Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 321 - 330 (kaikkiaan 423)
  • husku550xp

Olen kokeillut kolmea eri laippaa ja aina tekee samallalailla. Täytyy kokeilla vaihtaa öljymerkkä

husku550xp

Se on täysillä. Vikinoilia käyttänyt ja ketju ei ole kireällä. Roikkuu jokusen millin ettei varmasti ole kireällä. Tuohon vetopyörään on kulunut vierekkäin kaksi lovea jos vika olisi siinä.

husku550xp

Nyt kertokaa viisaat mistä johtuu laipan kovakuumeneminen 201:sessä. Kävin ostamassa uuden stiilin laipan ja ketjun. Laippa menee silti melko kuumaksi kärsii kummiski vielä kättä pitää vai onko tuollainen ihan normaalia. 193 stiili ei kyllä kuumene yhtään. Ketju kyllä pyörii hiukan takerrellen tuossa 201:sessä. HUOM ihan stiilin oma laippa ja ketju

husku550xp

Kumpaa laippaa suosittelette 201:seen 12 vai 14 tuumaista? Pienempää puuta sahailen alle (kuitupuu), jos joku sattuu kysymään että minkälaista puuta sahataan.

husku550xp

Olen jätkän kanssa samaa mieltä että kyseinen taulukko on täyttä valetta. Jos tuon mukaan mennään niin jokainen yrittäjä rikkoo tessin sopimustan, mhy mukaan lukien.

husku550xp

Olen lukenut kyllä tessin läpi ja sen mukaan maksan myös palkat. Mitään minimi urakkahintaa siellä ei mainita ainoastaan tuntihinta.

Siinä ois tessin mukainen urakkahinta, nuita normaaleja urakkatyövauhtejakin on monenlaisia.
    <div>Suorat urakat on hinnoiteltava niin, että työntekijän työskennellessä</div>
    <div>normaalilla urakkatyövauhdilla hänen palkkansa on 20 %</div>
    <div>hinnoitteluperusteena olevaa palkkaa suurempi ja kasvaa työsuorituksen</div>
    <div>kasvaessa suoritusosuuden suhteessa.</div>
    <div>Suorat urakat hinnoitellaan vaativuusryhmä 1 tai 2 mukaisella</div>
    <div>rahakertoimella sen mukaisesti mihin vaativuusryhmään tehtävä työ</div>
    <div>kuuluu</div>

husku550xp

Puhuuko motokuski nyt yrittäjän hinnoista vai palkallisen? Mikä stiili tololla käytössä?

husku550xp

Havaitsenko jätkän kirjoituksessa sarkasmia? Kyllä nyt puhutaan jo höpöjä jos 300€ maksetaan palkkametsurille. Tuttu töissä mhy:lä ja tekijät saavat keskimäärin 170-190€.

husku550xp

Itse raivasin suurinpiirtein samanlaista kuin tuossa markulla videossa niin noin 300e+alv maksoivat. Siitä pystyi työmiehelle maksamaan 150e jos on oma saha ja bensat. Kyllä syö miestä nuo hinnoittelut

husku550xp

Kyllä itseänikin metsurina ottaa niin päähän tuo hintojen polkeminen. Mitä lie maksoivat Markulle tuosta? Itse raivasin suurinpiirtein samanlaisen ja hinta ei todellakaan ollut mitään päätä huimaavaa. Se on jännä että miten näissä metsänhoito hommissa on hinnat päästetty noin alhaiseksi. Sähkölinjojen raivauksessa vähän huonommat hinnat mutta joka päivä pääsee yli hehtaarin. Raivaisi hinnoittelija itse työmaan eikä tyrkyttäisi heti palkkametsurille tai yrittäjälle työmaaksi.

Esillä 10 vastausta, 321 - 330 (kaikkiaan 423)