Käyttäjän Itämaan ihme kirjoittamat vastaukset
-
Itse en talvella käytä kahvalämmitystä, omien kokemuksien mukaan jäädyttää helpommin vaijerin. Käsille tulee kylmä, mutta ei mahda minkään.
Pussi kahvalla, niin pitkälle kun menee. Jos mahdollista, öljyää vaijeria. Ei ollut ongelmaa, vaikka säilytti tammikuun puolille välin sahaa työmaalla.
Siinäpä se ratkaisu oli, hattua nostan rompelle.
Olettekos vaihtaneet kaasuvaijeria 560?
Omastani napsahti vaijeri poikki tänään urakan päätteeksi. Ajattelin, ettei eto osan vaihtoon menisi kummoisesti aikaa. Vaijerin kiinnitys onnistuu moottoritilan puolelta helposti, mutta kaasuliipaisimen puolta en saanut auki.
Joko en älyä miten takakahva aukaistaan tai sitten ruottin poika on tehnyt pikku källin ja vaati sahan purkua palasiksi. Epäilen ensimmäistä vaihtoehtoa. Menee vaan niin pirusti piuhojakin joka puolelle, ettei uskalla ihan joka paikkaa ronkkia.
7-hampainen rissa ollut ainakin minun sahassa uudesta lähtien.
560 xpg löytyy. Erittäin toimintavarma kampe tuntuisi olevan. Itsekkin pääsin vasta vuoden vaihteen jälkeen huudattamaan m.sahaa, kun sain raivuukauden päätettyä.
Sahaa tullut käytetty harvennuksilla ja tonttipuiden kaadossa. Laippoja löytyy 13,15 ja 18 tuumasta, niillä pelataan työmaan mukaan.
Nykyinen ensiharvennus kuusikko&koivikko sekametsä kestänyt noin 2 VK. Puuterilunta polviin asti ja puista tulee lisää lunta jatkuvalla syötöllä niskaan ja sahalle. Saha uinut tämän 2 viikkoa puuterilumessa kirjaimellisesti. Pakkasta 15-35 välillä, sahassa ei ole ilmennyt pienintäkään toimintahäiriöitä.
Tänään aamusta -35 pakkasta kun ajoin palstan reunalle, ajattelin että eiköhän nyt sahassa ilmene jotain ongelmia. 8 tuntia myöhemmin piti todeta, ettei vieläkään tullut sahassa raja vastaan.