Käyttäjän Husq165R kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 384)
  • Husq165R

Edelleen, eliitin kovasta ytimestä tulee toistuvasti kysymyksiä jk:n eri kuvioiden kehitysluokista yms. ”taimikkokuvioiden kasvuista”. Joskus tulee mieleen että kannattaisiko perehtyä ihan perustermistöön. Ennen kuin kiihkon vallassa alkaa tykittämään.

Husq165R

Nokittakaa 1,5 metriin/v, niin näyttää paremmalta vs. jk.

Husq165R

Tarkoittaneeko tuo esim. seuravaa. Jos Lahden liepeillä on metsokanta räjähtänyt kasvuun (2 poikuetta nähty !), niin se ei sitten olisikaan merkki koko Suomen metsokannan tilasta.

Husq165R

Ai syy? Jostain viestien määräkilpailusta olen lukenut.

Husq165R

Liekö uskaltanut aamulla jättää reppua taimen alaoksalle, että vielä iltapäivällä ylettyisi.

Husq165R

Timpe. Kellarin Visa kyseli kehitysluokista. Häntä avustin perusteissa.

Olen kuullut myös, että siellä voi olla erilaisia kohtia ja joskus kaksi eri puulajia toistensa lähellä. On se outoa, mutta ei ehkä tottakaan. Epäilyttävää kyllä.

Husq165R

Olen lukenut jostain, että jk:ssa ei ole erikseen taimikoita ja päätehakkuukuvioita. Samalla puolikkaalla ha:lla on eri ikäisiä puita. Se on kai koko homman juju. Koko metsä on yhtä kuviota.

Se koko idea taitaa vähän erota aukko-taimikko-eh…-ajatuksesta!

Husq165R

Ottamatta kantaa menetelmien eroihin.

Ikään kuin jaksollisen menetelmän taustalla ei olisi joku uskonto tai ideologia. Ihanko totta!

Kiihkon määrästä päätellen vaikuttaa olevan pelon sekaista hurmosta. Puolustautumisen vimma herättää ajatuksia.

Husq165R

Kaikki menee läpi kunhan vaan tulee oikeasta osoitteesta!

Husq165R

Me hieman epäuskoiset alamme huomata että perunakellarin eliitin sankarihahmoja ovat ne, jotka saavat poltettua raivurissa 9l/ha saaden poikki alle makkaratikun kokoisia pihlajavesoja uudistuskypsästä metsästä. Kolmen vuoden välein sama show.

Tätä tuuliviirimäistä ääripäätä ei sovi arvioida. Ei järkevyyden, ei kannattavuuden, eikä mistään muustakaan näkökulmasta.

Mutta kyllä, jk:ssa on tuottavuuden ja taimettumisen kanssa ongelmia!

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 384)