän kaikkien yhteisen sähköverkon toimintaa noudattamalla verkkoonliittämisen ehtoja.

    Rakennusten akustot voivat myös osallistua häiriöreservimarkkinoille, mutta voivat toimia myös sähkökatkon aikana paikallisena varavoimana.

    Sähköverkkoyhtiöiden toimintaan ja etenkin siirron hinnoitteluun voi syystä kohdistaa arvostelua. Joidenkin monopolitoimijoiden liiketoiminnan tuottoprosentti herättää ihmetystä. Tämä johtuu ihan muista syistä kuin tuulivoimasta tai akustoista.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Minä tankkasin diesel-auton ja sain negatiivista tuottoa peräti 58€. Kyllä nyt kelpaa.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Nostokoukkuhan voisi lopettaa sähkön käytön vaikka kokonaan kun se tuntuu olevan noin vastenmielistä ja sitä tuotetaan jotenkin väärin. Ei sähköä ole pakko käyttää jos sen kokee niin vialliseksi.

    Luulenpa silti, että melko pian tulee vastaan tilanteita, jossa toivoisi olevan jokin kätevä ja edullinen energialähde, jolla selättää arjen haasteet kuten vaikkapa ruuan säilytys ja lämmitys, yhteydenpito etäällä oleviin kanssa-asukkeihin, Metsälehden keskustelut-palstalle osallistuminen tai vaikkapa valaistus. Viimeistään siinä vaiheessa kun tulee kiireellistä asiaa sairaalan teho-osastolle, toivottavasti ei kuitenkaan tule, saattaa huomata, että sähköllä on jokin rooli myös terveydenhoidossa.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Tuossa pidemmästä tyngästä haaroittumisteoriassa on järkeä. Taisimme saada vastauksen tähän useita askarruttaneeseen kysymykseen 😊

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 88)