Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset
-
460 tankinkesto 1h20min tankki 0,75l
545autotune 1h40min tankkki 1,0l
omasta mielestä ero ei ole kovinkaan iso.
Ergonomia makuasia. Joissain tilanteissa huski parempi ja joissain stilhi. Itse tykkään stilhistä enemmän.
460 pieksee tehoissa tuon autotunen 100-0
husku550xp 24.5.2019, 20:44Kyllä se tuo 555 on toiminut itselä tosi hyvin mutta tuo 545 on ollut oikumpi versio. Tuo huskin talvitoimivuus on aivan omaa luokkaansa ainakin 555 mallilla. Stilhinki saa pienella vaijerin suojauksella pelittämään. Muistelisin että koneviestin testissä 460 sahattiin 400ha ennenkuin meni kytkin.
husku550xp 24.5.2019, 20:15On käynyt huollossa. Ei kuulemma tietokone herjaa mitään vikaa niin ei kuulemma ole vikaa. On tuolla stilhillä se reipas 200ha tullut raivattua ja lisää tulee kokoajan. Autotunella hieman vähemmän. Sehän se tuossa oli jännä kun se itse malja oli sielä mennyt aivan murusiksi.
husku550xp 24.5.2019, 14:39Tuota kytkintä ihmetteli moni muukin. Laittoivat heti palautetta maahantuojalle mutta onneksi huskilla takuu toimii. Tuohon talvisarjaan senverran että oudon nuuka on kun tarvitsee räntäkelilä talvisarjaa. On siinä vieläkin pieniä käymishäiriöitä. Pitää antaa välillä olla kaasupohjassa jokusen minuutin että rupeaa toimimaan. Talvella ei tullut kokeiltua kun meni moottorisaha hommissa koko talvi. Eihän tuo eroa paljoa muuten normimallista kuin että siinä on ruuvilla säädöt
husku550xp 24.5.2019, 09:55Viime keväänä tuli hankittua 545autotune ja 460 stihl joilla on nyt noin vuosi sahattu.
Kummallakin on sahattu noin samanverran, mutta kyllä sen huomaa että stilhi on vain rakennettu kestämään enemmän.
Huskissa meni kesän aikana kytkin aivan murusiksi, joka kyllä meni takuuseen. Vähän myöhemmin meni se koko käynnistin hyrrä sieltä aivan sököksi joten sekin meni vaihtoon. Syksyn tultua alkoi eriskummallisia käynti oireita, ei meinannut ottaa kierroksia ja välillä saattoi täydestä vauhdista sammua eikä millään käyntiin ennenkuin saha jäähtyi 15min. Tuokin vika sitten poistui loppujen lopuksi talvisarjalla. Nyt sitten tänä keväänä on mennyt molemmat tärinäjouset ja takaa varmaan yksi tukikumeista kun on niin lenu. Muuten on huski toiminut ja tietysti tähän päälle tulee perushuollot.
Sitten olisi stilhin vuoro. Stilhiin ei ole tarvinnut kuin suodatinta puhdistella ja perus paineilmalla puhdistelua.
Todella tyytyväinen ollut Stilhiin. Tankin tilavuus saisi olla isompi.
husku550xp 18.5.2019, 18:20555 on paras jos vain paikat kestää. Itsellä alkanut niin pahat selkä ja hartia kivut, että vaihdoin pienempään stilhiin. Hierojalla käynti voisi auttaa asiaa.
husku550xp 18.5.2019, 17:08Taimikonhoito on omaa mielipuuhaa, varsinkin jos on oikein tiheä ja hoidot tekemättä. Se on niin mukava nähdä sitten oman työn jälki ja saa samalla nähdä kuinka semmoisesta rääsikkö paskastakin saa ihan ihmismäisen näköisen. Kulutukseen vaikuttaa moni tekijä, mutta mitä itse olen seurannut nuita joilla ne tankit kestää kauan niin niillä on yleensä ollut voimansiirrossa ongelmia. Taas sitten mitkä lauulattaa sahaa kunnolla niin onpahan sahat kestäneet, mutta tankki ei taas kestä kuin sen 1h15min jos on paha kohde. Oma mielipiteeni on että laulattakaa enemmin niitä mitä pärräisitte pienellä kaasulla bensan säästö mielessä.
husku550xp 17.5.2019, 22:46Tulihan tuo 7 tuntia 460:llä sahattua tänään. Hyvin on kyllä m-tronic toiminut. Tänään työntekijä meni autotunella vieressä niin 10min kauemmin kesti autotunessa tankki. Tuo 490 on ruvennut kovasti kiinnostamaan että olisikohan millainen peli. Tosin tehopainosuhde arvelluttaa kun ei ole kuin 0,2kw enemmän mitä pienemmässä mallissa.
husku550xp 12.5.2019, 16:18Eläpäs hätäile sen saha oston kanssa. Uskon että kohta tulee 555fx autotune. Itsekkin vaihdoin 545 autotunen 460 stilhiin, jolla myös nykyään suurimmaksi osaksi sahailen. Syynä on se, että ei enää huskilla kestä selkä jostain syystä sahata. Itse olen enempi tykästynyt nuhin saksalaisiin sahoihin. Aina olen huskilla sahannut joten tuo 555fx jää kuitenkin itselle vielä käyttöön pahimpia puskia varten, sillä tehoahan siinä on hyvin. Mitä tuohon kulutukseen tulee niin aavistuksen vähempi se huski vie, mutta stilhi on taas sitten ärhäkämpi. Jokainen päättäköön kumpaa arvostaa enemmän.
husku550xp 6.5.2019, 17:21Nyt on 500i hommattu. Olisi kiva laittaa Tolopaisen 250 rinnalle ja näyttää että miten se puru lentää. Ei voi sanoa muutakuin että käsisäätöisiin ei ole enää paluuta. Onse vaan niin rajupeli.