Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 291 - 300 (kaikkiaan 423)
  • husku550xp

Onhan minulla monenlaisia sahoja mutta tuosta 60cc kokoluokka puuttuu.

Sahoina  on

echo cs-2511tes

stihl 193 c-e

stihl 201 c-m

huski 550xp

dolmar ps-7910 ( Tässähän kyllä vääntöä piisaa mutta on myös painoa)

Päätyökseni en kaatele pihapuita vaan metsänhoitotöitä ja linjanraivauksia.

husku550xp

Yhessäkin testi videossa heittivät dolmarista ketjun stiiliin paikalleen ja stihl hävisi silti. Tuskin parin kiekon aikana niin paljoa tylsyy. Kyllähän nuo ns. merkkisahat paljon makiammin ottaa kierroksia kuin dolmar mutta väännöissä dolmar kepitti 100-0.

husku550xp

Nyt on netistä lueskeltu ja videoita katseltu. Näyttää siltä että tuo dolmar pieksee nuo kummatkin valta merkit ainakin tehoiltaan. Kiekkoja sahatessa dolmar voitti jopa melkein 2 sekunnilla huskin vaikka siinä pitäisi olla 0,1kw enempi tehoa. Stihlillä ei ollut mitään jakoja.

husku550xp

Itsehän en omia puita hinkkaa vain muiden kun metsäpalveluyrittäjä olen. Suuria pihapuita varten olen ajatellut laittaa. Onhan nuo kaikki kyllä mennyt 550:lä nurin. Itse käytän 18″tuuman laippaa ja omasta mielestä paljon ergonomisempi sahata tuolla pitemmällä laipalla. En tiedä johtuuko siitä että näissä uudemmissa huskuissa on leveämmällä kahvat.

husku550xp

Jos rupeat yrittäjäksi niin sanon että se tie ei ole helpoin. Taksat on polettu niin alas että vain kovimmat pärjäävät. Hinnat alkaa olla semmoset 400€/ha jos olet pääurakoitsijana, eli itse saat sen 340-350€ aliurakoitsijana. Nämä on sitten vielä etelä-suomen hintoja ja itse kyllä tiedän kun olen tarjouksen jättänyt tarjouskilpailussa ja nähnyt muitten hinnat.

husku550xp

https://www.youtube.com/watch?v=D-bftW0upHk

Joku tässä mainosti jokunen sivu sitten tuota 362:sta. Eipä oikein minua ainakaan vakuuttanut.

husku550xp

En tiedä ketään metsuria joka saa täälläpäin 300e/ha palkkaa. 240e/ha maksimi minkä olen kuullut

husku550xp

Noniin nyt täytyy avata sen verran mielipidettä tähänkin asiaan että nuo jutut haiskahtavat pahasti liiton propagandalta. Kyllähän ne tunti palkat jää sinne 3 euron tuntumaan jos joku velliperse kommari siellä hiljolleen heiluu raivuu sahan kanssa. Itsekun olin työntekijänä niin toivoin aina että oli hommat urakallla ja yleensä olivat. Vuosi ansiotkin oli sen 40000-50000e nettona vuodessa. Monet ovat kitisseet minulle että paskaa hommaa kun ei tule jälkeä. Olen saanut vain naurahtaa takaisin että kelle on ja kelle ei.  Myönnän myos että tosihan on se että tuo ulkomaalaisten raahaaminen on saanut taksojen polkemisen käyntiin ja varmasti joissakin firmoissa kohdellaan työmiehiä väärin.

husku550xp

Tässä joku aikaisemmin haukkui huskuja surkeaksi ja vastaavasti kehui stiiliä. No mutta tälläpä kertaa stiilillä jäi hommat tekemättä ja onneksi oli 550xp mukana. Nimittäin stiilissä ei jostain syystä tule öljyä kunnolla. Aluksi luulin että on jäätä päässyt öljytilaan ja tyhjensin öljyt pois ja yöksi pannuhuoneeseen sulaamaan. No seuraavana päivä huolellinen puhditus paineilmalla ja uudet öljyt sisään niin paskat se mitään ruvennu toimimaan. Pikkusen tulee öljyä  ja öljynsyöttö on säädetty täysille. Arviolta 5-6tankkia kun sahaa niin sitten ehkä on mennyt yksi öljysäilöllinen. Huom nuo aikaisemmat huskun (ongelmat) johtuivat vain talvisarjasta. Nyt toimii kuin unelma. Kaikki kalvot,ohjelmat ja tulpat meni takuu huoltoon vaikka takuu ummessa. Esimerkillistä toimintaa huskilta joten suosittelen jatkossakin huskia ostamaan.

husku550xp

Nyt kun lauhtui niin pelasi oikein saha. Jeesille sen verran että omistan kumpaakin merkkiä ja kyllä se stiili oli arempi lumelle. Huskilla pystyi sahaamaan kunhan ei pitänyt tyhjäkäynnillä 10sekunttia kauempaa.

Esillä 10 vastausta, 291 - 300 (kaikkiaan 423)