Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 281 - 290 (kaikkiaan 423)
  • husku550xp

Itse teen ammatikseni ja melkeinpä aina lähtee mukaan tuo 201 vaikka omistan 550xp:een. Syy siihen että miksi käytän sitä enkä huskia. On siinä että suomessa sen verran pieni puusto että tuolla pärjää ja sillä jaksaa sahata pitkän päivän kovallakin tahdilla. Ergonomia on numero 1 sahan hankinnassa.

husku550xp

Tänään kävin autotunella ja tavallisella raivailemassa ja kyllähän tuo autotune pienen hymyn toi huulille. Meinaan että sen verta makeammin ottaa kierroksia ja vääntää paremmin. Ei pysty stilhin 460 millään haastamaan tuota uutta huskia ja eikä mikään muukaan merkki. Ei voi kuin suositella tuon laittamista ja unohtamaan sen vanhan mallin.

husku550xp

Muistelisin jostain lukeneeni testejä joissa 550xp oli rökittänyt tuon 261:sen. Joku liikekkin mainosti 550xp:tä testivoittaja sahana.

husku550xp

Tänäänkin 201:sellä sahasin 2 tankkia putkeen klapeja. Ei mitään ongelmaa

husku550xp

Omistan ne husqvarnan balance xt valjaat ja niitä juuri tarkoitinkin että taitaa stiili viedä voiton. Sitten tietää kun pääsee enemmän raivaileen eli huomenna. Työkaluliikkeen kautta hakea uusi autotune mukaan aamulla ja illalla kirjoitella vähän käyttökokemuksia tänne.

husku550xp

Itse pidän valjaita yhtä tärkeänä kuin sahaa ellei ole jopa tärkeämpi. Kunnon valjaat kun on säädettynä oikein niin jaksaa tehdä pidemmänkin päivän ja jaksaa sahata myös isommalla sahalla(555fx). Ostin tuollaiset stihlin x-treem valjaat ja nyt alkaa tuntua siltä että huskin balance valjaat on päihitetty. Kauan meni että joku pystyy valjaissa huskin haastamaan. Onko kellään muulla kokemuksia kyseisistä stiilin valjaista?

husku550xp

Itsellä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia klapeja tehdessä. Ei mitään lämpö tai voitelu ongelmia. Tankin kun sahaa tyhjäksi ja jos intoa riitttää voi surutta sahata toisenkin tankin. Kyseessä siis 550xp.

husku550xp

Elä nyt ainakaa mitään motoa ole sinne hommaamassa

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/dolmar-ps-352-35cc-moottorisaha#spca

Tuossa olisi yksi varteen otettava saha joka on testeissä menestynyt ja hintakaan ei ole paha.

husku550xp

Itse en vanhoja sahoja laittaisi. Ergonomia persiillään vertaa nyt vaika 242:sta huskua ja 550xp:tä. Uudempi on noin puoli kiloa painavampi ja silti tuntuu kevyemmältä, joten siksi ääni näille korttisahoille. Sen verran vielä että jos et ole pahemmin sahaillut niin 543:sessa riittää aivan varmasti teho. Itse suosisin 201:stä stiiliä joka on aika kallis saha mutta tällä hetkellä kevyin ammattisaha.

husku550xp

Hurjaksi on palkat nousseet jos paperiteollisuudessa koneelta saat 80000e palkaa kun lääkärin keskimääräinen palkka oli 78000e vuosi. Ei kanna paljon lääketieteelliseen lähteä kun parmemmin saat paperikoneella

Esillä 10 vastausta, 281 - 290 (kaikkiaan 423)